Εμμηνόπαυση και αύξηση βάρους

23 Αυγούστου 2013

 

Αναγνώστρια μας ρωτά : Λόγω προβλήματος υγείας που αντιμετώπισα μπήκα αναγκαστικά στην εμμηνόπαυση, είμαι 47 ετών και ως εκ τούτου πήρα πολλά κιλά, έχασα πάνω από δέκα και χρειάζονται άλλα δέκα. Μπορείτε να μου υποδείξετε μία ενδεδειγμένη για την περίπτωσή μου δίαιτα; Περπατάω κάθε μέρα και πίνω πολύ νερό . Τί μου προτείνετε να κάνω;

 

Απαντά ο Δημοσθενόπουλος Χαρίλαος, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

 

 

Η εμμηνόπαυση είναι μια περίοδος στον βιολογικό κύκλο της γυναίκας, όπου η απουσία των οιστρογόνων συνεπάγεται και συνοδεύεται από την μείωση και του μεταβολικού ρυθμού και τη διαταραχή της γλυκόζης.Ταυτόχρονα επηρεάζει την αύξηση του βάρους στην περίπτωση που η γυναίκα δεν προσέξει ιδιαίτερα τη διατροφή και τον τρόπο ζωής της. Έτσι λοιπόν, αφού υπήρξε η απώλεια των 10 κιλών το οποίο είναι πολύ σημαντικό, αυτό σημαίνει ότι τώρα το βάρος μπορεί να είναι υπέρβαρο αλλά μπορεί να είναι πιο κοντά σε αυτό που ονομάζουμε ιδανικό βάρο. Αυτό συνεπάγεται ότι η απώλεια των υπόλοιπων κιλών είναι πιο δύσκολη αλλά όχι αδύνατη. Πρέπει να συνεχίσετε να έχετε σωματική δραστηριότητα γιατί προσθέτει τις απαραίτητες καύσεις για να επιτύχετε την απώλεια  βάρους. Η παρουσία του νερού και η καλή ενυδάτωση του οργανισμού με έμμεσο τρόπο παίζουν  σημαντικό ρόλο στην επίτευξη του στόχου σας.

Το  πιο σημαντικό για μια γυναίκα στην εμμηνόπαυση είναι να τρέφεται μ’ έναν χαμηλότερο αριθμό θερμίδων απ’ ότι έκανε πριν τη διακοπή του κύκλου, να προσέχει ιδιαίτερα την παρουσία των γλυκών και όλων των τροφίμων τα οποία σε μικρό όγκο έχουν πολλές θερμίδες και ταυτόχρονα να δομήσει το διαιτολόγιό της πάνω στις γενικές αρχές : φρούτα , λαχανικά και όσο γίνεται πιο άπαχες πρωτεϊνες. Τέλος, ένα σημαντικό κομμάτι που πρέπει  να προσέξει στη διατροφή της, είναι γενικότερα οι υδατάνθρακες, το άμυλο, το ψωμί, η πατάτα, το ρύζι και τα ζυμαρικά τα οποία πρέπει να υπάρχουν στο διαιτολόγιο αλλά σε μικρότερες ποσότητες.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ