Πώς θα χάσουμε τα περιττά κιλά των διακοπών;

3 Σεπτεμβρίου 2013

Αν και οι ζεστές µέρες είναι ακόμα εδώ, το ημερολόγιο προχωράει και έχοντας πλέον, οι περισσότεροι, τελειώσει τις διακοπές μας, ερχόμαστε αντιμέτωποι και με τα έξτρα κιλά που «φορτωθήκαμε». Προκύπτει λοιπόν το ερώτημα, μετά τις διακοπές τι; Πώς θα τα χάσουμε σωστά, γρήγορα και υγιεινά;

Γράφει ο Χάρης Δημοσθενόπουλος, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

 

 

  • Αν στις διακοπές είχατε ένα πρωινό και ένα καλό βραδινό, μετά τη θάλασσα, τώρα πρέπει να ξαναγυρίσετε στα συχνά γεύματα, κάθε 3-4 ώρες περίπου, ενδιάμεσα ελαφριά σνακ π.χ. φρούτα. Με αυτό τον τρόπο δεν θα πεινάτε και θα ενισχύσετε τον μεταβολισμό σας, κάνοντας πιο καλές καύσεις, αλλά χωρίς να «μείνετε» από ενέργεια. Τα μικρά τακτικά γεύματα παρέχουν ενέργεια, αλλά ταυτόχρονα ο μεταβολισμός μας αυξάνεται, κάθε φορά που τρώμε ένα γεύμα ή ένα σνακ.
  • Αν είχαμε ξεχάσει τη διαδικασία της ζύγισης, μαζί με τη ζυγαριά στο μπάνιο του σπιτιού μας, τώρα είναι σημαντικό να μάθουμε το βάρος μας, μετά τις διακοπές και να κανονίσουμε να ζυγιζόμαστε μία φορά την εβδομάδα, την ίδια ώρα κάθε φορά, χωρίς ρούχα και χωρίς να έχουμε φάει. Έτσι, θα βλέπουμε και σε νούμερα την όποια απώλεια βάρους θα έχουμε.
  • Αν και στη ζέστη και στην παραλία, λόγω ζέστης, η πρόσληψη νερού και υγρών είναι σχετικά πιο εύκολη, είναι απαραίτητο και τώρα που επιστρέψατε στην πόλη να συνεχίσετε να πίνετε αρκετά υγρά. Προτιμούμε όσα δεν έχουν θερμίδες, όπως είναι το νερό, το ανθρακούχο νερό, τα αφεψήματα χωρίς ζάχαρη, ο καφές και τα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη.
  • Επειδή οι θερμίδες αλκοόλης είναι οι πιο «ευχάριστες» αλλά και πιο επιβαρυντικές καλό είναι πλέον, για κάποιο διάστημα, να αποφύγετε το αλκοόλ ή τουλάχιστον αν περιοριστείτε στο 1 ποτήρι κρασί ή αλκοολούχο ποτό (π.χ. ουίσκι, βότκα), χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή αναψυκτικού.
  • Προσθέστε όσα φαγητά και τρόφιμα δεν καταναλώσατε στις διακοπές σας. Τα όσπρια, τα λαδερά και το ψάρι αποτελούν ασφαλώς τρεις επιλογές που είναι σημαντικό να κυριαρχήσουν στο διαιτολόγιο σας, τις πρώτες ημέρες, μετά τις διακοπές, όπου για τους περισσότερους το κρέας αποτελούσε κυρίαρχη τροφή.
  • Βάλτε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα και μην αφήνετε πλέον τη διατροφή σας στην τύχη! Προγραμματίστε από την προηγούμενη μέρα τι θα φάτε την επόμενη, προμηθευτείτε με τις πρώτες ύλες και μαγειρέψει ότι χρειάζεται. Η επιτυχία μιας δίαιτας στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην καλή οργάνωση της κουζίνας και του ψυγείου μας.
  • Περιορίστε την προσθήκη λίπους, ακόμα και ελαιολάδου, σε φαγητά και σαλάτες, καθώς οι καλοκαιρινές «βουτιές» στη σαλάτα ήταν μάλλον επιζήμιες. Χρησιμοποιήστε λίγο λάδι και προτιμήστε κρασί ή λεμόνι ή μπαχαρικά για γεύση και άρωμα στο μαγείρεμα.
  • Προσθέστε όσο πιο συχνά σας επιτρέπει η καθημερινότητα σας και οι υποχρεώσεις σας άσκηση (αεροβική ή αναερόβια) ώστε να διατηρήσετε καύσεις και αν χάσετε πιο σωστά τα επιπλέον κιλά.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ