Δίαιτα: Επιστημονικά τρικ που κόβουν την όρεξη!

26 Σεπτεμβρίου 2013

Αν πιστεύετε ότι η όρεξή σας έχει το πάνω χέρι και όχι εσείς, τότε διαβάστε το παρακάτω:

Σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στις πανεπιστημιακές κλινικές του Johns Hopkins, η μουσική που ακούμε κατά τη διάρκεια του φαγητού επηρεάζει τον ρυθμό με τον οποίο τρώμε. Η αργή μουσική βοηθάει σε πιο αργούς ρυθμούς κατανάλωσης φαγητού, ενώ η γρήγορη μουσική έχει το αντίθετο αποτέλεσμα. Αν είστε σε εστιατόριο με γρήγορη μουσική, διαλέξτε κάποιο φαγητό με λίγες θερμίδες .

Γράφει  η Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Νευροψυχολόγος (greekpsychologypages.blogspot.gr)

Πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι η έλλειψη ύπνου σχετίζεται με τα περιττά κιλά. Οταν το σώμα υποφέρει από στέρηση ύπνου, η όρεξη εντείνεται, οι «άμυνες» πέφτουν και είναι πολύ ευκολότερο να απλώσουμε το χέρι για «παρηγορητικά φαγητά», όπως είναι μια φέτα τσουρέκι ή μια ζεστή ζαμπονοτυρόπιτα. Αν δεν έχετε κοιμηθεί καλά το προηγούμενο βράδυ, σκεφτείτε καλά προτού διαλέξετε να φάτε κάτι.

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο British Columbia στο Βανκούβερ του Καναδά και στο Πανεπιστήμιο της Minnesota βρήκαν ότι οι γυναίκες έχουν εντονότερο το αίσθημα της πείνας κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων μετά την ωορρηξία (συνήθως από τη 14 ως την 28η ημέρα του κύκλου). Αυτό οφείλεται στους αυξημένους μεταβολικούς ρυθμούς λόγω έκκρισης ορμονών, που σημαίνει ότι το σώμα καίει θερμίδες γρηγορότερα και συνεπώς ζητάει περισσότερο φαγητό.

Είναι σημαντικό να μη στερείστε φαγητά μόνο και μόνο για να πέσετε με τα μούτρα αργότερα. Συνηθίστε να τρώτε μικρές μερίδες. Αποφεύγετε τα θερμιδογόνα φαγητά. Αντικαταστήστε θερμιδογόνα σνακς με υγιεινότερα.

Ερευνες στο Πανεπιστήμιο Georgia State στην Ατλάντα έδειξαν ότι όταν τρώμε με παρέα καταναλώνουμε 44% περισσότερες θερμίδες από ό,τι όταν είμαστε μόνοι, είτε στο πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό, είτε στο σπίτι, είτε σε εστιατόριο. Γνωρίζοντας αυτή την πληροφορία, να ελέγχετε τη μερίδα που τρώτε όταν είστε με παρέα και να αποφεύγετε τα τσιμπολογήματα. Στο σπίτι να απομακρύνετε τις πιατέλες από το τραπέζι.

Η όψη και η μυρωδιά του φαγητού ανοίγουν την όρεξη, ακόμη και όταν είμαστε χορτάτοι. Για να αποφύγετε αυτή την παγίδα, φροντίστε να επικεντρώνετε την κοινωνική σας ζωή γύρω από άλλες εκδηλώσεις και όχι το φαγητό.

Μην μπερδεύετε την πείνα με τη δίψα. Αν νιώσετε πείνα, δοκιμάστε πρώτα να πιείτε ένα ποτήρι κρύο νερό.

Μειώστε την ποσότητα οινοπνευματωδών ποτών που καταναλώνετε γιατί ανοίγουν την όρεξη.

Μειώστε την ποσότητα ανθρακούχων και καφέδων γιατί συντελούν στην παραγωγή ινσουλίνης και στη συνέχεια ανοίγουν την όρεξη.

Προσπαθήστε να πίνετε ζεστά, ιδιαίτερα τους φθινοπωρινούς και χειμωνιάτικους μήνες. Ενα ζεστό ρόφημα, όπως και μια ελαφριά σούπα, μπορεί να κόψει την πείνα. Ερευνητές του Πανεπιστημίου Johns Hopkins διαπίστωσαν ότι αυτοί που τρώνε μια ντοματόσουπα πριν από το φαγητό καταναλώνουν περίπου 25% λιγότερες θερμίδες σε σχέση με αυτούς που τρώνε κάποιο άλλο ορεκτικό.

Δοκιμάστε μίνι προγράμματα άσκησης ­ της τάξεως των 10 λεπτών ­ καθημερινά. Βοηθούν στον μεταβολισμό, δίνουν ενέργεια και περιορίζουν την όρεξη. Ερευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας έδειξε ότι ένας δεκάλεπτος περίπατος πριν από το φαγητό μειώνει τη διάθεση για τσιμπολογήματα.

Μην αφήνετε τον εαυτό σας να φθάσει στο έσχατο σημείο πείνας, γιατί τότε είναι που παίρνονται οι λάθος αποφάσεις σχετικά με την ποσότητα και το είδος του φαγητού. Μικρότερα αλλά περισσότερα γεύματα την ημέρα βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Αν νιώθετε την ανάγκη να τσιμπήσετε κάτι ενώ δεν πεινάτε, δοκιμάστε να βουρτσίσετε τα δόντια σας: οι περισσότεροι αποφεύγουν να φάνε όταν έχουν πλύνει τα δόντια τους!

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ