Κακοσμία του σώματος: Πρακτικές συμβουλές για να την αντιμετωπίσετε

7 Αυγούστου 2013

Καλοκαίρι χωρίς ιδρώτα δεν υπάρχει, γιατί η παραγωγή του ιδρώτα και η εξάτμισή του είναι ο τρόπος που έχει το σώμα για να διατηρείται δροσερό. Άλλο το να ιδρώνει κανείς, όμως, και άλλο το να… στάζει – ή χειρότερα ακόμα να μυρίζει άσχημα το σώμα του… Οι περισσότεροι άνθρωποι ιδρώνουν όταν κάνει ζέστη, όταν κουράζονται ή όταν νιώθουν νευρικότητα, άγχος ή στρες – και αυτό είναι απολύτως υγιές και φυσιολογικό.

Ο ιδρώτας συνήθως αποτελεί απλή ενόχληση, αλλά η μυρωδιά του μπορεί να είναι τεράστιο πρόβλημα. Αν και ο ιδρώτας είναι πρακτικά άοσμος, μπορεί να αποκτήσει μια δυσάρεστη μυρωδιά όταν έρθει σε επαφή με τα βακτήρια που υπάρχουν στην επιδερμίδα και ιδίως σε περιοχές με τριχοφυΐα, όπως οι μασχάλες.

Η κακοσμία του ιδρώτα είναι πιο συνηθισμένη στα άτομα που ιδρώνουν πάρα πολύ. Για να αποφευχθεί ή/και να αντιμετωπιστεί, ο δερματολόγος Νίκος Καλογερόπουλος έχει τις εξής συμβουλές:

* Να κάνετε συχνά μπάνιο. Πρακτικά αυτό σημαίνει δύο φορές την ημέρα μπάνιο τους καλοκαιρινούς μήνες και μία τους χειμερινούς. Ωστόσο, στα άτομα με ιδιαίτερη κακοσμία του ιδρώτα, το μπάνιο είναι απαραίτητο και μετά από άσκηση ή σωματική καταπόνηση.

* Να αφαιρείτε την τοπική τριχοφυΐα. Στις δύσκολες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί μόνιμη (με laser) αποτρίχωση, διότι οι τρίχες αυξάνουν την τοπική θερμοκρασία και έτσι εντείνουν την εφίδρωση, ενώ αποτελούν και «φωλιά» για την ανάπτυξη βακτηρίων.

* Να αντιμετωπίσετε την υπεριδρωσία. Εάν ένα άτομο ιδρώνει υπερβολικά πολύ, είναι πιθανό να έχει υπεριδρωσία, η οποία χρειάζεται ειδική αντιμετώπιση.

* Να βάζετε καθημερινά αποσμητικό. Η συχνή χρήση των αποσμητικών παίζει μεγάλο ρόλο, αφού η κακοσμία του ιδρώτα μπορεί να αποτελέσει τροχοπέδη τόσο στην κοινωνική και προσωπική, όσο και στην επαγγελματική ζωή.

Τα αποσμητικά διατίθενται σε μορφή σπρέι, σε roll on ή σε κρέμες. Οι δύο πρώτες μορφές είναι αυτές που προτιμούνται, κατά τον κ. Καλογερόπουλο.

Τα αποσμητικά θα πρέπει να είναι χωρίς άρωμα ή να περιέχουν ήπιο, υποαλλεργικό άρωμα, για την αποφυγή τυχόν ερεθισμών. Πρέπει επίσης να περιέχουν ενυδατικούς παράγοντες και να είναι «φιλικά» προς το δέρμα, διότι οι μασχάλες είναι κοιλότητες στις οποίες υπάρχει αύξηση της θερμοκρασίας και υγρασίας λόγω τριβής, ενώ ταυτοχρόνως υπάρχει ελλιπής οξυγόνωση επειδή είναι κλειστές, με αποτέλεσμα να απορροφώνται σε υψηλό ποσοστό οι ουσίες των αποσμητικών. Αν, λοιπόν, ένα αποσμητικό περιέχει ουσίες δυνητικά ερεθιστικές ή αλλεργιογόνες, τότε αυξάνεται ο κίνδυνος αναπτύξεως δερματίτιδας.

Τα αποσμητικά να τα χρησιμοποιείτε πάντοτε έπειτα από ένα καλό μπάνιο και στέγνωμα της περιοχής, και να μην ντύνεστε αμέσως, αλλά να περιμένετε λίγα λεπτά. Το καλοκαίρι είναι προτιμότερο να ντύνεστε με ρούχα από φυσικά υλικά, που επιτρέπουν στο δέρμα να «αναπνέει» - τα βαμβακερά και τα λινά είναι οι καλύτερες επιλογές.

 

Εάν έχετε έντονη τριχοφυΐα στην περιοχή της μασχάλης, επιλέξτε ένα αποσμητικό σε σπρέι, ενώ αν έχετε αραιή τριχοφυΐα ή κάνετε αποτρίχωση στις μασχάλες να επιλέγετε αποσμητικά σε roll-on.

Να θυμάστε, τέλος, ότι τα αποσμητικά που αναγράφουν deodorant δεν εμποδίζουν την έκκριση του ιδρώτα, αλλά αποτρέπουν την κακοσμία. Αντιθέτως, αποσμητικά που αναγράφουν anti-transpirant περιέχουν άλατα αλουμινίου και δημιουργούν ένα αόρατο «φιλμ» πάνω στους ιδρωτοποιούς αδένες, ελαττώνοντας έτσι την ποσότητα του ιδρώτα.

* Προσέξτε τη διατροφή σας. Εάν έχετε παρατηρήσει πως κάποια τρόφιμα ή ροφήματα σάς κάνουν να ιδρώνετε πολύ, προσπαθήστε να περιορίσετε την κατανάλωση καφεΐνης και τροφίμων με «δυνατή» μυρωδιά, όπως το σκόρδο, το κρεμμύδι, το τζατζίκι, η τυροκαφτερή, η σκορδαλιά κ.ά.

Όταν… στάζει το σώμα

Η υπερβολική εφίδρωση επίσης μπορεί να δημιουργήσει πολλά προβλήματα, καθώς δεν είναι ό,τι το καλύτερο να κυκλοφορεί κανείς με τεράστιες υγρές στάμπες στο μπλουζάκι ή στο πουκάμισο.

Η υπεριδρωσία, όπως αποκαλούν το φαινόμενο οι γιατροί, είναι ουσιαστικά η παραγωγή ιδρώτα σε μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που απαιτούνται για να δροσιστεί το σώμα.

Όπως εξηγεί ο δερματολόγος Νίκος Καλογερόπουλος, όταν η υπερβολική παραγωγή του ιδρώτα προσβάλλει μεγάλα τμήματα του σώματος και συμβαίνει όλο το 24ωρο, ακόμα και στη διάρκεια του ύπνου, μπορεί να έχει κάποια οργανική αιτία, όπως ο υπερθυρεοειδισμός, ο διαβήτης και η εμμηνόπαυση, ή να οφείλεται στη λήψη ορισμένων φαρμάκων. Σε τέτοια περίπτωση, η διόρθωση της οργανικής αιτίας συνήθως επαναφέρει την παραγωγή του ιδρώτα στο φυσιολογικό.

Όταν η υπερβολική παραγωγή του ιδρώτα περιορίζεται στις παλάμες, στα πέλματα και στις μασχάλες, λέγεται εντοπισμένη υπεριδρωσία, σταματάει όταν ο πάσχων κοιμάται και η αιτία της δεν είναι κάποιο οργανικό πρόβλημα.

Η αντιμετώπιση της εντοπισμένης υπεριδρωσίας εξαρτάται από τη σοβαρότητά της:

* Οι ήπιες περιπτώσεις αντιμετωπίζονται με σκευάσματα που περιέχουν άλατα αλουμινίου, οινόπνευμα 70 βαθμών και αποσμητικά που έχουν αφιδρωτική δράση.

* Στις σοβαρές περιπτώσεις μπορεί να γίνονται κάθε 6-8 μήνες ενέσεις αλλαντοτοξίνης (μπότοξ) σε μασχάλες, παλάμες και πέλματα, επειδή μειώνουν την παραγωγή του ιδρώτα.

* Στα ακόμα πιο βαριά περιστατικά ή όταν αντενδείκνυται το μπότοξ για κάποιον λόγο, μπορεί να γίνει χειρουργική επέμβαση για να αφαιρεθούν οι ιδρωτοποιοί αδένες στις μασχάλες.

 

 

Tips

Ο ανδρικός ιδρώτας είναι διαφορετικός από τον γυναικείο, λόγω της ανδρικής ορμόνης του φύλου, της τεστοστερόνης. Γι’ αυτόν το λόγο, τα ανδρικά αποσμητικά έχουν διαφορετική σύνθεση από τα γυναικεία.

Πηγή : www.tanea.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...