Η διατροφή που προσφέρει υγεία και πολλά χρόνια ζωής

20 Σεπτεμβρίου 2013

Το φαγητό είναι μια από τις μεγαλύτερες απολαύσεις της ζωής και η διατροφή που ακολουθούμε επηρεάζει τη ζωή μας και την υγεία μας γενικότερα. Πολλοί από εμάς, λόγω του έντονου τρόπου ζωής και των πολλών απαιτήσεων, δεν ακολουθούμε κάποιο υγιεινό διατροφικό πλάνο και δεν ενδιαφερόμαστε για την ποιότητα του φαγητού που καταναλώνουμε. Γνωρίζοντας όλα όσα μας βοηθούν, να κάνουμε σωστές επιλογές και να βελτιώσουμε την υγεία  και το σώμα μας, αποτελούν τις βασικές συστάσεις για μακροβιότητα και υγεία οι οποίες είναι οι εξής:

Ακολουθήστε μια υγιεινή καθημερινή διατροφή, με όλες τις ομάδες τροφίμων και σύμφωνα με τις συστάσεις της Μεσογειακής διατροφής. Αποκλείστε μόνο τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά και υδατάνθρακες.

Προτιμήστε προϊόντα χαμηλά σε ζάχαρη. Περιορίστε την κατανάλωση απλών, ραφιναρισμένων ζαχάρων από γλυκά, αναψυκτικά, χυμούς νέκταρ, μέλι και μαρμελάδες. Τα τρόφιμα αυτά θα πρέπει να εντάσσονται αραιά στη διατροφή σας.

Προτιμήστε γαλακτοκομικά άπαχα 0% λιπαρά και ημίπαχα με 1-2% λιπαρά (γάλα, γιαούρτι). Τα προϊόντα με πλήρη λιπαρά είναι πλούσια σε επιβαρυντικά, κορεσμένα λιπαρά.

Αποφύγετε τρόφιμα υψηλά σε αλάτι, όπως αλμυρά σνακ , αλατισμένους ξηρούς καρπούς, παστά, αλλαντικά, αλμυρά τυριά και επεξεργασμένα τρόφιμα. Καταναλώστε ψωμί και φρυγανιές χωρίς αλάτι.

Καταναλώστε καθημερινά τουλάχιστον 5 μικρομερίδες από φρούτα και λαχανικά. Αποφύγετε τους χυμούς (ακόμα και τους φρέσκους) και καταναλώστε φρέσκα λαχανικά με κάθε γεύμα σας.

Το ελαιόλαδο πρέπει να είναι ο βασικός τύπος λίπους που καταναλώνετε στη δίαιτά σας. Αποφύγετε την κατανάλωση σπορέλαιων, βουτύρου και κορεσμένων λιπαρών, από ζωϊκές κυρίως τροφές. Τρώτε συχνά λιπαρά ψάρια, που είναι πηγές των ωφέλιμων Ω-3 λιπαρών.

Καταναλώστε δημητριακά ολικής άλεσης και τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες. Πηγές υδατανθράκων, όπως πατάτα, ζυμαρικά, ρύζι και όσπρια πρέπει να υπάρχουν στο διαιτολόγιο καθημερινά, μαγειρεμένα όμως με λίγο προστιθέμενο λίπος.

Περιορίστε την κατανάλωση του αλκοόλ στα 1-2 ποτήρια την ημέρα (20 γρ.), ακολουθώντας πάντα τις συστάσεις του γιατρού σας.

Κάντε τακτική άσκηση. Τριάντα λεπτά εντατικό περπάτημα την ημέρα είναι αρκετά για να σας βοηθήσουν να αποκτήσετε ένα ιδανικό βάρος, αλλά και πιο φυσιολογικά επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

Αποφύγετε την παχυσαρκία. Αν έχετε υψηλότερο βάρος από το φυσιολογικό, προσπαθήστε μέσα από σωστή διατροφή και τακτική άσκηση να χάσετε βάρος. Η απώλεια βάρους θα ρυθμίσει καλύτερα  τα ζάχαρά σας.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ