Λουμπάγκο ή αλλιώς οσφυαλγία: Πως να το αντιμετωπίσετε

17 Σεπτεμβρίου 2013

Είχατε ποτέ έναν έντονο πόνο στη μέση σας που επηρέαζε μέχρι και τα πόδια σας; Είναι το λεγόμενο λουμπάγκο ή αλλιώς οσφυαλγία. Οι αδύνατοι μύες στην πλάτη και στο στομάχι αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης πόνων στην πλάτη και ως εκ τούτου συνίσταται  η μέτρια άσκηση.H oσφυαλγία ορίζεται από ήπιο έως σοβαρό πόνο ή δυσφορία στην περιοχή του κάτω μέρους της πλάτης .Ο πόνος μπορεί να είναι οξύς (απότομος και σοβαρός) ή χρόνιος αν  διαρκεί περισσότερο από τρεις μήνες .Εμφανίζεται συχνά σε νεότερους ανθρώπους των οποίων η εργασία περιλαμβάνει φυσική προσπάθεια και δραστηριότητα αλλά δεν είναι ασυνήθιστο ακόμη και σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων , είναι αδύνατο να προσδιοριστεί η ακριβής αιτία της οσφυαλγίας .

Ποιά είναι τα συμπτώματα της οσφυαλγίας ;

  1. Πόνος σε όλο το κάτω μέρος της πλάτης που μερικές φορές συνοδεύεται από πόνο στους γλουτούς , το πίσω μέρος του μηρού ή στην βουβωνική χώρα .
  2. Περιορισμός στην κίνηση της σπονδυλικής στήλης, ειδικά η κάμψη προς τα εμπρός και προς τα πίσω.
  3. Σπασμοί των μυών που περιβάλλουν τη σπονδυλική στήλη.
  4. Με τον έντονο πόνο και τις συσπάσεις , η πλάτη μπορεί να έχει κλίση προς τη μία πλευρά και έτσι προκαλείται αλλαγή στη στάση του σώματος.
  5. Ο πόνος  μερικές φορές, συνοδεύεται από αίσθημα καψίματος ή μουδιάσματος στην πλάτη ή στους γλουτούς ή στο πόδι , το οποίο μπορεί να περάσει κάτω δεξιά στο πόδι . Αυτό ονομάζεται ισχιαλγία .

Αν ξαφνικά διαπιστώσετε ότι δεν είστε σε θέση να ελέγξετε την ουροδόχο κύστη σας ή τις κινήσεις του εντέρου ή αν η περιοχή χαμηλά στην πλάτη ή στα πόδια μουδιάζει και αισθάνεστε αδυναμία, θα πρέπει να επισκεφθείτε το γιατρό σας.

 Τι μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε τους πόνους στην πλάτη

Οξεία οσφυαλγία

Χρησιμοποιήστε παυσίπονα . Τα μυοχαλαρωτικά φάρμακα ανακουφίζουν από τους πόνους καλύτερα από τα απλά παυσίπονα. Τα παυσίπονα όμως θα πρέπει να σας τα χορηγήσει ο γιατρός σας και θα πρέπει να λαμβάνονται πάντοτε σύμφωνα με τις οδηγίες.

Μείνετε δραστήριοι . Ενδυναμώνοντας τους μύες που υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη ισχυρή και αποτρέπουν τη δυσκαμψία .

Θερμαντικές κρέμες. Ζεστά επιθέματα, κρέμες καψαϊκίνης αλλά και μπάνια σε ζεστή πισίνα βοηθούν και ανακουφίζουν από τους πόνους.

Αποφύγετε τις κάμψεις, τις χαμηλές καρέκλες και τα βάρη.

Χρόνια οσφυαλγία

Εάν η οσφυαλγία  επιμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα , θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας . Πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι η θεραπεία με φυσιοθεραπευτή, συχνά παρέχει κάποια ανακούφιση των συμπτωμάτων , αλλά δεν μπορεί να διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ασκήσεις για την ενδυνάμωση των ραχιαίων και κοιλιακών ωφελούν ιδιαίτερα, είναι όμως απαραίτητο να προσέχετε γενικότερα τη στάση του σώματός σας για να μην επιβαρύνετε επιπλέον τη μέση σας.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ