Ξεχνάς πράγματα; 13 τρόποι να προστατέψεις τη μνήμη σου

2 Σεπτεμβρίου 2013

Η ελάττωση της μνήμης που έχει σχέση με την ηιία είναι πολύ συχνό φαινόμενο και δεν είναι δείγμα νευρολογικού προβλήματος συχνά όμως, μπορεί να είναι ένα γεγονός απογοητευτικό που φέρνει το άτομο σε αμηχανία. Σύμφωνα με τις έρευνες του αμερικανικού ερυεντηικού κέντρου Jhn Hopkins δεν υπάρχει τρόπος να εξαφανίσει κανείς τα μικρά κενά μνήμης που συμβαίνουν με την πάροδο του χρόνου. Υπάρχουν όμως μικρά βοηθήματα που μπορεί να βελτιώσουν τη μνήμη μας σε κάθε ηλικία.

Γράφει η ψυχολόγος, Άννα Καλλιέρου.

Για να βελτιώσετε τη μνήμη σας 

  1. Τοποθετείτε τα πράγματα που σηνύθως χάνετε στο ίδιο συγκεκριμένο σημείο όταν δεν τα χρησιμοποιείτε. Γυαλιά κλειδιά ταυτότητα και άλλα.
  2. Γράψτε μια λίστα με τις δουλειές και τις απαραίτητες υπενθυμίσεις και τοποθετήστε τη λίστα σε ένα εμφανές σημείο ή στο χώρο που βάζετε κλειδιά, γυαλιά, πορτοφόλι και άλλα.
  3. Επαναλαμβάνετε με λέξεις τις δουλειές που θέλετε να κάνετε όπως: «έκλεισα τον υπολογιστή;» «έβαλα τον συναγερμό;», «κλείδωσα το γραφείο μου;» Η λεκτική επανάληψη βοηθά στην αποφυγή των παραλείψεων.
  4. Ξεχνάτε ονόματα ανθρώπων που συναντάτε; Στην ομιλία σας φροντίστε να το επαναλαμβάνετε: «Χάρηκα που σας γνώρισα κύριε…», « τι πιστεύετε γι΄αυτό κύριε…»
  5. Συγκεντρωθείτε και ηρεμήστε όταν προσπαθείτε να θυμηθείτε κάτι που έχετε ξεχάσει. Για να θυμηθεί κάτι κανείς πρέπει πρώτα από όλα να συγκεντρωθεί σε αυτό και να προσπαθήσει να αποδιώξει κάθε διατάραξη της προσοχής ώστε να επανέλθει στον νου μια πληροφορία. Διαταράξεις της προσοχής όπως περιβαλλοντικοί θόρυβοι ανταγωνίζονται την προσοχή σας κάθε λεπτό.
  6. Οι ξένες γλώσσες κάνουν καλό στη μνήμη! Οι ερευνητές από το κέντρο Hopkins δηλώνουν ότι οι δίγλωσσοι άνθρωποι που περνούν της ζωή τους μιλώντας δυο γλώσσες έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να διατηρούν στις μεγαλύτερες ηλικίες την επάρκεια μνήμης.
  7. Οι γιατροί συνιστούν το καθημερινό περπάτημα και τη σωματική άσκηση που μειώνουν τον κίνδυνο απώλειας μνήμης επειδή προωθούν επάρκεια αίματος στον εγκέφαλο. Η τακτική φυσική άσκηση βοηθά την καθαρή σκέψη δίνει το αίσθημα ευεξίας και μειώνει τον κίνδυνο ασθενειών.
  8. Καταναλώστε βιταμίνη Β που περιλαμβάνεται στο κρέας στα φασόλια, στους ξηρούς καρπούς, στα δημητριακά. Η κατανάλωση 2 φορές την βδομάδα ψαριού και επίσης  των Ω3 που βρίσκεται σε τροφές όπως το λάδι, σα φασόλια και στα καρύδια παίζουν σημαντικό ρόλο.

Η Mayo Clinic δίνει επίσης μερικές συμβουλές πολύτιμες για να κρατήσει κανείς τον εγκέφαλό του οξύ.

Πώς μπορείτε να ενισχύσετε τον εγκέφαλό σας:

  1.  Μαθαίνοντας να παίζετε κάποιο μουσικό όργανο.
  2. 10.  Παίζοντας επιτραπέζια παιχνίδια και πάζλ ή λύνοντας σταυρόλεξα
  3. 11.  Η φιλανθρωπική εργασία και η συναναστροφή με διαφορετικά καινούργια περιβάλλοντα ερεθίζει την πνευματική λειτουργία.
  4. 12.  Διαβάστε μορφωτικά βιβλία αποκτάτε καινούργιες ικανότητες αποκτώντας καινούργια χόμπι κινητοποιείτε την εγκεφαλική σας δραστηριότητα.
  5. 13.  Χορέψτε! Ο χορός περιλαμβάνει φυσική αλλά και πνευματική λειτουργία (μνήμη των βημάτων και συντονισμός με τον παρτενέρ). Τα άτομα που χορεύουν κατά 75% την πιθανότητα αποφυγής της άνοιας. Ο χορός άλλωστε ενισχύει και αυτός την αιμάτωση στον εγκέφαλο και την καλύτερη λειτουργία του. 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΚΟΥΜ***** ****
14:44 Σάββατο 21/12/2013
ΓΕΙΑ ΣΑΣ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΔΙΑΓΝΩΣΤΗΚΕ ΜΕ ALZHEIMER ΠΡΙΝ ΑΠΟ 67 ΜΗΝΕΣ ΠΕΡΙΠΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΕΓΚΕΦΑΛΟΓΡΑΦΗΜΑ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΓΙΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΣΘΕΝΕΙΑΣΗ ΟΠΟΙΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΡΧΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟΕΠΙΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ Η ΝΕΥΡΟΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΣ ΣΥΝΕΣΤΗΣΕ ΝΑ ΠΑΙΡΝΕΙ EXELON 46 TTS1 ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ KAI SEROPRAM DROPS6 ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΟΜΩΣΟΤΙ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΘΑ ΕΙΧΑΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΑ ΣΥΝΗΘΗΣΕΙ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣΝΑΥΤΙΑΕΜΕΤΟ ΚΛΠΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣΟΝΤΩΣΕΚΑΝΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ 1 Η 2 ΦΟΡΕΣ ΕΜΕΤΟ ΑΛΛΑ ΜΕΓΑΛΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ Η ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΤΗΜΑΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΥΝΗΘΗΣΕΙ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑΕΜΕΝΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 3 ΜΗΝΕΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΣΠΙΤΙ ΜΟΥΓΥΡΙΣΕ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΗΣ ΣΠΙΤΙΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥΕΝΩ ΟΛΑ ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΚΑΛΑΑΦΟΥ ΣΥΝΕΧΙΣΑ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΩ ΤΑΚΤΙΚΟΤΑΤΑΠΡΙΝ ΜΙΑ ΒΔΟΜΑΔΑΟΤΑΝ ΕΙΧΑ ΠΑΕΙ ΝΑ ΤΗ ΔΩΜΟΥ ΕΚΜΥΣΤΗΡΕΥΤΗΚΕ ΟΤΙΣΧΕΔΟΝΚΑΘΕ ΠΡΩΙ ΜΟΛΙΣ ΦΑΕΙ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΤΗΣΑΜΕΣΩΣ ΚΑΝΕΙ ΕΜΕΤΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣΤΟ ΣΤΟΜΑΧΙ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΙΜΩΣ ΑΝΑΣΤΑΤΩΜΕΝΟΑΥΤΟΟΜΩΣΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΠΡΩΙΝΑΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΩΡΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΤΡΩΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ ΑΝΑΣΤΑΤΩΘΗΚΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑΜΕ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΕ ΜΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΝ ΤΙΠΟΤΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΕΤΑΣΟΥΝΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΑΦΗΣΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΠΩΚΑΝΑΜΕ ΚΑΙ ΓΑΣΤΡΟΣΚΟΠΗΣΗ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΘΑΡΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΡΩΤΗΣΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟ ΝΕΥΡΟΛΟΓΟ ΨΥΧΙΑΤΡΟ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΕΚΕΙ ΑΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΕΜΕΤΟΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 6 ΜΗΝΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΦΕΙΛΟΝΤΑΝ ΣΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΗΤΑΝ ΚΑΘΑΡΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΧΩ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΜΟΥΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΤΕ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΕΝΑΓΩΝΙΩΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΑΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ