7 τρόποι να ξεπεράσεις μια δύσκολη μέρα στη δουλειά

12 Σεπτεμβρίου 2013

Όλοι μας ξέρουμε, ότι υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι ανάμεσά μας που θα έκαναν τα πάντα να έχουν δουλειά. Αλλά εσείς, παρ’ ότι έχετε - και υπό τα σημερινά δεδομένα νιώθετε ευγνωμοσύνη γι’ αυτό – δεν μπορείτε να αποφύγετε τα νεύρα, την κακή διάθεση και την ψυχολογική φθορά που σας προκαλεί μια μέρα στη δουλειά. Πάμε στοίχημα πως αν κάποιος σας ρωτούσε κάθε ημέρα μετά την δουλειά «πώς ήταν η ημέρα σου;», τις περισσότερες φορές θα θέλατε τουλάχιστον να ουρλιάξετε. Κι αυτή η κακή διάθεση έχει ασφαλώς να κάνει με το εργασιακό στρες. Σύμφωνα με την καθηγήτρια Ψυχολογίας, Ellen Langer, «το στρες δεν είναι ένα γεγονός. Είναι ο τρόπος με τον οποίο εκλαμβάνουμε τα γεγονότα». Και υπάρχουν, σύμφωνα με τους ειδικούς, αρκετά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ελαχιστοποιήσετε αυτή την γκρίνια και τα «μούτρα» της δουλειάς.

*Ξεκινήστε την ημέρα σας με ρεαλιστικούς αλλά θετικούς στόχους Κατά πάσα πιθανότητα, θα υπάρχουν διακυμάνσεις στην ημέρα σας: Κάποια πράγματα θα σας έρθουν βολικά και κάποια άλλα όχι. Αλλά το πώς θα αισθανθείτε στο τέλος της ημέρας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το πλαίσιο στο οποίο θα βάλετε τις ημερήσιες δράσεις σας από την στιγμή που θα ξυπνήσετε. Έχετε στο μυαλό σας ως δεδομένο πως κάποια πράγματα θα πάνε στραβά και κάποια όχι, προτείνει ο Frank Ghinassi, ψυχολόγος. Θέστε ρεαλιστικούς στόχους και μη υπερβολικές προσδοκίες, για να μην απογοητευτείτε.

*Αναπνεύστε Είτε το καταλαβαίνετε είτε όχι, όταν τα πράγματα είναι «ζόρικα» και αγχωτικά στη δουλειά, ξεχνάτε… να παίρνετε ανάσα. Θυμηθείτε να παίρνετε βαθιές ανάσες σε τακτά διαστήματα και να μην πανικοβάλλεστε, ώστε η αρτηριακή σας πίεση να διατηρείτε στα σωστά επίπεδα και να μην αυξάνονται τα επίπεδα του στρες.

*Εφεύρετε μια ιδιαίτερη μετάβαση από την δουλειά στην προσωπική σας ζωή Με άλλα λόγια, βρείτε έναν τρόπο να πείτε στον οργανισμό σας πως από αυτή τη στιγμή και εξής, η δουλειά τέλος. Μπορεί αυτή η συνήθεια να είναι η αλλαγή παπουτσιών από επίσημα σε πιο αθλητικά, το να βγάλετε την γραβάτα σας ή να περάσετε για ένα γρήγορο «happy hour» στο κοντινό σας στέκι με την παρέα σας. Όλα αυτά αποτελούν «τελετουργίες» αλλαγής ρόλου, που ειδοποιούν τον εγκέφαλό σας ότι μπορεί να χαλαρώσει και να σταματήσει να σκέφτεται με «επαγγελματικούς» ρυθμούς.

*Αποφασίστε σοφά για την «έξτρα» δουλειά για το σπίτι Όσο κι αν το θέλουμε, δυστυχώς δεν μπορούμε να ξέρουμε πάντα πως η δουλειά μας θα ολοκληρωθεί μέσα στο οχτάωρο. Αν προκύψει παραπάνω δουλειά που δεν προλάβατε να τελειώσετε εντός ωραρίου και καλείστε να δουλέψετε και μετά από αυτό, αποφασίστε έξυπνα για το αν θα την πάρετε μαζί σας στο σπίτι ή αν θα καθίσετε μια επιπλέον ώρα στον χώρο εργασίας σας για να την τελειώσετε εκεί. Για κάποιους, αυτό είναι προτιμότερο, γιατί στο σπίτι οι περισπασμοί είναι αρκετοί και η άνεση μπορεί να φέρει αναβολές και τελικά η μία επιπλέον ωρίτσα να αποδειχθεί ολόκληρο χαμένο τετράωρο από τον πολύτιμο προσωπικό σας χρόνο.

*Είναι καλύτερα να αποκρίνεστε παρά να αντιδράτε Όταν έχετε μια διαμάχη στην δουλειά, κάποιος σας δίνει εντολές που δεν σας αρέσουν ή κάτι παρόμοιο, η πρώτη σκέψη σας είναι αρνητική και συνήθως καταλήγει σε νεύρα για την άδικη συμπεριφορά απέναντί σας. «Μόλις όμως δείτε την συμπεριφορά των άλλων από την δική τους οπτική γωνία, δεν θα τους βάλετε αρνητική ταμπέλα», υποστηρίζει ο καθηγητής Ghinassi, εννοώντας πως το να κρίνουμε την κατάσταση από όλες τις πλευρές είναι προτιμότερο από το να επικρίνουμε χωρίς δεύτερη σκέψη.

*Μην δίνετε στις αποτυχίες περισσότερη σημασία από όση έχουν Πολλοί από εμάς περιπίπτουν σε κάτι που οι ψυχολόγοι ονομάζουν γνωστική διαμόρφωση, το φιλτράρισμα δηλαδή των αποτυχιών και των αποτυχιών της ημέρας, δίνοντας έμφαση στις αποτυχίες αλλά καμία προσοχή στα θετικά επιτεύγματα. «Οι “νίκες” δεν είναι αρκετά σημαντικές για εμάς», επισημαίνει ο Ghinassi, εξηγώντας πως, μπορεί να έχουμε πετύχει πολλά κατά την διάρκεια της ημέρας, αλλά αν μας τύχει μία αναποδιά, αυτή είναι που θα θυμόμαστε στο τέλος. Η συμβουλή του; Σημειώστε κάπου τα θετικά της ημέρας όταν τελειώσετε την δουλειά σας, για να μην ξεχνάτε την πιθανή πρόοδο και τους λόγους να είστε υπερήφανοι για την απόδοση και την δημιουργικότητά σας.

*Μοιραστείτε τα καλά και τα άσχημα Θυμηθείτε να εκτονώνετε την ένταση της ημέρας, συζητώντας τα με τον/την σύντροφό σας ή τους δικούς σας ανθρώπους, φροντίζοντας όμως να εξισορροπείτε και πάλι τα θετικά και τα αρνητικά που λέγαμε πιο πάνω. Το ξέρουμε πως το πρώτο που θέλετε να πείτε στον κολλητό σας μετά το γραφείο είναι αυτό που σας «έκανε το ηλίθιο αφεντικό» σας, αλλά για να μην μείνετε με την αρνητική αυτή σκέψη, μοιραστείτε μαζί του και κάτι θετικό: «Αλλά από την άλλη, σήμερα έκλεισα εκείνη τη συμφωνία που προσπαθούσα εδώ και μήνες». Είναι καλύτερο να μένεις με ένα χαμόγελο στο τέλος της ημέρας, παρά με ένα ξινισμένο, αγανακτισμένο ύφος. 


Το διαβάσαμε στο in2life.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ