Ζητούν να επανεξεταστούν οι αποφάσεις για τα τεχνικά επαγγελματικά σχολεία

Να επανεξετάσει τις αποφάσεις για τα τεχνικά επαγγελματικά σχολεία, καλούν την κυβέρνηση το ΤΕΕ Κ.Μακεδονίας και η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων.

Να επανεξετάσει τις αποφάσεις της, που σχετίζονται με την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση και τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, καλούν την κυβέρνηση, με ξεχωριστές ανακοινώσεις, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας (ΤΕΕ/ΤΚΜ) και η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης (ΟΒΣΘ).

Το μεν ΤΕΕ/ΤΚΜ υποστηρίζει ότι ο τρόπος με τον οποίο υπολογίστηκε ο αριθμός των “δήθεν υπεράριθμων” -όπως επισημαίνει- εκπαιδευτικών δημιουργεί πλασματική εικόνα σε σχέση με την πραγματικότητα, αλλά και ότι η κατάργηση τού Τομέα Γραφικών Τεχνών στα τεχνικά λύκεια είναι “πέραν κάθε λογικής”.

Η δε ΟΒΣΘ σημειώνει ότι οι κυβερνητικές αποφάσεις αποτελούν “δώρο στις διάφορες εταιρείες παροχής ιδιωτικής εκπαίδευσης, που θα τρέξουν να καλύψουν το κενό”.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το ΤΕΕ/ΤΚΜ, ο τρόπος με τον οποίο έγινε ο υπολογισμός δεν εμφανίζει την πραγματική κατάσταση για τους εξής λόγους: 1. Υπολογίστηκαν μόνον οι ώρες μαθημάτων α’ ανάθεσης, ενώ οι εκπαιδευτικοί συμπληρώνουν το ωράριο τους με μαθήματα α’ και β’ ανάθεσης, 2. Δεν υπολογίστηκαν τα κενά που προκύπτουν κάθε σχολικό έτος από την απασχόληση του εκπαιδευτικών σε θέσης ευθύνης (πχ, περιφερειακοί διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικοί σύμβουλοι, διευθύνοντες και υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και σχολικών εργαστηριακών κέντρων) και σε θέσεις απόσπασης (υπηρεσίες και γραφεία) και 3. Τα πραγματικά κενά και πλεονάσματα προκύπτουν και γίνονται αισθητά μόνο κατά την αρχή του σχολικού έτους, ιδίως στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, με βάση τον αριθμό των τμημάτων που δημιουργούνται από τις εγγραφές.

Επιπλέον, επισημαίνει το ΤΕΕ/ΤΚΜ, η κατάργηση του Τομέα Γραφικών Τεχνών στα Τεχνικά Λύκεια, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας είναι πέραν κάθε λογικής, διότι είναι ένας τομέας τον οποίο επέλεγαν πολλά παιδιά και που οι απόφοιτοι του είχαν, σχετικά με άλλους, καλές προοπτικές απορρόφησης στην αγορά εργασίας.

“Το ΤΕΕ/ΤΚΜ θεωρεί ότι η ελληνική Πολιτεία πρέπει ν΄ αντιμετωπίζει το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο με τη δέουσα σοβαρότητα για όλους τους παραπάνω λόγους. Καλεί την ελληνική Πολιτεία να επανεξετάσει τον τρόπο με τον οποίο υπολογίστηκε ο αριθμός των δήθεν υπεράριθμων εκπαιδευτικών”, καταλήγει.

Η ΟΒΣΘ επισημαίνει ότι “την ίδια στιγμή που όλοι επιθυμούμε ένα αναβαθμισμένο και αποδοτικό επαγγελματικό και τεχνικό λύκειο […] το δημόσιο σχολείο στερείται 46 από τις 110 ειδικότητες […] Καλούμε την κυβέρνηση να επανεξετάσει την απόφασή της”.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά άρθρα