Για να μην πάρεις κιλά στην εμμηνόπαυση...

31 Ιουλίου 2013

 

Ο κύκλος των γυναικών δεν προκαλεί τόσο μεγάλες αλλαγές στο σωματικό βάρος αλλά προκελεί ένα γενικό τοπικό οίδημ που οφείλεται στην κατακράτηση υγρών. Ένα από τα συμπτώματα του προεμμηνοροικού κύκλου κατά το οιπόιο εμφανίζονται σωματικά συμπτώματα και συναισθηματικές διακυμάνσεις είναι η αυξημένη όρεξη. Τα χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης που παρουσιάζονται σε αυτό το διάστημα μπορεί να οδηγήσουν σε αναζήτηση υδατανθράκων οι οποίοι αυξάνουν τη σεροτονίνη. 

Γράφει η εκπαιδευτική -συμβουλευτική ψυχολόγος, Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου

Αν όμως ακολουθείται μια προσεκτική διατροφή με αποφυγή ή μείωση του αλατιού, της ζάχαρης, του αλκοόλ, των λιπαρών και της καφείνης τα συμπτώματα γίνονται πιο ήπια. Ωστόσο πολλές γυναίκες ενδέχεται να χρησιμοποοιούν το προεμμηνοριακό σύνδρομο για να τρώνε υπερβολικά. Χρειάζεται λοιπόν προσοχή, για να μη συγχέεται αυτός ο τύπος όρεξης με την πραγματική πείνα. 

Εμμηνόπαυση. 

Κατά τη διάκρεια της εμμηνόπαυσης πολλοί ρίναι οι επί μέρους παράγοντες που οδηγούν στην πρόσληψη βάρους. Συγκεκριμένα:

-Αλλάζει η οικογενειακή δομή: Μιλάμε για ενδεχόμενο διαζύγιο, την απομάκρυσνση των παιδιών από το σπίτι. 

-Η μυική μάζα μειώνετι με το πέρασμα των χρόνων ενώ αυξάνεται η εναπόθεση λίπους ιδιαίτερα στην περιοχή της κοιλιάς. Αν ένα άτομο δεν ασκείται για να αναπληρώνει τη χαμένη μυική μάζα η αναλογία μυών και λίπους αλλάζει με ταποτέλεσμα να αλλάζει και ο βασικός μεταβολισμός. 

-Κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης ενδέχεται το σώμα να αρχίσει να ανθίσταται στην παραγωγήτης ινσουλίνης και ετσι να αυξάνεται η εναπόθεση λίπους. 

-Το άγχος μπορεί να δώσει στο σώμα ένα σήμα κινδύνου, ότι λιμοκτονεί με αποτέλεσμα να αποθηκεύεται λίπος. Το σώμα δηλαδή Το σώμα δηλαδή, επειδή νομίζει ότι δε θα δεχτεί αρκετό φαγητό για αρκετό χρονικό διάστημα φροντίζει να συσσωρεύει απόθεμα λίπους πράγμα που οδηγεί στην πρόσληψη βάρους. 

-Πραγματοποιούνται ορμονικές μεταβολές που επηρεάζουν την παραγωγή και την κατανομή του λίπους καθώς και τον μεταβολισμό. Τα οιστρογόνα στην εμμηνόπαυση πέφτουν επότομα καθώς το σώμα σταματάει να παράγει ωάρια. Έτσι,το σώμα αναζητά άλλες πηγές οιστρογόνων. 

Τα κύτταρα λίπους παράγουν οιστρογόνα οπότε το σώμα αποθηκεύει λίπος για να βρει και περισσότερα οιστρογόνα. Τα λιποκύτταρα δεν κάνουν τις καύσεις που κάνουν οι μύες με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται βάρος με το ίδιο φαγητό. Αυτή την περίοδο μειώνεται και η προγεστερόνη υπεύθυνη για την κατακράτηση υγρών και για το οίδημα που παρατηρείται αυτά όμως τα συμπτώματα θα υποχωρήσουν μετά τους πρώτους μήνες. 

Άλλες ορμόνες που ευθύνονται για τις αλλαγές στο σώμα της γυναίκας σε αυτή τη φάση είναι τα ανδρογονα η αύξηση των οποίων ευθύνεται για την κατανομή λίπους γύρω από τη μέση, και η τεστοστερόνη, η μείωση της οποίας σημαίνει μικρότερη παραγωγή μυικής μάζας με αποτέλεσμα την επιβράδυνση του μεταβολισμού. 

Τι πρέπει να κάνω; 

Στις γυναίκες που βρίσκονται στο στάδιο της εμμηνόπαυσης συνίσταται να ακολουθούν υγιεινή διατροφή και ήπια άσκηση. Ωστόσο το υπερβολικό αδυνατισμα μπορεί να αποβεί επικίνδυνο γιατί μπορεί να οδηγήσει σε εμφάνιση οστεοπόρωσης ενώ οι δίαιτες αστραπή θα επιβραδύνουν τον μεταβολισμό και θα οσηγήσουν μακροπρόθεσμα σε πρόσληψη βάρους.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
sofi***** ****
16:02 Δευτέρα 4/11/2013
EIMAI 52 XRONON KAI ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΧΑΣΩ 5 ΚΙΛΑ ΠΟΥ ΠΗΡΑ ΜΟΛΙΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΜΜΗΝΟΠΑΥΣΗΕΥΧΑΡΙΣΤΟ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ