Πώς να καταπολεμήσετε τις αυτοκτονικές τάσεις

20 Αυγούστου 2013

Πρέπει να  ξέρετε κάτι πολύ σημαντικό για όσους είχαν τάσεις αυτοκτονίας αλλά τελικά δεν έκαναν.  Αυτοί οι άνθρωποι αισθάνονται ανακούφιση που δεν έδωσαν τέλος στη ζωή τους. Κατά τη στιγμή που απόπειραθηκαν να  αυτοκτονήσουν  βίωσαν έντονα συναισθήματα απελπισίας και απόγνωσης, διότι τους  φάνηκε  ότι είχαν χάσει τον έλεγχο της ζωής τους και ότι τα πράγματα ποτέ δεν πάνε καλύτερα. Στο μόνο πράγμα που είχαν ακόμα κάποιο έλεγχο ήταν στο αν θα ζήσουν ή αν θα πεθάνουν, και  η αυτοκτονία τους φαινόταν σαν η μόνη επιλογή που τους είχε απομείνει. Αυτό πρέπει να γνωρίζετε  ότι δεν ισχύει .

Μερικές από τις σκέψεις που μπορεί να συνοδεύουν τις αυτοκτονικές σκέψεις περιλαμβάνουν:

• Θέλω να ξεφύγω από το πόνο μου.

• Δεν έχω άλλες επιλογές.

• Είμαι ένα φρικτό πρόσωπο και δεν αξίζει να τη ζει.

• Έχω προδώσει τους αγαπημένους μου.

• Οι αγαπημένοι μου θα ήταν καλύτερα χωρίς εμένα.

• Θέλω  οι αγαπημένοι  μου να μάθουν  πόσο άσχημα νιώθω.

• Θέλω  τους αγαπημένους μου να γνωρίζουν πόσο  άσχημα  με έχουν κάνει  να νιώσω.

 

Όποιες και αν είναι οι σκέψεις που έχετε, και όσο άσχημα και αν  νιώθετε, να θυμάστε ότι δεν αισθανόσασταν πάντα έτσι, και ότι δεν θα αισθάνεσθε  πάντα έτσι.

Ο κίνδυνος ενός ατόμου απόπειρας αυτοκτονίας είναι υψηλότερα όταν συνδιαστεί με 3 πράγματα  (1) τις σκέψεις αυτοκτονίας, (2) τα μέσα για να αυτοκτονήσει, και (3) την ευκαιρία να αυτοκτονήσει. Εάν είστε επιρρεπείς σε σκέψεις αυτοκτονίας, βεβαιωθείτε ότι τα μέσα που μπορεί να χρησιμοποιήσετε  έχουν αφαιρεθεί. Για παράδειγμα, δώστε  τα αιχμηρά αντικείμενα σε κάποιον για την ασφαλή φύλαξη τους , ή  βάλτε τα σε ένα μέρος απρόσιτο και κλειδώστε τα .

 Ο ασφαλέστερος τρόπος για να κρατήσετε τον εαυτό σας ασφαλή είναι  να μείνετε σε στενή επαφή με δικά σας άτομα που μπορούν να σας προσέξουν και να σας κρατήσουν μακριά από επικίνδυνες καταστάσεις . Αν κανείς  δεν μπορεί να είναι μαζί σας μπορείτε να πάρετε τηλέφωνο κάποια γραμμή ψυχολογικής βοήθειας ή ακόμα να καλέσετε και το 166 αμα δείτε ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για εσας.  Εξυπακούετε ότι θα πρέπει να αποφύγετε τη κατανάλωση αλκοόλ και άλλων ουσιών που μπορεί  πάνω στο παρορμητισμό σας να σας ωθήσουν να κάνετε κακό στον εαυτό σας.  

Κάντε μια λίστα με όλα τα θετικά πράγματα για τον εαυτό σας και μια λίστα με όλα τα θετικά πράγματα για τη ζωή σας, όπως τα πράγματα που  μέχρι τώρα σας έχουν εμποδίσει από το να δώσετε τέλος στη ζωή σας. (μπορεί να χρειαστείτε βοήθεια με αυτό). Κρατήστε τις λίστες σας, και διαβάστε  κάθε φορά που κατακλύζουν σκέψεις αυτοκτονίας. Σε ένα ξεχωριστό φύλλο χαρτί, γράψτε ένα σχέδιο ασφάλειας για τις φορές που νιώθετε ότι είστε πολύ κοντά στο να αυτοκτονήσετε .  Το σχέδιο ασφάλειας   θα μπορούσε να περιλαμβάνει  τα εξής:

1.Διαβάστε  τη λίστα των θετικά πράγματων για τον εαυτό σας.

2. Διαβάστε  τη λίστα των θετικά πράγματα για τη ζωή σας  και να υπενθυμίστε  τον εαυτό μου  τα πράγματα που μέχρι στιγμής σας έχουν  απέτρεψει  από το να αυτοκτονήσετε.

3. Αποσπάστε τον εαυτό σας από σκέψεις αυτοκτονίας διαβάζοντας ένα βιβλίο, ακούγοντας κλασική μουσική ή παρακολουθείστε την αγαπημένη σας  κωμωδία.

4. Κοιμήθειτε.Αν ανάγκη πάρτε μια βαλεριάνα

5. Πάρτε τηλέφωνο φίλους, συγγενείς

6. Πάρτε τηλέφωνο το ψυχολόγο σας

7. Καλέστε ένα ασθενοφόρο.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ