Βαριέστε την γυμναστική; Δοκιμάστε αλλιώς...

23 Μαΐου 2013


 

Α) Ανανεώστε την Αερόβια Προπόνηση

Αν συνεχίζετε να κάνετε την ίδια αερόβια άσκηση συνέχεια, ίσως ήρθε η στιγμή να δοκιμάσετε κάτι καινούριο. Συχνά νομίζουμε πως αν αλλάξουμε το πρόγραμμα το οποίο ακολουθούμε δεν θα έχουμε τα ίδια αποτελέσματα(π. χ δεν θα κάψουμε τις ίδιες θερμίδες). Αλλά αν ακόμη συμβαίνει και αυτό αξίζει τον κόπο να δοκιμάσετε μια αλλαγή που θα σας καρατήσει παρακινημένους. Δοκιμάστε τις παρακάτω ιδέες:

  • Δοκιμάστε κάτι νέο. Δώστε μια πρόκληση στον εαυτό σας δοκιμάζοντας κάτι νέο, το οποίο δεν έχετε δοκιμάσει πάλι(π. χ το κωπηλατικό μηχάνημα ή τον αναρριχητή)

  • Κάντε μια περιστροφή. Μια φορά την εβδομάδα, χρησιμοποιήστε κάθε αερόβιο μηχάνημα που υπάρχει στο γυμναστήριο για μια μικρή ποικιλία στο πρόγραμμά σας. Θα δείτε πως είναι πολύ αποτελεσματικό και ταυτόχρονα διασκεδαστικό.

  • Προσθέστε ένταση. Προσθέστε διαστήματα υψηλής έντασης στο πρόγραμμα σας ή μειώστε το πρόγραμμα απο αυτό που συνήθως εκτελείται και δουλέψτε πιο σκληρά. Μερικές φορές οι αλλαγές στην διάρκεια/ένταση των προγραμμάτων σας κάνει να νιώθετε πιο φρέσκοι.

  • Δοκιμάστε ένα ομαδικό πρόγραμμα. Αν δεν έχετε δοκιμάσει τα ομαδικά προγράμματα του γυμναστηρίου, ζητήστε το πρόγραμμα από το γυμναστήριο και δοκιμάστε να μπείτε στην αίθουσα μια φορά τον μήνα δοκιμάζοντας όποιο πρόγραμμα σας αρέσει. Θα δείτε πως θα το διασκεδάσετε!

  • Κάντε το δικό σας πρόγραμμα. Ίσως να είναι και το πιο ωραίο πράγμα να κάνετε όταν βαριέστε με τα συνηθισμένα. Βάλτε μουσική,βγάλτε τα παπούτσια σας και κάντε ότι σας αρέσει, χορό, τρέξιμο γύρω από το σπίτι, κάντε μερικά jumping jacks, οτιδήποτε που να σας ανεβάσει την καρδιακή συχνότητα και να ιδρώσετε.

  • Δοκιμάστε το νέο πρόγραμμαγια να χάσετε το λίπος απο παντού. Χωρίς καθόλου εξοπλισμό απο την άνεση του σπιτιού σας


Β) Ζωντανέψτε την Προπόνηση Ενδυνάμωσης

Αν έχετε φτάσει σε ένα σημείο που έχετε κολλήσει όσον αφορά την προπόνηση ενδυνάμωσης, χρηισμοποιήστε τις παρακάτω ιδέες ώστε να κάνετε το πρόγραμμα σας λίγο πιο συναρπαστικό και αποτελεσματικό:

  • Αλλάξτε την αντίσταση. Σίγουρα όλοι έχουμε κάτι που μας αρέσει περισσότερο απο κάτι άλλο-μηχανήματα,ελεύθερα βάρη,τροχαλίες. Έαν έχετε την τάση να παραμένετε κολλημένοι σε ένα τύπο αντίστασης, κάντε κάτι το διαφορετικό. Δοκιμάστε τις ζώνες ή τα διάφορα όργανα λειτουργικής γυμναστικής(bosu,Kettlebell,TRx). Είναι εκπληκτικό πόσο διαφορετικά αλλάζει μια άσκηση όταν αλλάζετε την αντίσταση.

  • Προσθέστε νέες κινήσεις στο πρόγραμμά σας. Κάντε μια μικρή έρευνα στο Internet ή αγοράστε κάποιο βιβλίο-παρακολουθήστε σεμινάρια) και βρείτε νέες κινήσεις ή παραλλαγές που δεν έχετε ξαναδεί. Δοκιμάστε τα παρακάτω βίντεο για κάτι νέο και φρέσκο.

  • Αλλάξτε λίγο τον στόχο σας. Εάν συνηθίζετε να σηκώνετε πολλά κιλά με λίγες επαναλήψεις, δοκιμάστε να αυξήσετε τις επαναλήψεις και να μειώσετε το βάρος για περισσότερη προπόνηση μυικής αντοχής. Εάν πάλι δεν έχετε δοκιμάσει να σηκώσετε ποτέ μεγάλο φορτίο, δοκιμάστε το. Αυτή η αλλαγή θα κάνει το σώμα και το μυαλό πού καλύτερα λειτουργικά.

  • Κάντε αξιολόγηση της φυσικής σας κατάστασης. Επισκεφτείτε site στο ιντερνετ και κάντε μερικά τεστ που μπορούν να γίνουν στο σπίτι. Καταγράψτε τα αποτελέσματα και επαναλάβετε τα τεστ σε ένα μήνα για αν δείτε την προοδό σας.

  • Αλλάξτε τους κανόνες. Συνήθως ακολουθούμε ένα ένα τυπικό πρωτόκολλο προπόνησης μυϊκής ενδυνάμωσης ξεκινώντας από τις μεγάλες μυϊκές ομάδες και συνεχίζουμε με τις μικρότερες. "Παραβιάζοντας" αυτό τον κανόνα μπορεί να δημιουργήσει όφελος σε εσάς, διδάσκει το σώμα σας στο τι του αρέσει και τι όχι. Αλλάξτε το πρόγραμμά σας, ξεκινώντας απο την τελευταία άσκηση προς την αρχική. Ξεκινήστε με μια διαφορετική άσκηση ή μυϊκή ομάδα ή αλλάξτε τα σετ στις ασκήσεις. Δείτε πως το σώμα σας ανταποκρίνεται σε αυτές τις αλλαγές. . . μπορείτε να βρείτε ακριβώς κάτι που λειτουργεί καλύτερα από ότι κάνατε συνήθως.


Επαμεινώνδας Κώνστας

M. Sc Φυσικής Αγωγής-Personal trainer
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ