Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου απαντά σε 16 ερωτήματα ζωής (του)

9 Ιουλίου 2013

Αλεξανδρινός στην καταγωγή, γεννήθηκε στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Ήταν 19 χρόνων όταν τον παρουσίασε στο κοινό ο Μάνος Χατζιδάκις. Ο Μιχάλης Κακογιάννης τον τίμησε με την συνεργασία του στο θέατρο και τον κινηματογράφο. Ο Μίκης Θεοδωράκης τον ξεχώρισε σε συνέντευξη του στον Θανάση Λάλα ως τον σημαντικότερο νέο Έλληνα συνθέτη. Υπήρξε μαθητής του (κινηματογραφικού) John Williams, του μεγάλου σύγχρονου Γάλλου συνθέτη Ηenri Dutilleux, του πρώτου μινιμαλιστή Steve Reich. Έχει γράψει μουσική για κινηματογραφικές ταινίες, θεατρικές παραστάσεις, σειρές ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές σειρές. Τα έργα του έχουν παιχτεί στο Musikverein της Βιέννης, τη Νέα Υόρκη, το Tanglewood της Βοστώνης των ΗΠΑ. Αδιαμφισβήτητα συγκαταλέγεται στους πιο παραγωγικούς συνθέτες της νεότερης γενιάς, είναι ο εκφραστής της μελοποιημένης ποίησης όπως πολλοί τον αποκαλούν.


Λίγο πριν την παράσταση που θα παρουσιάσει στο Ηρώδειο μαζί με τη Φωτεινή Δάρρα «Από τον Κ.Π. Καβάφη στον Νίκο Γκάτσο», τον συναντήσαμε και του θέσαμε 14 ερωτήματα:

Το ερωτηματολόγιο του boro.gr


Μπορώ να ρωτήσω;


Ο Δημήτρης Παπαδημητρίου απαντά:




1. Πώς βρεθήκατε εδώ που είστε;

Το τυχαίο στην έσχατη έκφανσή του καθίσταται μοιραίο. Γι' αυτό οι πιστοί στο πέρας του βίου τους γίνονται άπιστοι και το αντίθετο. Η εργασία για μένα ήταν απλά η επιταγή να καταγράφω παρορμήσεις. Δεν ήταν επιλογή κατά βάθος.



2. Πιστεύετε στο πεπρωμένο ή μόνοι ανοίγουμε το δρόμο που θα περπατήσουμε στη ζωή;


Η ύπαρξη του πεπρωμένου απεδείχθη δυστυχώς με πολλούς τρόπους. Εντός της έννοιας του περιέχεται η επιλογή. Όλες, και οι πλέον αντίθετες, επιλογές οδηγούν στο ίδιο σημείο εκκίνησης απλά γιατί δεν υπάρχουν ευθείες. Μόνο καμπύλες. Το σημείο εκκίνησης μας πάντα είμαστε εμείς.  Διαφέρει το ταξίδι. Ο στόχος πάντα ίδιος. Η πλάτη μας για να μην πω τίποτε χειρότερο.



3. Υπάρχει μια στιγμή της ζωής σας που θα μπορούσε η ζωή σας να είχε πάει αλλού απο κεί που τελικά πήγε;



Τρεις περιπτώσεις. Αλλά με βάζει σε σκέψεις η τριπλή αποτυχία στην αλλαγή. Ήταν σταυροδρομία με σήμανση.



4. Τα ατυχήματα ή η τύχη χτίζουν το ενδιαφέρον της ζωής;



Ατύχημα ή τύχη είναι το ίδιο.

Αυτό δεν είναι ενδιαφέρον. Το να ζεις εν επιγνωσει ψευδώς είναι ενδιαφέρον. Η υπερβολή. Το ασύμβατο. Το μάταιο. Το bigger than life. Δυστυχώς.



5. Πέστε μου μια επιλογή που σας καθόρισε ;


Του φιλόξενου ωαρίου στο σπερματοζωάριο που ήμουν εγώ. Ήταν και η μόνη φορά που κέρδισα αγώνα δρόμου.


6. Μια βασική επιρροή σας;


Στέλιος, Αλεξάνδρα, Αντώνης, Γιώργος Παπαδημητρίου, Φωτεινή Δάρρα, Βιντγκενσταϊν, Αισχύλος, Μάλερ, Χατζιδάκις, Καβάφης Κακογιαννης, Θεοδωράκης, Παπαδιαμάντης, Βισκόντι, Ραβελ, Σιμπέλιους.  Πού να βρίσκω μόνο μία;



7. Πιστεύετε στο ένστικτο; Τι είναι το ένστικτο;


Το "πριν τον άνθρωπο" ζώο μέσα μας. Το καλύτερο κομμάτι μας. (Όχι το "μετά τον άνθρωπο" ζώον)



8. Το λάθος περιέχει περισσότερη γνώση από το σωστό;


Το λάθος είναι το σωστό του μέλλοντος και τούμπαλιν.



9. Τι είναι λάθος και τι σωστό;


Απηντήθη με ορθώς λανθασμένο τρόπο.


10. Γιατί ζούμε;

Για να επιβιώνουμε. Κτηνώδης αυτοσκοπός. Η τέχνη ίσως να μας ξελασπώνει. Λέω.



11. Αν έπρεπε να διαλέξετε ανάμεσα στον έρωτα και την δημιουργία τι θα διαλέγατε;

 Τον έρωτα. Δημιουργία δίχως έρωτα άτοπο.




12. Τα δέκα πράγματα που θα κάνατε αν για ένα χρόνο δεν δουλεύατε...


Να σας πω καλύτερα το ένα πράγμα που θα έκανα αν για δέκα χρόνια δεν δούλευα; Θα έγραφα μουσική με τη ζωή μου όμως.



13. Πέστε μια ήττα που αποδείχθηκε η μεγαλύτερη νίκη σας;


"Νίκη νίκη όπου έχω νικηθεί

Πριν από την αγάπη και μαζί"



14. Τι διαλέγετε; Επιτυχία ή ευτυχία;


Ευτυχία. Το δεύτερο χωρίς το πρώτο  άτοπο.


15. Τι φοβάστε περισσότερο;

Το άγνωστο. Τον φόβο ίσως.



16. Ποιο ελάττωμα σας αγαπάτε και ποιο προτερήματα σας μισείτε;

Δεν αγαπώ ούτε τα μεν ούτε τα δε. Μου είναι αδιάφορα. Απλά είμαι εγώ. Είμαι ήσυχος έτσι. Αλλά για πω και κάτι, είμαι σπαστικά ανθεκτικός και υποψιάζομαι ανθεκτικά σπαστικός.




Μάθετε περισσότερα για την αυριανή παράσταση ΕΔΩ!
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ