To ελληνικό σινεμά πάει Τορόντο: Ανταπόκριση του Χρήστου Μήτση

9 Σεπτεμβρίου 2013

Το φεστιβάλ του Τορόντο ξεκίνησε το 1976 με προϋπολογισμό 200 χιλιάδες δολάρια, 30 χιλιάδες θεατές και ένα πρόγραμμα 147 ταινιών. Φέτος οι ταινίες που θα προβληθούν είναι πάνω από 400, τα εισιτήρια αναμένεται να αγγίξουν τις 400 χιλιάδες, ενώ ο προϋπολογισμός της διοργάνωσης, τέσσερις δεκαετίες μετά, έχει υπερεκατονταπλασιαστεί. Παρ’ όλα αυτά, η ηλιόλουστη αυτή την εποχή καναδέζικη μεγαλούπολη, ένας γοητευτικός συνδυασμός Σικάγου και Βερολίνου, δεν έχει χάσει τους ήρεμους, cool ρυθμούς της. Οι ατέλειωτες ουρές μπροστά από τα ταμεία είναι απόλυτα ήσυχες, η φεστιβαλική σήμανση στο κέντρο γίνεται ίσα ίσα αντιληπτή, αν και οι αίθουσες τόσο των δημοσιογραφικών όσο και των επίσημων προβολών είναι ασφυκτικά γεμάτες. 

Από τον κριτικό κινηματογράφου του Περιοδικού Αθηνόραμα, Χρήστο Μήτση. 



Οι ελληνικές ταινίες, οι οποίες προβάλλονται στα πλαίσια του αφιερώματος«City to City», βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, κάτι που φαίνεται από την προσέλευση των θεατών, την κάλυψη του Τύπου όσο και τη διάθεση του κοινού να συμμετάσχει στις συζητήσεις με τους συντελεστές μετά το πέρας της προβολής. Μέχρι στιγμής τα χαμηλότονα δράματα«Σεπτέμβρης» της Πέννυς Παναγιωτοπούλου«Wild Duck» του Γιάννη Σακαρίδη (σε παγκόσμια πρεμιέρα) και «Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου άρεσαν πολύ, ενώ χειροκροτήθηκαν τόσο το «Να Κάθεσαι και να Κοιτάς» του Γιώργου Σερβετά (κι αυτό σε παγκόσμια πρώτη) όσο και το «J.A.C.E.» του Μενέλαου Καραμαγγιώλη.

Τη μερίδα του λέοντος όσον αφορά το media alert κλέβουν βέβαια οι μεγάλες αμερικανικές πρεμιέρες, οι περισσότερες από τις οποίες είναι γεμάτες οσκαρικές φιλοδοξίες. Όχι το γκαζιάρικο και προβλέψιμο «Rush» του Ρον Χάουαρντ, χρονικό της φόρμουλα 1 κόντρας ανάμεσα στους πρωταθλητές των 70s Τζέιμς Χαντ και Νίκι Λάουντα, ούτε το ενδιαφέρον αλλά άνισο «The Double» με τους Τζέσε Άιζενμπεργκ και Μία Γουασικόφσκα, φουτουριστική διασκευή μιας νουβέλας του Φίοντορ Ντοστογιέφσκι. Αντίθετα, το σκληρό αντιρατσιστικό δράμα του Στιβ ΜακΚουίν («Shame»)«12 Year a Slave» (φώτο) με τους Τσιουετέλ Ετζιοφόρ, Μάικλ Φασμπέντερ και Μπραντ Πιτ ξεσήκωσε ενθουσιώδη σχόλια και χρίστηκε ήδη οσκαρικό φαβορί, δίπλα στη βραβευμένη στη Βενετία «Philomena» του Στίβεν Φρίαρς, μια γλυκόπικρη μητρική αναζήτηση βασισμένη σε αληθινή ιστορία, η οποία χαρίζει στην Τζούντι Ντεντς ένα από τους καλύτερους και σίγουρα τον πιο συγκινητικό ρόλο της καριέρας της. 

Χειροκροτήματα και καλές κριτικές απέσπασαν επίσης το αστυνομικό δραματικό θρίλερ «Prisoners» του Καναδού Ντενίς Βιλνέβ με τους Χιου Τζάκμαν και Τζέικ Τζίλενχαλ, και η εντυπωσιακότατη διαστημική περιπέτεια του Αλφόνσο Κουαρόν «Gravity» με μοναδικούς πρωταγωνιστές τους Σάντρα Μπούλοκ και Τζορτζ Κλούνεϊ. Ο τελευταίος δεν μπόρεσε να παραστεί στην πρεμιέρα του φιλμ γιατί γυρίζει άλλη ταινία στο Βανκούβερ, αλλά η απουσία του έχει καλυφτεί από παρουσίες σαν αυτές των Μπούλοκ, Νικόλ Κίντμαν, Μπραντ Πιτ, Χιου Τζάκμαν, Κίρα Νάιτλι, Πιρς Μπρόσναν, Κέιτ Γουίνσλετ, Σούζαν Σαράντον, Κλάιβ Όουεν, Κόλιν Φερθ και Μάθιου Μακόναχι, ενώ ανάμεσα σε εκείνους οι οποίοι ακόμα αναμένονται είναι και οι Μέριλ Στριπ, Τζούλια Ρόμπερτς, Τζουντ Λο, Ρις Γουίδερσπουν και Σκάρλετ Γιόχανσον. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Γιατί δε φεύγουμε από σχέσεις που μας κάνουν κακό
Καλησπερα σας ειμαι 25 χρονων και εχω μια...
Σχέση: Όταν ο άνδρας δε θέλει να είστε συνέχεια μαζί
Καλησπερα σας ονομαζομαι εφη και ειμαι 33...