5 σημάδια ότι έχεις εθιστεί στον καφέ

20 Ιουλίου 2013


Ξέρετε ότι είστε εξαρτημένος από την καφεΐνη όταν τα μάτια σας δεν θα ανοίξουν παρά μόνο αν πιείτε την πρώτη σας γουλιά σας καφέ. Μελέτες έχουν δείξει ότι κάποια ποσότητα καφεΐνης μπορεί να βελτιώσει την πνευματική οξύτητα και την απόδοση σας μέσα στην ημέρα, αλλά η υπερβολική καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη διάθεσή σας, την ενέργεια, και ακόμη και την υγεία σας.

Δείτε τα 5 σημάδια που θα σας δείξουν ότι έχετε ήδη καταναλώσει μεγάλη ποσότητα καφεΐνης:

•    1. Νιώθετε εξαντλημένοι το απόγευμα

«Υπάρχει περίπου τόση καφεΐνη σε ένα κουτάκι Coca Cola Light όση υπάρχει σε ένα φλιτζάνι espresso» λέει ο David J. Clayton, συγγραφέας του «The Healthy Guide to Unhealthy Living». Η μεγάλη δόση καφεΐνης μπορεί, γύρω στο απόγευμα, να σας κάνει να νυστάζετε. «Εκτός του ότι προκαλεί μεγάλη πτώση στον τομέα της ενέργειας, η οξύτητα της Coca Cola μπορεί να βλάψει το σμάλτο των δοντιών σας αν πίνετε καθημερινά. Περιοριστείτε στη μια Coca Cola την ημέρα για να αποφευχθεί κάποιο χτύπημα σε τοίχο το απόγευμα, και βουρτσίζετε τα δόντια σας.
•    2. Τα ούρα σας είναι πορτοκαλί

Τα ούρα που είναι σκούρα κίτρινα ή πορτοκαλί είναι ένα ξεκάθαρο σημάδι της αφυδάτωσης. «Ο καφές είναι στην πραγματικότητα ένα διουρητικό που μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση, αυξάνοντας την ποσότητα των ούρων σας και έτσι χάνετε πάρα πολλά από τα υγρά του σώματος», λέει η Amy Gross, μια κλινική διαιτολόγος στο Presbyterian Hospital της Νέας Υόρκης. Η καφεΐνη συνήθως δεν προκαλεί αφυδάτωση αν περιοριστείτε μέχρι στα 500 mg. Έτσι, θα πρέπει να νιώθετε ασφαλής αν πίνετε ένα φλυτζάνι ή δύο καφέ την ημέρα.
•    3. Δεν μπορείτε να κοιμηθείτε

«Η καφεΐνη διαρκεί περίπου 45 λεπτά έως 1 ώρα για να απορροφηθεί και επηρεάζει τον κύκλο του ύπνου σας» λέει η Molly Morgan ιδιοκτήτρια της Creative Nutrition Solutions της Νέας Υόρκης, και συγγραφέας του «The Skinny Rules». Αν σας παίρνει περισσότερο από 30 λεπτά για να κοιμηθείτε το βράδυ, μπορείτε να δοκιμάσετε να κόψετε την καφεΐνη και να μην λάβετε μετά τις 12 το μεσημέρι. Επίσης, έχετε κατά νου ότι ο ντεκαφεϊνέ καφές και το τσάι χωρίς καφεΐνη δεν είναι εντελώς απαλλαγμένα από καφεΐνη: και τα δύο έχουν περίπου το ένα τρίτο της καφεΐνης που περιέχουν τα κανονικά προϊόντα.

•    4. Νιώθετε άγχος

Ιδρωμένες παλάμες, ανησυχία, αίσθηση εκνευρισμού, είναι όλα στοιχεία ότι έχετε λάβει υπερβολική δόση καφεΐνης. «Η καφεΐνη μπορεί να επιδεινώσει το άγχος και τη κατάθλιψη, διότι παρεμβαίνει σε ένα σημείο του εγκεφάλου που ονομάζεται αδενοσίνη» λέει ο Palinski. Η καφεΐνη μπορεί επίσης να ενεργεί ως διεγερτικό που προκαλεί τα επινεφρίδια να εκκρίνουν περισσότερες ορμόνες του στρες όπως την αδρεναλίνη, η οποία μπορεί να αυξήσει τον καρδιακό ρυθμό και να σας κάνει να νιώθετε περισσότερο ανήσυχοι.

•    5. Έχετε καούρα

Η καφεΐνη χαλαρώνει τον οισοφαγικό σφιγκτήρα, ο οποίος επιτρέπει στο οξύ να καταλήξει στο λαιμό», λέει ο Gross. Προσπαθήστε να κόψετε εντελώς την καφεΐνη για να δείτε αν καταπραΰνει το λαιμό σας.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ