Antonio Canales- O σούπερσταρ του φλαμένγκο στο Badminton

<p align="center"><strong>Antonio Canales Gala Flamenca</strong></p>
<p align="center"> </p>
<p align="center"><strong>Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013</strong></p>
<p>                                                                  </p>
<p>Τέσσερα από τα <strong>λαμπρότερα αστέρια της παγκόσμιας σκηνής του </strong><strong>flamenco</strong> έρχονται στο Θέατρο Badminton και φέρνουν<strong> </strong>το <strong><em>duende</em></strong>, το πνεύμα του αληθινού flamenco. Όλη η <strong>φλόγα</strong> και η <strong>έκσταση της Ανδαλουσίας</strong>, σ’ ένα εκθαμβωτικό gala που ξυπνά την <strong>ουσία</strong> του τραγουδιού και του χορού<em> </em>flamenco: το <strong>πάθος</strong>.</p>
<p>Το<strong> </strong><em>Gala </em><em>Flamenca</em><strong> </strong>σφραγίζει με την παρουσία του<strong> </strong>ο χορευτής<strong> </strong><strong>Antonio </strong><strong>Canales, ο μεγαλύτερος σταρ του </strong><strong>flamenco σήμερα</strong>, μια πληθωρική <strong>προσωπικότητα</strong> που εδώ και <strong>τριάντα χρόνια</strong> έχει ταυτίσει το όνομά του με τον χορό της Ανδαλουσίας. Δίπλα του λάμπουν τρεις σπουδαίοι <strong>χορευτές της νέας γενιάς</strong>: η<strong> </strong><strong>Karime</strong><strong> </strong><strong>Amaya</strong><strong>, </strong>ο <strong>Carlos</strong> <strong>Rodr</strong><strong>í</strong><strong>guez</strong><strong> </strong>και ο<strong> </strong><strong>Jes</strong><strong>ú</strong><strong>s</strong><strong> </strong><strong>Carmona</strong>. Οι τρεις τους, άξιοι συνεχιστές της παράδοσης, ερμηνεύουν <strong>φλογισμένα κλασικά κομμάτια</strong>, αλλά και ανατρεπτικές <strong>μοντέρνες</strong> χορογραφίες που συνδέουν το παρελθόν με το μέλλον του flamenco.</p>
<p>Το <em>Gala</em><em> </em><em>Flamenca</em><em> </em>διευθύνει ο πρωτοπόρος σκηνοθέτης Ángel Rojas, ιδρυτής του <strong>Nuevo Ballet Español</strong> (1995), που συνδύασε το flamenco με το σύγχρονο χορό κι έδωσε <strong>νέα ώθηση σε μια τέχνη με ιστορία αιώνων</strong>. Ο Rojas <em>διευθύνει</em>, δεν σκηνοθετεί με την τυπική έννοια: γιατί στην <strong>καρδιά του </strong><strong>flamenco</strong> βρίσκεται πάντα ο <strong>αυτοσχεδιασμός</strong>, η <strong>έξαψη της στιγμής</strong> και –πάνω απ’ όλα– το <strong>προσωπικό</strong>, <strong>μοναδικό ταμπεραμέντο κάθε χορευτή</strong>. Εκτός από τους 4 σολίστ στο <em>Gala</em><em> </em><em>Flamenca</em><em> </em>συμμετέχουν και δέκα διακεκριμένοι χορευτές μουσικοί και τραγουδιστές.</p>
<p> </p>
<p align="center"><strong>Antonio Canales: </strong><strong>ο</strong><strong> </strong><strong>σούπερσταρ</strong><strong> </strong><strong>του</strong><strong> flamenco</strong></p>
<p>Ο Antonio Canales είναι κάτι περισσότερο από μια <strong>διεθνής διασημότητα του </strong><strong>flamenco</strong>: είναι ο <strong>σημαντικότερος χορευτής </strong><strong>flamenco</strong><strong> των τελευταίων δεκαετιών</strong>.</p>
<p> </p>
<p>Ο Canales  γεννήθηκε το 1961 στη Σεβίλλη. Σπούδασε στο Εθνικό Μπαλέτο της Ισπανίας, όπου αναδείχθηκε σολίστ, κι έπειτα μετακόμισε στο Παρίσι. Εκεί εντάχθηκε στην <strong>ομάδα χορού της Maguy Marin</strong> και <strong>συνέπραξε</strong> με σπουδαίες προσωπικότητες, όπως ο <strong>Rudolf</strong><strong> Nureyev </strong>και η<strong> Maya Plisetskaya</strong>.</p>
<p> </p>
<p>Στη συνέχεια ο Canales διέγραψε μια λαμπρή πορεία, λαμβάνοντας <strong>αναρίθμητες διακρίσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο</strong> και δίνοντας παραστάσεις σ’ όλον τον κόσμο. Το 1992 συνέστησε τη δική του ομάδα χορού, ενώ το 1999 ίδρυσε Σχολή, τη <em>Fuerza Latina en Avila</em>. Ο Canales <strong>χορογράφησε, </strong>με εξαιρετική καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία,<strong> δικές του παραστάσεις</strong> και έργα κατά <strong>παραγγελία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής της Ισπανίας</strong>, ενώ συμμετείχε, μαζί με άλλους κορυφαίους του flamenco (όπως οι Paco de Lucia, Tomatito και Eva Yerbabuena) στη Biennale Flamenco της Σεβίλλης.</p>
<p> </p>
<p>Τα τελευταία χρόνια, ο Canales εργάστηκε στο Guanajuato, στο Μεξικό, συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις για την επέτειο των 200 ετών της μεξικανικής ανεξαρτησίας. Επίσης, δίδαξε στο <em>Θέατρο της Μαδρίτης</em>, συνεργάστηκε με το <strong>Ινστιτούτο Θερβάντες</strong> και συνεχίζει να εμφανίζεται ως χορογράφος και χορευτής σε πολλές ευρωπαϊκές και αμερικάνικες πρωτεύουσες. Στην Αθήνα τον έχουμε απολαύσει και άλλες φορές στο παρελθόν με διάφορές παραστάσεις, όπως το “Torrero”, μια πολυβραβευμένη παραγωγή με περισσότερες από 700 παραστάσεις σε όλον τον κόσμο.</p>
<p align="center"><strong> </strong></p>
<p align="center"><strong> </strong></p>
<p align="center"><strong>Όλο το </strong><strong>flamenco</strong><strong> σε μια παράσταση</strong></p>
<p>Το <em>Gala</em><em> </em><em>Flamenca</em> είναι μια <strong>σπάνια ευκαιρία να απολαύσουμε τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες </strong>του flamenco σε μια πλούσια γκάμα από ανεπανάληπτες χορογραφίες. Το θέαμα περιλαμβάνει <strong>οκτώ κομμάτια που καλύπτουν όλα τα είδη, τα θέματα, αλλά και τα έντονα συναισθήματα</strong> που χαρακτηρίζουν το <em>baile </em><em>flamenco</em>.</p>
<p> Έτσι, το <em>Taranto</em>,<em> </em>το πρώτο κομμάτι του gala, είναι ένας χορός με <strong>δραματικό τόνο</strong>, που προέρχεται από τον κόσμο των <strong>ισπανών ανθρακωρύχων</strong> κι εκφράζει τις δυσκολίες της ζωής τους. Αντίθετα, το <em>Tangos</em><em> </em><em>de</em><em> </em><em>la</em><em> </em><em>Chumbera</em> είναι ένα <strong>χαρούμενο κομμάτι</strong> από την πόλη Huelva, που αντανακλά το <strong>παιχνίδισμα και την ελαφρότητα του ανδαλουσιανού ήλιου.</strong> Το <em>Caracoles</em>, που χορεύεται με <strong>εντυπωσιακή μαδριλένικη ενδυμασία</strong>, μας ταξιδεύει στην <strong>ατμόσφαιρα της ισπανικής πρωτεύουσας</strong> ενώ τα <em>Sole</em><em>á </em><em>por</em><em> </em><em>buler</em><em>í</em><em>as</em> και <em>Trilla</em> γεφυρώνουν τον κλασικό χορό με το <strong>σύγχρονο </strong><strong>flamenco</strong>. Το <em>Se</em><em>ñ</em><em>ora</em> και το <em>Ronde</em><em>ñ</em><em>a</em> είναι χορογραφίες αφιερωμένες στη <strong>γυναίκα</strong> και το <strong>ερωτικό πάθος</strong>, ενώ στο <em>Alegr</em><em>í</em><em>as</em>, το συναρπαστικό φινάλε της παράστασης, όλοι οι χορευτές και τα συναισθήματα –<strong>δύναμη, ένταση, χαρά, μελαγχολία</strong>– πλημμυρίζουν τη σκηνή.</p>
<p> </p>
<p align="center"><strong>Flamenco</strong><strong>: ένα πολύχρωμο μωσαϊκό πολιτισμών</strong></p>
<p>Το <em>Gala</em><em> </em><em>Flamenco</em> είναι ένα θέαμα που πρεσβεύει ιδανικά<strong> </strong>τη<strong> μεγάλη παράδοση του </strong><strong>flamenco</strong>. Σήμερα, η μουσική και ο χορός flamenco θεωρούνται <strong>συνώνυμα της ισπανικής κουλτούρας</strong>, ιδίως της νότιας Ισπανίας. Ωστόσο, το flamenco ξεκίνησε ως μουσική των <strong>τσιγγάνων της Ανδαλουσίας</strong> και διαθόθηκε γρήγορα ως <strong>αυθεντική έκφραση των λαϊκών στρωμάτων και κάθε μειονότητας</strong> στην ηβηρική χερσόνησο. Στο πέρασμα των αιώνων, καθώς η περιοχή άλλαζε κατακτητές και κατοίκους, το flamenco <strong>αφομοίωσε εβραϊκές, αραβικές, βυζαντινές, </strong>αλλά<strong> </strong>και <strong>νοτιοαμερικάνικες</strong> επιρροές, για να γίνει τελικά το έμβλημα της Ισπανίας και <strong>παγκόσμιο φαινόμενο </strong>με φανατικούς θαυμαστές παντού. Είναι χαρακτηριστικό ότι <strong>στην Ιαπωνία υπάρχουν περισσότερες σχολές </strong><strong>flamenco</strong><strong> απ’ ό,τι στην Ισπανία!</strong></p>
<p><strong> </strong></p>
<p align="center"><strong>Karime</strong><strong> </strong><strong>Amaya</strong><strong>, </strong><strong>Carlos</strong> <strong>Rodr</strong><strong>í</strong><strong>guez</strong><strong> </strong><strong>και </strong><strong>Jes</strong><strong>ú</strong><strong>s</strong><strong> </strong><strong>Carmona</strong><strong>: το παρόν και το μέλλον</strong></p>
<p>Πλάι στον Canales, <strong>τρία νέα μεγάλα αστέρια</strong> εκπροσωπούν ό,τι πιο <strong>φρέσκο</strong> και <strong>τολμηρό</strong> διαθέτει σήμερα η παγκόσμια σκηνή του flamenco.</p>
<p>Η <strong>Karime</strong><strong> </strong><strong>Amaya</strong><strong> </strong>γεννήθηκε το 1985 και μεγάλωσε σε μια οικογένεια με βαθιές ρίζες στην παράδοση του flamenco: η Amaya είναι ανιψιά της θρυλικής χορεύτριας Carmen Amaya (1917-1963), της χαρισματικότερης Ισπανίδας <em>bailaora </em>(χορεύτριας flamenco), και κόρη της bailaora Mercedes Amaya και του κιθαρίστα Santiago Aguilar. Έκανε το ντεμπούτο της στην ομάδα των γονιών της σε ηλικία μόλις εννέα ετών. Έχει συμμετάσχει στα σημαντικότερα φεστιβάλ flamenco σ’ όλον τον κόσμο δίπλα στους Joaquín Cortés, Farruquito, María Pages, Israel και Pastora Galvan, Manuela Carrasco, Rafael και Adela Campallo, Torombo, Rafael del Carmen κ.ά.</p>
<p>Ο <strong>Carlos Rodríguez</strong> γεννήθηκε στη Μαδρίτη το 1975. Σε ηλικία μόλις δεκατριών ετών έφτασε στις τελικές ακροάσεις του Εθνικού Μπαλέτου της Ισπανίας. Η επαγγελματική του σταδιοδρομία ξεκίνησε στο <em>Ballet Teatro Español</em>. Ως νέος καλλιτέχνης ερμήνευσε στο <em>Ballet Teatro Español</em>, στο <em>Ballet Español</em> της Μαδρίτης και στο <em>Zambra Ballet</em>. Στην Expo της Σεβίλλης το 1992 έλαβε μέρος στο έργο <em>La Petenera</em>, σε σκηνοθεσία Emilio Hernández, ενώ επιλέχθηκε από το <em>Teatro de la Zarzuela</em> για να συμμετάσχει στο <em>Chorizos y polacos</em> με τις χορογραφίες του Alberto Lorca. Την ίδια χρονιά προσκλήθηκε ως σολίστ στο <em>Real</em><em> </em><em>Conservatorio</em><em> </em><em>Profesional</em><em> </em><em>de</em><em> </em><em>Danza</em>. Το 1994 κέρδισε το βραβείο του καλύτερου χορευτή στο <em>Cert</em><em>á</em><em>men</em><em> </em><em>Nacional</em><em> </em><em>de</em><em> </em><em>Coreograf</em><em>í</em><em>a</em><em> </em><em>de</em><em> </em><em>Danza</em><em> </em><em>Espa</em><em>ñ</em><em>ola</em> μαζί με τον Ángel Rojas, και χόρεψε στο <em>Teatro</em><em> </em><em>de</em><em> </em><em>la</em><em> </em><em>Zarzuela</em>, υπό τη διεύθυνση του Emilio Sagi. Το 1995 ο Rodríguez  ίδρυσε μαζί με τον Rojas το <em>Nuevo</em><em> </em><em>Ballet</em><em> </em><em>Espa</em><em>ñ</em><em>ol</em>.</p>
<p>Ο <strong>Jes</strong><strong>ú</strong><strong>s</strong><strong> </strong><strong>Carmona</strong> γεννήθηκε στη Βαρκελώνη το 1985 και αποφοίτησε από το Ινστιτούτο Θεάτρου και Χορού της Βαρκελώνης το 2004. Ο Carmona ξεκίνησε να χορεύει επαγγελματικά στο <em>Teatro Zorrilla</em> στη Βαρκελώνη σε ηλικία δεκαέξι ετών. Από τότε άρχισε μια λαμπρή καριέρα χορεύοντας σε πολλές ομάδες, όπως η <em>Ballet Nacional de España</em> –ως Πρώτος Χορευτής. Χόρεψε επίσης με τους <em>Nuevo Ballet Español</em>, Carmen Cortes, El Guito, Esther Carrasco κ.ά. Ο Carmona δίδαξε στο Dance Theatre Institute της Βαρκελώνης και παρέδωσε masterclasses στη Γαλλία, την Ιταλία και την Ινδία. Έχει βραβευτεί, μεταξύ άλλων, με το <em>First Dance Award</em> στο 52<sup>ο</sup> Festival de cante de las Minas de la Union (2012) και το Πρώτο Βραβείο στην κατηγορία «Πρώτος Χορευτής» στον 20<sup>ό</sup>Διαγωνισμό Flamenco και Ισπανικού Χορού (2011).</p>
<p> Στις 5 Οκτωβρίου, στο Θέατρο Badminton, <strong>ζήστε όλο το </strong><strong>flamenco</strong><strong> σε μια παράσταση</strong>!</p>
<p><strong>ANTONIO CANALES GALA FLAMENCA</strong></p>
<p><strong>ΘΕΑΤΡΟ</strong><strong> BADMINTON</strong></p>
<p><strong>Σάββατο</strong><strong> 5 </strong><strong>Οκτωβρίου</strong><strong> 2013</strong></p>
<p><strong>ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ: 21:00</strong></p>
<p><strong> </strong></p>
<p> </p>
<p> </p>
<p align="center"> </p>
<p align="center"> </p>

Σχετικά άρθρα