Οδηγός για φθηνές και έξυπνες διακοπές

<p> </p>
<p><strong>Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή μας συμβουλεύει πώς να κάνουμε φθηνές και ασφαλείς διακοπές</strong>.</p>
<p>Τι πρέπει να ξέρετε όταν επιλέγετε ξενοδοχείο. Ποια είναι τα δικαιώματά σας όταν κλείνετε δωμάτιο, η προκαταβολή και το δικαίωμα επιστροφής χρημάτων.</p>
<p>Οι προσφορές για πακέτα διακοπών σε ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα αυξάνονται στα τουριστικά γραφεία, αλλά και σε εξειδικευμένες σελίδες του διαδικτύου. Πολλές φορές η άμεση επικοινωνία μπορεί να αποδειχθεί πιο επωφελής, λένε οι ειδικοί καθώς πολλές μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες δεν είναι δικτυωμένες και κάνουν προσφορές ειδικά για θέσεις που μένουν κενές.</p>
<p>Η καλή έρευνα αγοράς είναι απαραίτητη το ίδιο όμως και η γνώση των δικαιωμάτων του καταναλωτή που θα επιλέξει κατάλυμα. Ο ΕΟΤ και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή συμβουλεύουν: Προτού αποφασίσετε σε ποιο κατάλυμα θα διαμείνετε, καλό είναι να γνωρίζετε τα δικαιώματα καθώς και τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις σας έτσι ώστε να αποφύγετε δυσάρεστες εκπλήξεις.</p>
<p>* Ο ξενοδόχος δικαιούται να ζητήσει προκαταβολή μέχρι το 25% του συνολικού κόστους διαμονής για όλες τις ημέρες διανυκτέρευσης. Η προκαταβολή δεν μπορεί να είναι κατώτερη του μισθώματος μιας ημέρας.</p>
<p>* Η κράτηση θεωρείται ολοκληρωμένη με την λήψη της προκαταβολής ή με την έγγραφη αποδοχή της κράτησης από τον ξενοδόχο.</p>
<p>* Σε περίπτωση ακύρωσης, οφείλει αποζημίωση στον ξενοδόχο ίση με το μισό του συνολικού ποσού της κράτησης. Αν όμως ο πελάτης ειδοποιήσει τον ξενοδόχο για την ακύρωση πριν από 21 τουλάχιστον μέρες, τότε δεν οφείλει αποζημίωση και ο ξενοδόχος υποχρεούται να επιστρέψει άμεσα την προκαταβολή ποτ τυχόν εισέπραξε.</p>
<p>Πρέπει πάντα να διαθέτει στους πελάτες του όσες ανέσεις διαφημίζει.</p>
<p>* Υποχρεούται να απαντά εγγράφως στους πελάτες μέσα σε 3 ημέρες, ανεξαιρέτως αν αποδέχεται ή όχι την κράτηση που έχει γίνει εγγράφως, τηλεφωνικώς ή με email.</p>
<p>* Οφείλει να διαθέτει τα δωμάτια για τα οποία έχει γίνει η κράτηση. Διαφορετικά οφείλει να εξασφαλίσει τη διαμονή των πελατών σε άλλο κατάλυμα της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, στην ίδια πόλη, με τις ίδιες ανέσεις και προϋποθέσεις διαμονής με το δικό του κατάλυμα. Επίσης οφείλει να καταβάλει ο ίδιος τα έξοδα μεταφοράς και την επιπλέον διαφορά τιμής που τυχόν υπάρχει μεταξύ του δικού του και του άλλου καταλύματος. Αν δεν τηρηθούν τα ανωτέρω υποχρεούται να αποζημιώσει τον πελάτη με το σύνολο του κόστους διαμονής.</p>
<p>* Δεν μπορεί να κάνει κράτηση για κλίνες περισσότερες από εκείνες που διαθέτει το κατάλυμα του.</p>
<p> </p>
<p>* Φέρει ευθύνη μόνο για τα πολύτιμα αντικείμενα και χρήματα που του έχουν παραδοθεί απευθείας από τον πελάτη, προσκομίζοντας σχετική απόδειξη. Σε αντίθετη περίπτωση ο ξενοδόχος δεν ευθύνεται για τυχόν απώλεια τους.</p>
<p>* Η ημέρα της άφιξης υπολογίζεται ολόκληρη ως προς το αντίτιμο, ανεξάρτητα από την ώρα άφιξης.</p>
<p>* Τη μέρα της αναχώρησης ο πελάτης υποχρεούται να εκκενώσει το δωμάτιο μέχρι την 12η ώρα. Αν παραμείνει πέρα από την ώρα αυτή και μέχρι τις 6 το απόγευμα οφείλει να καταβάλει το μισό του ημερησίου μισθώματος. Παραμονή πέρα από την ανωτέρα ώρα (18.00) ωστόσο συνεπάγεται καταβολή ολόκληρου του ημερησίου μισθώματος. Σε περίπτωση άρνησης ο ξενοδόχος διατηρεί το δικαίωμα να απομακρύνει από το δωμάτιο τις αποσκευές του πελάτη.</p>
<p>* Κάθε είδους κατοικίδια ζώα απαγορεύονται μέσα στο ξενοδοχείο, εκτός και αν υπάρχει ειδικός χώρος. Ωστόσο, κρίνεται απαραίτητη προηγούμενη συνεννόηση μεταξύ του ξενοδόχου και πελάτη.</p>
<p>Τα περισσότερα τουριστικά καταλύματα είναι εφοδιασμένα με το ειδικό σήμα λειτουργίας του Οργανισμού και διακρίνονται στους ακόλουθους τύπους: ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, αυτοτροφοδοτούμενα τουριστικά καταλύματα, χώροι οργανωμένης κατασκήνωσης και ξενώνες νεότητας. Οι τρεις πρώτοι τύποι καταλυμάτων υπόκεινται σε διαβαθμίσεις που καθορίζονται από τον Ε.Ο.Τ. και κατατάσσονται αναλόγως σε αστέρια (5, 4, 3, 2 και 1 ή κατηγορία Α,Β,Γ,Δ,Ε αντιστοίχως βάσει του παλιού συστήματος κατάταξης).</p>
<p> </p>

Σχετικά άρθρα