Tι να κάνετε όταν το παιδί βαριέται να διαβάσει

6 Σεπτεμβρίου 2013

Τα παιδιά είναι σαν τους μεγάλους-μετά τη δουλειά θέλουν να γυρίσουν στο σπίτι και να χαλαρώσουν. Σηκώνουν όμως το βάρος αυτού που λέμε «μελέτη», κάτι που κανένα παιδί δεν κατάλαβε ποτέ γιατί πρέπει να γίνεται. Για να την αποφύγουν, τα παιδιά καταφεύγουν σε κάθε λογής δικαιολογίες που σκαρφίζεται το κεφαλάκι τους. «Κουράστηκα». «Δεν μπορώ». «Πονάει η κοιλιά μου».  Ή το γλαφυρό : “To ξέχασα».

Aπόσπασμα απο το βιβλίο του Στάνλεϊ Σαπίρο-Κάρεν Σκινουλις "Απαντήσεις σε ερωτήσεις γονέων"

Η αιτία της

Απλώς, τα παιδιά είναι άνθρωποι. Και οι άνθρωποι είναι από τη φύση τους πλάσματα αναβλητικά, που προτιμούν τη διασκέδαση από τη δουλειά. Συχνά, τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν γιατί η μελέτη είναι σημαντική, ούτε πως η μάθηση μπορεί να πάρει τη μορφή της διασκέδασης. Αφού έχουν εγκλωβιστεί όλη μέρα στους τέσσερις τοίχους της τάξης, το τελευταίο που θέλουν είναι να ξαναπιάσουν βιβλίο στα χέρια τους. Οι προθέσεις τους είναι καλές, κάθε απόγευμα όμως παρασύρονται ή από την τηλεόραση, ή το ένα από το άλλο.

Η δική σας αντίδραση

Μετά από μια δική σας κουραστική μέρα, πρέπει να παραστήσετε τον χωροφύλακα για να μελετήσουν τα παιδιά. Πρέπει, επίσης ν΄αναλάβετε και ρόλο δασκάλου, να εξαντληθείτε ώσπου να καταλάβει το παιδί την αριθμητική-χοντρό ζόρι ακόμακαι για εσάς. Η μελέτη  είναι  υπόθεση των παιδιών, γιατί λοιπόν νιώθετε απογοήτευση όταν δεν μελετούν;

Η δική σας στρατιγική

Η καθημερινή ρουτίνα πρέπει να έχει πρώτα δουλειά και μετά παιχνίδι. Σε οποιαδήποτε περίπτωση, αναθέστε στο παιδί την ευθύνη να μελετήσει τα μαθήματά του.

Πρώτη σας κίνηση

Το μυστικό, για να γίνεται κάτι σε καθημερινή βάση, είναι ν’αποτελέσει μέρος της ρουτίνας. Το παιδί δεν πρέπει να προβληματιστεί για το πότε θα μελετήσει τα μαθήματά του. Συζητήστε μαζί του εναλλακτικές λύσεις: αμέσως μετά το σχολείο, για να φύγει από τη μέση ο «μπελάς». Μετά το φαγητό, πριν ή μετά το αγαπημένο του τηλεοπτικό πρόγραμμα.  Μην αποδυθείτε σε αντιπαράθεση δυνάμεων. Αν το παιδί εξακολουθεί ν’αποφεύγει τη μελέτη, συζητήστε με το δάσκαλο πιθανές λύσεις που θα περιλαμβάνουν από την τιμωρία να κάνει τη μελέτη του στο σχολείο, μέχρι τη οργή του δασκάλου και την επίπληξη.

Σημείωση :  Eίναι σημαντικό οι συνέπειες να συμβαίνουν στο σχολείο-όπου έχει ανατεθεί η εργασία-και όχι στο σπίτι.

Πρακτικές συμβουλές

Περικόψτε την τηλεόραση, τον μεγάλο παιδικό «λαοπλάνο». Κάνετε ένα πρόγραμμα για την τηλεόραση, για παράδειγμα, βλέπουμε μόνο μια ώρα την ημέρα και ποτέ μετά τις επτά. Έτσι, το παιδί θα ξέρει ότι έχει ένα πρόγραμμα να τηρήσει και θα είναι πιο εύκολο να του επιβληθείτε.

Διδάξτε στα παιδιά τον σκοπό της μελέτης, που είναι να εμπεδώνουμε ο,τι μάθαμε στο σχολείο. Τουλάχιστον θα καταλάβουν ότι δεν είναι κάτι που «μαγείρεψαν» οι μεγάλοι για να τους καταστρέφουν τα βράδια τους.

Μάθετέ τους, επίσης, την «πικρή» αλήθεια για κάθε δουλειά: αν δεν την κάνουμε σήμερα, θα την κάνουμε οπωσδήποτε αύριο, ίσως και διπλή. Κανένας ενήλικας δεν θα διανοήθηκε ποτέ να πει στον προιστάμενο του ότι δεν έκανε τη δουλειά του, γιατί έβλεπε κινούμενα σχέδια  στη τηλεόραση.

Αν τα παιδιά δυσκολεύονται με τη μελέτη, να τα ενθαρρύνετε. «Δύσκολο φαίνεται. Για να το δούμε μαζί». Ή, «έχεις βελτιωθεί πάρα πολύ. Κοίτα μέχρι που έφτασες»

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
Δημη***** ****
15:50 Δευτέρα 21/11/2016
O γιος μου είναι 3 Κάθε παρασκευή έχει σαν εργασία να κάνει κάποιες ζωγραφιέςπου αρμόζουν στην ηλικία του Είναι μαζί με την ξαδέρφη του στην ίδια τάξηΗ ξαδέρφη του δείχνει να της αρέσει να ζωγραφίζει ο γιος μου όμως το μισεί κυριολεκτικάΕίναι πολύ έξυπνος αλλά βαριέται κ μόνο όταν θελήσει πιανει το μολύβι για λίγα δεφτερόλεπτα κ το αφήνει Στο σχολείο τα ίδια Αν με δει να διαβάζω κάποιο βιβλιο κάποτε μου το παίρνει κ υποκρίνεται ότι διαβάζειτα δικά του με τιποτα όμωςΠΩΣ να τον χειριστωΔοκίμασα τα παντα
ΘΕΡΙ***** ****
22:12 Κυριακή 14/02/2016
Η ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΕΞΥΠΝΗ ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΤΗΣ ΠΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗΤΗΝ ΕΧΩ ΤΙΜΩΡΙΣΕΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΕΙ ΕΚΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΧΩ ΔΕΙΞΕΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΛΛΑ ΑΡΓΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΑΥΡΙΟ ΓΡΑΦΕΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΑΛΛΑ ΞΕΧΣΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΘΥΜΑΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΤΑΝ ΘΕΛΕΙ ΑΛΛΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΕΞΗ ΑΣΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ
NEKT***** ****
19:14 Τετάρτη 1/10/2014
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΑΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥΠΗΓΑΙΝΕΙ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΕΤΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΘΕΤΑΙ ΤΙΣ 2 ΠΡΩΤΕΣ ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΒΑΡΙΕΤΑΙ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΜΕΣΑ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΧΑΖΟΛΟΓΑΕΙ ΤΡΙΓΥΡΩ ΕΝΩ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΠΕΙ Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΞΥΠΝΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΞΕΡΕΙ ΚΑΛΑ ΕΝ ΤΟΥΤΟΙΣ ΒΑΡΙΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΟΥ ΛΕΕΙ Η ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΩ ΠΑΛΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΟ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ