Γιατί θυμώνω τόσο πολύ; 11 τρόποι "εκτόνωσης"

12 Αυγούστου 2013

Γιατί θυμώνω τόσο πολύ;

Πέρα από τους προφανείς λόγους- οικονομική κρίση και προβλήματα οικονομικά, υπάρχουν πολλά που πρέπει να εξερευνήσουμε αναζητώντας τις πηγή του κακού που μας προξενεί το θυμό. Παρακάτω παρουσιάζονται κάποια στοιχεία για να τα έχετε κατά νου κάθε φορά που αναρωτιέστε, τι είναι αυτό που σας κάνει τόσο ευέξαπτους.

Γράφει ο Μάικλ Έμμονς. Ειστημονική επιμέλεια κειμένου ψυχίατρος ψυχοθεραπευτής κύριος Γρηγόρης Σίμος

Το περιβάλλον σας.

Πρώτα ας δούμε το σκηνικό. Εξετάστε τους χώρους που σας προκαλούν θυμό. Θυμηθείτε τη θερμοκρασία, τον καιρό, τη μόλυνση, την πολυκοσμία τα άτομα που ήταν μαζί σας την τελευταία φορά που θυμώσατε πολύ. Μήπως θυμώνετε για παράδειγμα πολύ όταν περιμένετε στον αυτοκινητόδρομο, στο καθημερινό μποτιλιάρισμα; Μήπως θυμώνετε όταν συναναστρέφεστε με αρνητικά άτομα; Μάθετε να αναγνωρίζετε τα περιβάλλοντα εκείνα που σας προκαλούν θυμό και στο μέτρο του εφικτού, αποφύγετέ τα.

Σκεφτείτε για την υγεία σας.

Μήπως αισθάνεσθε κόπωση τον τελευταίο καιρό; Μήπως είστε υπό πίεση; Η διατροφή σας είναι επαρκής ισορροπημένη και θρεπτική; Έχετε κάνει πρόσφατα μια απλή εξέταση αίματος για να διαπιστώσετε ότι η σωματική σας κατάσταση είναι εντάξει;

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας από τη ζωή;

Μήπως πιστεύετε ότι ο κόσμος θα έπρεπε να σας αντιμετωπίζει πιο δίκαια; Πόσο σημαντικό είναι για εσάς να αναγνωρίζουν τα επιτεύγματά σας; Υπάρχουν για εσάς συγκεκριμένοι σωστοί τρόποι με τους οποίους θα έπρεπε να γίνονται τα πράγματα; Υπάρχουν για εσάς κανόνες απαράβατοι; Τέτοιες στάσεις και προσδοκίες ενώ είναι πολύ ανθρώπινο να υπάρχουν από την άλλη μπορεί να σας κάνουν να θυμώνετε παραπάνω από το φυσιολογικό.

Τι μπορώ να κάνω με το θυμό μου;

Μια υγιής προσέγγιση του θυμού θα μπορούσε να είναι:

  1. Αναγνωρίστε και επιτρέψτε στον εαυτό σας να πιστέψει ότι ο θυμός είναι κάτι το φυσιολογικό, υγιές ανθρώπινο συναίσθημα. Δεν υπάρχει λόγος να φοβόμαστε το θυμό μας.
  2. Θυμηθείτε ότι εσείς είστε υπεύθυνοι για τα συναισθήματά σας. Εσείς θυμώσατε με αυτό που σας συνέβη ακόμα και αν το άλλο πρόσωπο ήταν προκλητικό. Εσείς επιτρέψατε στον εαυτό σας να εξοργιστείτε.
  3. Θυμηθείτε ο θυμός και η επιθετικότητα δεν είναι το ίδιο πράγμα. Ο θυμός μπορεί να εκφραστεί διεκδικητικά και με πιο ωφέλιμο τρόπο.
  4. Γνωρίστε τον εαυτό σας. Αναγνωρίστε τι στάσεις σας το περιβάλλον σας τα γεγονότα και τις συμπεριφορές που πυροδοτούν τον θυμό σας. Ανακαλύψτε τα κουμπιά σας για να ξέρετε πότε οι άλλοι σας τα πατούν.
  5. Μάθετε να χαλαρώνετε. Αν αισθάνεσθε τη θερμοκρασία σας να ανεβαίνει όταν πρέπει να περιμένετε σε μια σειρά που αργεί, στην τράπεζα ή στην κίνηση βρείτε εναλλακτικές μεθόδους για να κάνετε την ίδια δουλειά με άλλο τρόπο. Αλλάξτε δρομολόγιο. Αλλάξτε ώρα που πηγαίνετε στην τράπεζα. Μικρές καθημερινες αλλαγές στο πρόγραμμά σας μπορεί να αλλάξουν πολύ την ψυχολογία σας.
  6. Αναπτύξτε διεκδικητικές μεθόδους για την έκφραση του θυμού σας. Να είστε αυθόρμητοι μην αφήνετε το θυμό σας να φουντώνει χωρίς να κάνετε τίποτα. Δηλώστε το θυμό σας ευθέως αποφύγετε τον σαρκασμό και τους υπαινιγμούς χρησιμοποιήστε ειλικρινή και εκφραστική γλώσσα αποφύγετε να κάνετε χαρακτηρισμούς λεκτικές και σωματικές επιθέσεις. Την εχθρικότητα. Κάποιες χρήσιμες λεκτικές εκφράσεις που μπορεί να είναι πολύ πιο αποτελεσματικές από οποιαδήποτε επίθεση επιχειρήσετε λόγω θυμού είναι οι παρακάτω:

Είμαι πολύ θυμωμένος

Διαφωνώ εντελώς μαζί σου

Μην το λες αυτό θυμώνω πάρα πολύ όταν το ακούω

Έχω αναστατωθεί από αυτή την κατάσταση

Σταμάτα να με ενοχλείς δεν είναι σωστό

Δεν έχεις δικαίωμα να το κάνεις αυτό

Αυτό δεν μου αρέσει καθόλου, μην το κάνεις

  1. Ακούστε τον άλλο ενεργητικά και όχι με αμυντικό τρόπο. Προσπαθήστε να καταλάβετε ποιες δικές σας στάσεις μπορεί να οδήγησαν στη θυμωμένη αντίδραση. Είναι καλύτερα να αναζητάτε λύσεις παρά να κατηγορείτε τον άλλο.
  2. Αναλογιστείτε αν η κατάσταση αυτή αξίζει πραγματικά τον κόπο και την ενέργειά σας. Σκεφτείτε το για λίγα λεπτά την ώρα που εξοργίζεσθε.
  3. Αν δεν μπορείτε να έχετε έλεγχο κανονίστε μια άλλη στιγμή στην διάρκεια της ημέρας για να κουβεντιάσετε και να συζητήσετε το πρόβλημα
  4. Παραμείνετε σε συγκεκριμένα θέματα την ώρα της συζήτησης και μην κάνετε γενικεύσεις και συσχετίσεις με παλιά γεγονότα που μπορεί να σας εκνευρίσουν ακόμα περισσότερο.
  5. Πάντα προσπαθήστε να κατευθύνεσθε πάντα σε μια επίλυση και όχι σε νίκη.

Θυμώστε. Αλλά αναπτύξτε με θετικό και διεκδικητικό τρόπο έκφρασης του θυμού. Θα δείτε ότι και καλό θα σας κάνει και οι άλλοι που σας περιτριγυρίζουν θα το εκτιμήσουν  αφάνταστα.

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace