Ψυχολογικά τρικ για την μελαγχολία του φθινοπώρου

30 Αυγούστου 2013

Το καλοκαίρι σχεδόν πέρασε, ο Σεπτέμβρης μπαίνει, η επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές είναι γεγονός και οι μέρες διασκέδασης και ηρεμίας ανήκουν στο παρελθόν. Πόσο δύσκολη φαίνεται η προσαρμογή στην καθημερινότητα;

Γράφει η ψυχολόγος, Ξένια Ταραβίρα

Η απάντηση είναι αυτονόητη. Πολύ. Αρκεί να θυμηθούμε τα συναισθήματά μας καθώς προσμέναμε την πολυπόθητη άδεια και την ανυπομονησία των διακοπών. Χαρά, ανάγκη για χαλάρωση και ξεκούραση, διαφυγή από τη ρουτίνα και τις υποχρεώσεις, τη θάλασσα και την εικόνα του νησιού στο μυαλό μας. Η επιστροφή μετά την απόλαυση των διακοπών έρχεται παρέα με τη μελαγχολία για το τέλος της ξεγνοιασιάς, τη δυσκολία επαναπροσαρμογής στο κλίμα της πόλης και τους ρυθμούς της δουλειάς δημιουργώντας πίεση και άγχος.

 Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν μερικά τρικ που μπορούν να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε αυτή τη μεταβατική περίοδο λίγο πιο ευχάριστα και ανώδυνα.  Επιστρέψτε σταδιακά στην καθημερινότητα : μην πιέζετε τον εαυτό σας να επανέλθει στο 100% από την πρώτη μέρα. Το σώμα και το μυαλό έχουν μάθει σε χαλαρότερους ρυθμούς λόγω των διακοπών και χρειάζονται χρόνο για να επιστρέψουν στην προ του καλοκαιριού απόδοση. Αν πιεστείτε, δεν θα δείτε τα επιθυμητά αποτελέσματα κι αυτό θα αποτελέσει έναν επιπλέον παράγοντα άγχους. Αυτό ισχύει τόσο για τη δουλειά όσο και για τις προσωπικές υποχρεώσεις, ακόμα και για την ίδια σας τη διάθεση.

 Ξεκουραστείτε και ασκηθείτε: προσπαθήστε να χαρίσετε στον εαυτό σας ώρες ανάπαυσης και ύπνου και όσο το επιτρέπει ο καιρός υιοθετήστε έστω και μια ελαφριά μορφή άσκησης όπως περπάτημα στη θάλασσα ή γυμναστική για τους πιο μυημένους. Η άσκηση αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης, της ορμόνης που ευθύνεται για την καλή διάθεση.

. Διασκεδάστε: είναι πολύ νωρίς ακόμα για να κλειστούμε στο σπίτι βλέποντας τηλεόραση. Εκμεταλλευτείτε τα σαββατοκύριακα για μικρές εξορμήσεις ή κανονίστε κάτι ήσυχο ακόμα και μέσα στη βδομάδα. Ένα θερινό σινεμά, ένα ποτό κοντά στη θάλασσα με φίλους ή οποιαδήποτε δραστηριότητα που θα σας επιτρέψει να περάσετε καλά και να ηρεμήσετε, θυμίζοντας κάτι από καλοκαιρινές διακοπές.

 Πάρτε τα αναμνηστικά των διακοπών μαζί σας: στολίστε το σπίτι με κοχύλια, βότσαλα, όμορφες φωτογραφίες από τα ταξίδια σας. Κάνετε wallpaper στον υπολογιστή της δουλειάς σας μια καλοκαιρινή εικόνα. Θα σας αποφορτίζει και θα σας χαλαρώνει κάθε φορά που

αισθάνεστε πιεσμένοι . Όλες οι εποχές έχουν τα καλά τους: ας σκεφτούμε τι έχει να μας

προσφέρει το φθινόπωρο. Είναι μια ευκαιρία για νέα ξεκινήματα, να ξαναβρεθούμε με τους αγαπημένους μας μετά το διάλειμμα των διακοπών και να ανανεωθούμε σε όλους τους τομείς. Η αγκαλιά του χειμώνα έχει να μας προσφέρει κι αυτή με τη σειρά της συγκινήσεις.

Ας μην ξεχνάμε ότι οι όμορφες στιγμές δεν έχουν εποχή. Τα πάντα είναι θέμα οπτικής. Αντί να μας κυριεύσει η γκρίνια και η μελαγχολία γι αυτό που πέρασε, ας νιώσουμε χαρούμενοι και ευγνώμονες για το καλοκαίρι που ζήσαμε. Κρατάμε τις όμορφες αναμνήσεις και τις ευχάριστες στιγμές που θα μας συνοδεύσουν κατά τη διάρκεια του χειμώνα που έρχεται σαν όαση στις δυσκολίες της καθημερινότητας. Έτσι θα υποδεχτούμε τη νέα σεζόν ξεκούραστοι, με γεμάτες μπαταρίες και ανοιχτοί στις νέες εμπειρίες που μας περιμένουνε.

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΠΟΛΥ***** ****
15:50 Σάββατο 31/08/2013
ΣΧΕΔΟΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΛΑΙΩ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΩ ΟΡΕΞΗ Ή ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΕΚΑΝΑ ΑΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΤΙ ΣΤΗΝ ΕΥΧΗ ΕΧΩ ΠΑΘΕΙ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ