Μπορεί να φταίει ο καύσωνας και η υγρασία για την εξάντλησή σας;

14 Αυγούστου 2013

Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες ο συνδυασμός των υψηλών θερμοκρασιών με την υγρασία μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνος. Υπάρχουν τέσσερις βασικοί κίνδυνοι οι οποίοι περιλαμβάνουν θερμικές κράμπες, θερμική λιποθυμία ή τάση για λιποθυμία, θερμική εξάντληση και η θερμοπληξία.

Η υγρασία επηρεάζει αρνητικά άτομα όλων των ηλικιών κάνοντάς τα να αισθάνονται  αποπνικτικά και σε ορισμένες περιπτώσεις να αντιμετωπίζουν αναπνευστικά προβλήματα. Επηρεάζονται κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας καθώς και άτομα που υποφέρουν από άσθμα ή άπνοια.

Οι θερμικές κράμπες κάνουν την εμφάνισή τους με τη μορφή σπασμών και οφείλονται στην αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος. Προσπαθείτε να παραμένετε ενυδατωμένοι ώστε να  αποφύγετε μια τέτοια δυσάρεστη κατάσταση.

  Ως θερμική συγκοπή (θερμική λιποθυμία) ορίζεται η παροδική και αιφνίδια απώλεια της συνείδησης, η οποία κατά κύριο λόγο οφείλεται σε ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο λόγω μειωμένης αιματικής παροχής. Η πτώση της αιματικής παροχής στον εγκέφαλο εξαρτάται είτε από τη μείωση της καρδιακής ικανότητας είτε από μία περιφερειακή αγγειοδιαστολή που προκαλεί υπόταση.  Το λιποθυμικό επεισόδιο που χαρακτηρίζει τη θερμική συγκοπή μπορεί να εμφανιστεί και σε άτομα τα οποία εργάζονται όρθια σε μέτρια επίπεδα θερμοκρασίας, χωρίς όμως να παρατηρηθεί αύξηση της κεντρικής θερμοκρασίας του σώματος. Μπορεί  επίσης να συμβεί όταν κάποιος ασκείται στη ζέστη και βιώνει γρήγορη πτώση της αρτηριακής πίεσης.

Θερμική εξάντληση είναι επίσης ένας άλλος σημαντικός κίνδυνος της θερμότητας και συμβαίνει όταν ένα άτομο δεν αντικαθιστά τα υγρά που χάνει μέσω του ιδρώτα. Η θερμοκρασία του σώματος μπορεί να αυξηθεί και σε ορισμένες περιπτώσεις η νοσηλεία είναι αναγκαία ειδικά για τους ηλικιωμένους.

Η θερμοπληξία είναι η κλινική κατάσταση που χαρακτηρίζεται από επιμένουσα υπερθερμία, με σταθερή αύξηση της θερμοκρασίας σώματος. Τα συμπτώματα της θερμοπληξίας είναι η σύγχυση, απώλεια των αισθήσεων, και λήθαργος. Αν εσείς ή κάποιος νομίζει ότι μπορεί να πάσχουν από θερμοπληξία θα πρέπει να αναζητήσετε ιατρική βοήθεια διότι αυτή η κατάσταση πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.

 Ακολουθώντας μερικούς απλούς προληπτικούς κανόνες μπορείτε να παραμείνετε ασφαλείς και να αντιμετωπίσετε τη ζέστη και την υγρασία.

Πρώτον, βεβαιωθείτε ότι πίνετε πολλά υγρά και μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε. Κατά τη διάρκεια της έντονης άσκησης θα πρέπει να πίνετε κάθε ώρα αρκετά ποτήρια νερό. Τα ενεργειακά ποτά μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να αντικαταστήσουν το αλάτι και τα μέταλλα που χάνετε όταν ιδρώτα.

Στη συνέχεια, να φοράτε τα κατάλληλα ρούχα και να χρησιμοποιείτε αντηλιακό. Εάν πάθετε κάποιο ηλιακό έγκαυμα επηρεάζετε η ικανότητα του σώματός σας να κρυώσει και προκαλείται απώλεια των υγρών του σώματος. Εάν πρέπει να βρίσκεστε  σε εξωτερικούς χώρους προσπαθήστε να είστε έξω είτε τις πρωϊνές είτε  τις βραδινές ώρες.

Να κάνετε τακτικά διαλείμματα, και προσπαθήστε να βρείτε ένα σκιερό μέρος για να ξεκουραστείτε. Φυσικά ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τα δυσάρεστα επακόλουθα της υγρασίας σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες είναι να παραμείνετε στο σπίτι σας αν δεν είναι μεγάλη ανάγκη να βγείτε έξω. Να θυμάστε ποτέ να μην αφήνετε τα βρέφη, τα παιδιά ή τα κατοικίδια ζώα σε ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο, ακόμα και αν τα παράθυρα είναι  ανοικτά. Είναι εξαιρετικά επικίνδυνο καθώς οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλές.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...