Η ντροπή για το σώμα στην παραλία: Πώς ξεπερνιέται;

17 Ιουνίου 2013


Οι δυσλειτουργικές σκέψεις είναι ίσως ένα από τα βασικότερα αίτια των περιττών κιλών. Το πρόβλημα του πάχους διαιωνίζεται όσο δεν είμαστε συμφιλιωμένοι με την εικόνα του σώματός μας. Πολλοί από εμάς ερχόμαστε σε αμηχανία την ώρα που πρέπει να βγούμε με μαγιό στην παραλία. Άραγε μπορούμε να αισθανθούμε καλύτερα με το σώμα μας και να ξεπεράσουμε αυτή την αμηχανία; Αναζητήσαμε απάντηση στο κείμενο του συνεργάτη μας   Επίκουρου Καθηγητή Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, κύριου Πέτρου Σκαπινάκη. 



Η τροποποίηση των δυσλειτουργικών σας σκέψεων, αρνητικών ή θετικών, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα όπλα για την καλύτερη καταπολέμηση του πλεονάζοντος βάρους. Πάρα πολλοί άνθρωποι με προβλήματα πάχους έχουν αναπτύξει ένα σύστημα πεποιθήσεων και ιδεών που τους δημιουργεί προβλήματα στην προσπάθεια ελέγχου του βάρους ή συμμετοχής σε ένα πρόγραμμα μείωσης βάρους. Για να γίνει πιο κατανοητό αυτό, αν κάποιος θέλει να αρχίσει δίαιτα αλλά σκέφτεται 'ποτέ δεν θα τα καταφέρω να αδυνατίσω', πιστεύει κανείς ότι θα μπορέσει να τα καταφέρει; Και όμως, τέτοιες σκέψεις γυρνάνε συνεχώς στο κεφάλι μας με τέτοια πολλές φορές ταχύτητα, που όπως ήδη αναφέραμε, τις ονομάζουμε 'αυτόματες'.


Η τροποποίηση των δυσλειτουργικών σκέψεων είναι δυνατή αν ακολουθήσει κανείς συγκεκριμένα βήματα. Συχνά, ένας ψυχοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει στην εκμάθηση αυτών των τεχνικών που μετά μπορεί κανείς να τις εφαρμόσει μόνος του.


Η σύγχρονη τάση σήμερα είναι να γίνονται προσπάθειες και για τη βελτίωση της σωματικής εικόνας, διότι θεωρείται ότι είναι και αυτή ένας από τους παράγοντες που διαιωνίζει το πρόβλημα του πάχους.


Η προσπάθεια συμφιλίωσης με το σώμα γίνεται σε στάδια ως εξής:


* Πρώτο Στάδιο: Μαθαίνοντας για τις αναλογίες των σωμάτων. Τις περισσότερες φορές οι άνθρωποι με άσχημη εικόνα για το σώμα τους πιστεύουν ότι η πλειονότητα των άλλων ανθρώπων έχει ένα σώμα κοντά στο ιδανικό. Στόχος αυτού του σταδίου είναι να διαλύσει αυτόν τον μύθο και να δείξει στο άτομο ότι ούτε αποκρουστικό είναι να έχεις κάποια κιλά παραπάνω, ούτε προεξοφλεί το αν θα βρείς σύντροφο ή όχι.

* Δεύτερο στάδιο: Η γνωριμία με το σώμα. Πολλοί άνθρωποι με άσχημη σωματική εικόνα αποφεύγουν ακόμη και να κοιτάξουν το γυμνό τους σώμα στον καθρέπτη. Στόχος του σταδίου αυτού είναι να μπορέσει κανείς να συνηθίσει την εικόνα του σώματός του, αυτή που πραγματικά είναι και όχι η τρομακτική που φαντάζεται.


* Τρίτο στάδιο: Η φροντίδα του σώματος. Αφού κανείς εξοικειωθεί με το γυμνό του σώμα, αρχίζει και τού συμπεριφέρεται όπως ακριβώς θα έκανε αν είχε το σώμα του καλύτερου μοντέλου! Μπορεί να χρησιμοποιήσει ό,τι βρίσκει σωστό, από αρωματικά έλαια και αφρόλουτρα έως μασάζ, χτένισμα, περπάτημα κ.λ.π. Στόχος, η απόλυτη συμφιλίωση με αυτό που είμαστε.


* Τέταρτο στάδιο: Αμφισβήτηση των αρνητικών σκέψεων σχετικά με το σώμα σας με τον τρόπο που αναφέρθηκε προηγουμένως. Αυτό συνδυάζεται και με έκθεση σε καταστάσεις που πριν φοβόσασταν, ακριβώς για να κρύψετε τα παραπανίσια κιλά σας, π.χ. εάν για να πάτε σε πλάζ έπρεπε να φοράτε ολόσωμο μαγιό, τότε μπορείτε να φορέσετε μπικίνι!

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ