Ποιους κινδύνους κρύβουν τα light γλυκαντικά;

27 Σεπτεμβρίου 2013
Όπως είναι γνωστό, προκειμένου να χάσει κανείς βάρος, πρέπει οι θερμίδες που καίει να είναι περισσότερες από τις θερμίδες που προσλαμβάνει.
Αυτός είναι ο χρυσός κανόνας στην απώλεια βάρους. Αυτό για το οποίο δεν ήμασταν ακόμα απολύτως σίγουροι αλλά επιβεβαιώνεται συχνά τον τελευταίο καιρό είναι το γεγονός ότι όταν καταναλώνονται στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής, τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά μπορούν να αναδειχθούν σε αποτελεσματικά εργαλεία διαχείρισης βάρους.
 
Καθώς η κατανάλωση ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών ουσιών ολοένα και αυξάνεται παγκοσμίως, ο ρόλος τους στη διαχείριση βάρους μελετάται όλο και πιο επισταμένα. Αυτό υπήρξε και το θέμα της τελευταίας συζήτησης στρογγυλής τραπέζης που πραγματοποίησε το βρετανικό National Obesity Forum, όπου αξιολογήθηκαν τα πιο πρόσφατα επιστημονικά στοιχεία σχετικά με την επίδραση των ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών στο ενεργειακό ισοζύγιο, την όρεξη, την πρόσληψη τροφής και τη γλυκαιμική αντίδραση (αντίδραση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα) και γενικότερα τον ρόλο των ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών ως πιθανό εργαλείο διαχείρισης βάρους.
Στο έγγραφο προς συζήτηση που δημοσιεύτηκε ως ένθετο στο διαβητολογικού ενδιαφέροντος περιοδικό Diabetes Digest (The role of low calorie sweeteners in weight management: Evidence and practicalities, Vol 12, No 1 2013), οι συγγραφείς του, Debbie Cook, David Haslam και Carol Weir, συνοψίζουν τα συμπεράσματά τους για τον θετικό ρόλο των γλυκαντικών στη διαχείριση βάρους και δίνουν στους επαγγελματίες υγείας ορισμένες πρακτικές συμβουλές για τη χρήση των ολιγοθερμιδικών γλυκαντικών.
Σύμφωνα με τους συγγραφείς, τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά θα πρέπει πάντα να εντάσσονται σε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει τακτική σωματική άσκηση, ώστε να μπορούν να συμβάλουν με τη σειρά τους στη διαχείριση του βάρους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε μειώνοντας τις θερμίδες που προσλαμβάνουμε, π.χ. στρεφόμενοι στις ολιγοθερμιδικές γλυκαντικές ουσίες, είτε αυξάνοντας τις θερμίδες που καταναλώνουμε μέσω αυξημένης σωματικής άσκησης.
 
Όταν συνίστανται ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά για την απώλεια βάρους, είναι σημαντικό να εφιστούμε την προσοχή στην ψυχολογική επίδραση που έχει η «επιβράβευση» για μειωμένη κατανάλωση θερμίδων αυξάνοντας την πρόσληψη θερμίδων στα επόμενα γεύματα. Δηλαδή, κάποιος που επιτυγχάνει εξοικονόμηση θερμίδων, για παράδειγμα, αντικαθιστώντας τα συνήθη δύο κουταλάκια ζάχαρης που προσθέτει στο τσάι ή στον καφέ του με κάποιο ολιγοθερμιδικό γλυκαντικό, μπορεί να το χρησιμοποιήσει αυτό ως δικαιολογία για να κάνει ένα «δωράκι» στον εαυτό του και να καταναλώσει ένα επιπλέον μπισκότο ή λίγο μεγαλύτερη μερίδα στο επόμενο γεύμα του.
Τέλος, σύμφωνα πάντα με τους συγγραφείς, τα ολιγοθερμιδικά γλυκαντικά μπορούν να συνίστανται για χρήση σε άτομα με σακχαρώδη διαβήτη προκειμένου να μειώσουν ή να διατηρήσουν το βάρος τους, ως μέρος της συνολικής στρατηγικής για τη διαχείριση του διαβήτη τους. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν περιέχουν υδατάνθρακες και επομένως δεν έχουν αρνητική επίδραση στον γλυκαιμικό έλεγχο για τους πάσχοντες από διαβήτη.
 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ