Υοga: Μια τεχνική των δαχτύλων για να πετυχαίνεις τους στόχους σου

16 Σεπτεμβρίου 2013

Kubera Mudra

Ο όρος Mudra χρησιμοποιείται συνήθως στην πρακτική της Yoga για να υποδηλώσει μια συγκεριμένη θέση ένωσης των δακτύλων ή των χεριών, που επιφέρει αλλαγές στη ροή της πρανικής ενέργειας, ακόμα και στο επίπεδο ή/ και την κατάσταση της ατομικής μας συνειδητότητας. Φυσικά τόσο στη Hatha Yoga, όσο και στην Kundalini Yoga χρησιμοποιούμε και mudras που σχετίζονται με τη θέση των ματιών, της γλώσσας και ολόκληρου του σώματος, συνήθως σε συνδυασμό με ειδικές τεχνικές αναπνοής ή/και κράτημα της αναπνοής (kumbhaka).

Γράφει η εκπαιδεύτρια yoga, Μαριάννα Χρυσικάκου (macrobioticliving)

 

Η συγκεκριμένη τεχνική στην οποία θα αναφερθούμε ονομάζεται Kubera Mudra και συνδέεται με τη δυνατότητα εκπλήρωσης στόχων και επιθυμιών, ενώ συμβολικά συνδέεται με το αρχέτυπο της ευημερίας και της αφθονίας (Kubera). Χρησιμοποιείται για ενισχύσει την υλοποίηση των στόχων μας και την εκπλήρωση των ονείρων και των βαθύτερων επιθυμιών μας, σε όλα τα επίπεδα, ενεργοποιώντας τα τρία πρώτα δάκτυλα κάθε χεριού: αντίχειρα, δείκτη και μέσο, ενώ τα τελευταία δύο δάκτυλα (παράμεσος και μικρό δάκτυλο) ξεκουράζονται λυγίζοντας προς το εσωτερικό της παλάμης. Μέσω της Kubera Mudra, οι αρχετυπικές ενέργειες των πλανητών Άρη (θάρρος, μαχητικότητα), Δία (θετικότητα, επέκταση) και Κρόνου (οργάνωση, επιμονή, πειθαρχία) που κυβερνούν τα τρία πρώτα δάκτυλα, συνδυάζονται στοχευμένα ωθώντας μας δυναμικά στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Σε φυσικό επίπεδο η Kubera Mudra καθαρίζει και αποφορτίζει την προμετωπιαία περιοχή και τη ρινική κοιλότητα, προετοιμάζοντας τον ασκούμενο για τα βαθύτερα επίπεδα του διαλογισμού, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί την αίσθηση της εσωτερικής σταθερότητας, της πίστης και της βαθιάς ηρεμίας.

Για να πραγματοποιήσετε την τεχνική ελάτε σε μια άνετη διαλογιστική στάση της αρεσκείας σας, διατηρώντας τις παλάμες προς τα πάνω και ενώστε τις άκρες του αντίχειρα, δείκτη και μέσου, κρατώντας τον παράμεσο και το μικρό δάκτυλο χαλαρά λυγισμένα προς το εσωτερικό της παλάμης και στα δύο χέρια. Παρατηρείστε την αναπνοή σας μέχρι να γίνει ήρεμη, βαθιά και ρυθμική, διατηρώντας ταυτόχρονα επίγνωση του φυσικού σώματος μέχρι ο νους να σταθεροποιηθεί και να γίνει απολύτως ήρεμος. Όταν νιώθετε έτοιμοι επαναλάβετε νοερά τον στόχο σας (sankalpa) τρεις φορές με βαθιά πίστη, εμπιστοσύνη και επίγνωση, νιώθοντας τη γαλήνια βεβαιότητα ότι ο στόχος σας βαίνει ήδη προς άρτια υλοποίηση, εφόσον δεν αντιβαίνει στους ηθικούς καρμικούς κανόνες και εξυπηρετεί το γενικό καλό. Εισπνεύστε αργά και ήρεμα και εκπνεύστε, οραματιστείτε για λίγο το στόχο σας να υλοποιείται με τα πιο όμορφα και ζωντανά χρώματα και όποτε νοιώθετε έτοιμοι αρχίστε να εξωτερικεύετε απαλά το νου και σταδιακά ανοίξτε τα μάτια.

Καλή επιτυχία!

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ