8 τρόποι να γίνεις πιο διεκδικητικός στη δουλειά σου

16 Σεπτεμβρίου 2013

Πώς θα διεκδικήσω αυτά που θέλω στην εργασία μου;

Άξιες είναι πι προσπάθειες εκείνες που μας δίνουν κάποιο σημάδι άλλο από την ηλικία μας για το ότι έχουμε ζήσει.

Leon Batista Alberti (1503)

Το να διεκδικεί κανείς στο χώρο της εργασίας του είναι κάτι πιθανόν ιδιαίτερα δύσκολο. Ο φόβος της αντίδρασης από τους προιστάμενους ή τους συνεργάτες  ο φόβος τη απώλειας της ίδιας της εργασίας είναι για πολλούς εμπόδιο φοβερό.

Γράφει ο ψυχοθεραπετής Μάικλ Έμμονς. Επιστημονική επιμέλεια κειμένου, ψυχίατρος –ψυχοθεραπευτής, κύριος Γρηγόρης Σίμος.

Υπάρχουν ωστόσο άπειροι τρόποι να εκφραστεί κανείς διεκδικητικά στη δουλειά του. Ας ξεκινήσουμε με κάποιες γενικές ιδέες σχετικά με ο πώς μπορείτε να εξασκηθείτε στην διεκδικητικότητα στην εργασία σας.

-Ξεπεράστε την αναβλητικότητά σας αν θέλετε να συμπεριφερθείτε με διεκδικητικό τρόπο.

-Βελτιώστε την ικανότητά σας να παίρνετε αποφάσεις εξασκούμενοι στην διεκδικητική συμπεριφορά.

-Μάθετε να λέτε όχι ώστε να μη χάνετε τον εαυτό σας. Οι περισσότεροι εργοδότες σας ζητούν το μέγιστο που μπορείτε να δώσετε και περιμένουν από εσάς ακόμα περισσότερα. Αν οι συνεργάτες σας ξέρουν ότι μπορείτε να λέτε όχι δε θα διστάζουν να σας ζητήσουν κάτι γιατί θα ξέρουν ότι αν το δεχτείτε δε θα σας το έχουν επιβάλλει.

-Να είστε επίμονοι. Αν ξεκινάτε κάτι φροντίστε να το τελειώνετε

-Να είστε υπομονετικοί. Πρέπει να γνωρίζετε ότι η διεκδικητικότητα δεν έχει γρήγορα αποτελέσματα. Να θυμάστε πάντα ότι πρέπει να μην φτάνετε στα όρια.

-Σε πολλές περιπτώσεις εργασίας τίθενται σοβαρά προβλήματα ασφάλειας ή και υγείας των εργαζομένων. Σε αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να σκέφτεστε το εξής: Είναι καλύτερα να κινδυνεύσω ή να χάσω τη δουλειά μου; Δεν είναι προτιμότερο να έχω την υγεία μου και τη ζωή μου και εγώ και οι συνεργάτες μου; Δηλώστε με θάρρος τις όποιες επιφυλάξεις σας.

-Βελτιώστε τη διαχείριση του χρόνου σας προσπαθώντας να ελέγξετε περισσσότερο τον εαυτό σας αλλά και το πρόγραμμα της καθημερινής σας ζωής.

-Να είστε διεκδικητικοί σχετικά με την αναζήτηση στόχων στην εργασία σας. Οι στόχοι σας πρέπει να είναι ρεαλιστικοί για να τους πετύχετε. Φυσικά πάντα υπάρχουν και άνθρωποι που θα σταθούν εμπόδιο στην υλοποίηση των στόχων σας. Όταν εμφανίζονται με τη μορφή της χειραγώγησης θα πρέπει να μάθετε να τα αγνοείτε. Όταν έχετε να κάνετε με παράλογες απαιτήσεις αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να αποδεικνύετε με επιχειρήματα το παράλογο της υπόθεσης. Τα εμπόδια μπορεί να εμφανιστούν και με τη μορφή των λογικών αιτημάτων. Εκεί ίσως δεν μπορείτε να ανταποκριθείτε. Σε αυτή την περιπτωση απλά δηλώστε το «δεν μπορώ».

Κάποιες φορές στο χώρο της εργασίας το άγχος της απόδοσης γίνεται πρόβλημα. Η αντιμετώπιση τους άγχους είναι ο κύριος λόγος που εξετάζουμε την διεκδικητικότητα στο χώρο της δουλειάς και παραμένει μια σημαντική εφαρμογή της διαδικασίας αυτής. Ας δούμε ένα παράδειγμα. Για τους Αμερικάνους το να κάνει κάποιος μια δημόσια παρουσίαση παραμένει ο νούμερο 1 φόβος. Εδώ καθώς και σε άλλες παρόμοιες εργασιακές καταστάσεις εφαρμόζουμε την τεχνική της απευαισθητοποίησης.

Ο φόβος γίνεται μικρότερος με μικρά βήματα προς την έκφραση του εαυτού. Ξεκινάμε στο συγκεκριμένο παράδειγμα με την έκφραση του εαυτού μπροστά σε άλλους, σε μια φιλική παρέα δυο τριών ατόμων και μετά προχωρούμε σε μεγαλύτερες ομάδες συνεργασιών.

Και βέβαια αυτό που δεν θα πρέπει να βγάζουμε από το νου μας είναι ότι η επίλυση των προβλημάτων η διαπραγμάτευση και η επίλυση των συγκρούσεων μέσα στη δουλειά μπορεί να βοηθηθούν από τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας η οποία θα επιτρέπει ή και θα ενθαρρύνει την εποικοδομητική διαφωνία. Καθώς εκφράζονται διαφορετικές ιδέες αναζητούνται και οι πιθανοί συμβιβασμοί οι οποίοι με τη σειρά τους ενσωματώνουν στην οινή προσπάθεια τα κοινά σημεία των αποψεων του καθενός. Λύσεις οι οποίες είναι αποτέλεσμα κοινής επίμονης σκέψης περισσότερων ανθρώπων είναι αυτές οι οποίες φέρνουν την επιτυχία.   

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ