Μη το χάσετε: O Θανάσης Λάλας γράφει για τη καινούρια ταινία του Γούντι Άλεν

2 Σεπτεμβρίου 2013

Μπράβο! Σε έναν άνθρωπο που έχει τη δύναμη να διεκδικεί την ώρα της βιολογικής του δύσης  τη συμμετοχή του στο πάνθεον των αριστούργημάτων του κινηματογράφου. Υποπτεύομαι  για να μη πω οτι ξέρω, οτι οι περισσότεροι από σας που έχετε αγαπήσει τον κινηματογραφικό Γούντι Αλεν δεν θα συμφωνήσετε μαζί μου οτι η τελευταία του αυτή ταινία ειναι από τις καλύτερες που έχει κάνει. Πιστεύω και ελπίζω οτι με αυτή την ταινία του, ο Γούντι Αλεν κλείνει την πόρτα στον προσωπικό του ψυχαναλυτή μια για πάντα.

Ούτε αστειάκια και εξυπνάδες που αποδεικνύουν στον κινηματογραφικό καθρέφτη του ότι αυτός είναι ένας από τους πιο ευφυής και σαρκαστικούς πρωταγωνιστές του σινεμά . Καμιά ανάγκη να δείξει το σκηνοθετικό του πνεύμα με έναν κωμικό τρόπο. Καμιά ανάγκη να γοητεύσει το κοινό του αλλά ταυτοχρόνως και να το ησυχάσει κάνοντας το να γελάει με τους άλλους και να ξεχνάει ότι γελάει με τον εαυτό του. Κοντός , κακομούτσινος, διαστροφική  σκέψη, επιλογές αντισυμβατικές, γαμοι, χωρισμοί,  αλλος γάμος με την θετή του κόρη, βιβλία, παρωδίες, ανάποδες κολοτούμπες για να προκαλέσει το "Ααααα!" όλων των γύρω που τον παρακολουθούν και τον ξεχωρίζουν... Μια ανάγκη να κλέψει την προσοχή όλων... Αυτός ήταν μεχρι τώρα ο Γουντι...

Στην τελευταία του ταινία τα έχει βρει με τον εαυτό του... και χωρίς φιοριτούρες δείχνει την σκηνοθετική του ιδιοφυΐα... αποδεικνύει οτι ειναι εξαιρετικά ικανός να διεισδύει στις ανθρώπινες συμπεριφορές και με τον πιο απλό τρόπο να παρουσιάζει τις αντιφάσεις και την ουσια του προβλήματος που προκαλεί μια κοινωνία σαν αυτή που ζούμε.

Δυο γυναίκες _οι βασικές ηρωίδες της ταινίας_ που μοιάζουν με τις περισσότερες γυναίκες από αυτές που ζουν γύρω μας και έχουν χάσει τον δρόμο της χαράς και της ευτυχίας, για να κερδίσουν αυτό που όλοι γύρω λένε ότι ειναι το ζητούμενο μιας ζωής χαρούμενης κι ευτυχισμένης, την υλική άνεση. Εν ονόματι αυτού τυφλώνονται _ δεν βλέπει η ηρωίδα οτι ο άντρας της δεν ειναι ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας αλλά ένας απατεώνας ολκής, δεν βλέπει ότι έχει ο άντρας της καβαλήσει ο,τι θηλυκό κινείται γύρω τους, δεν ακούει τι λέγεται για αυτην και τον άντρα της, δεν αισθάνεται, έχει χάσει την επαφή_ κι όλα αυτά για να μη χάσει τη LV και την Chanel... την πισίνα και τα πάρτι, τα ακριβά αυτοκίνητά και τα ψώνια στα πανάκριβα καταστήματα του κέντρου της πόλης που ζει... Η αδελφή της στην άλλη άκρη. Συναντιούνται ξανά ή μάλλον η ζωή τους τις αναγκάζει να ξανασυναντηθούν και τότε η αληθινή ιστορία των αντιθέσεων ανεβαίνει στην σκηνή της ζωής τους....

Μοναδικές ερμηνείες. Ίσως η καλύτερη ερμηνεία της Κεϊτ Μπλανσετ... Η συντριβή που προκαλούν οι λάθος επιλογές στη ζωή καταγράφονται στο σώμα στην κίνηση στο πρόσωπο... Μοναδική. Ο Αλεκ Μπολντουϊν αποδεικνύει ότι ακουμπάει η κινηματογραφική του υποκριτική ικανότητα την φυσικότητα και την αλήθεια του ανθρώπου που υποδύεται... Τι να πω; Πηγαίνετε να δείτε αυτό το αριστούργημα του Γουντι Αλεν που σας παει πίσω στις μεγάλες στιγμές του Τζων Κασσαβετη.

Μη το χάσετε... δεν θα γελάσετε αλλά θα θαυμάσετε έναν δεξιοτέχνη, έναν καλλιτέχνη που ξέρει να κάνει βουτιές στην ανθρώπινη συμπεριφορά και κάθε φορά που βγαίνει στην επιφάνεια να κρατάει και να μας προσφέρει διαμάντια αυτογνωσίας.

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ