Τι πρέπει να κάνεις όταν σε αποδοκιμάζουν και σε απορρίπτουν

17 Οκτωβρίου 2013

Τι κάνουμε όταν μας απορρίπτουν παρά τις προσπάθειές μας να βελτιώσουμε τις σχέσεις μας με τους άλλους. Πώς μπορούμε να ξεπεράσουμε την ψυχολογική αναστάτωση που δικαιολογημένα νιώθουμε;

Απαντά ο ψυχοθεραπευτής Ντέιβιντ Μπερνς. Επιστημονική επιμέλεια κειμένου, ψυχίατρος- Ψυχοθεραπευτής, Γρηγόρης Σίμος.

Μετά από μια μεγάλη απόρριψη, πρώτα από όλα πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι η ζωή συνεχίζεται και έτσι η συγκεκριμένη απογοήτευση δεν χρειάζεται να επισκιάσει για πάντα την ευτυχία σας. Μετά την απόρριψη ή την αποδοκιμασία πρέπει να ξέρετε ότι οι σκέψεις σας είναι αυτές που σας δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα και ότι αν τις καταπολεμήσετε και αρνηθείτε να επιδιώξετε την αυτοκαταδίκη σας θα μπορέσετε πολύ εύκολα να συνέλθετε.

Μια μέθοδος που θα σας φανεί πολύ χρήσιμη είναι εκείνη που έχει στηρίξει ανθρώπους που βιώνουν μακροχρόνιες και καταθλιπτικές αντιδράσεις λόγω απώλειας ενός αγαπημένου προσώπου. Αν τα άτομα αυτά αποφασίσουν να αφιερώνουν κάθε μέρα κάποιες συγκεκριμένες ώρες στις οποίες θα αφήνονται να πλημμυρίσουν από αναμνήσεις και σκέψεις του χαμένου τους πια ανθρώπου, θα μπορέσουν να ξεπεράσουν πολύ πιο εύκολα και γρήγορα το στάδιο του θρήνου. Αν κάνετε το ίδιο όταν είστε μόνοι, θα βοηθήσετε σε μεγάλο βαθμό. Ο οίκτος που σας προσέφερε κάποιος άλλος συχνά έχει ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Κάποιες έρευνες μάλιστα αναφέρουν ότι παρατείνει την οδυνηρή περίοδο του πένθους.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτή τη μέθοδο αντιμετώπισης του πένθους για να συνέλθετε από την απόρριψη ή την αποδοκιμασία. Προγραμματίστε ένα ή περισσότερα χρονικά διαστήματα κάθε μέρα, πέντε ή δέκα λεπτά αρκούν για να κάνετε όλες τις δυσάρεστες, λυπημένες σας σκέψεις. Αν νιώθετε πολύ θυμωμένοι δώστε γροθιές σε ένα μαξιλάρι.

Προσπαθήστε να φέρετε στο μυαλό σας τις οδυνηρές αναμνήσεις και σκέψεις που τόσο καιρό   είχατε εγκλωβίσει μέσα σας. Φωνάξτε κλάψτε και Παραπονεθείτε όσο θέλετε.

Όταν ο χρόνος σας τελειώσει σταματήστε και συνεχίστε τις καθημερινές σας συνήθειες και δραστηριότητες έως το επόμενο ξέσπασμά σας. Αν ενδιάμεσα κάνετε κάποιες αρνητικές σκέψεις γράψτε τις εντοπίστε τα γνωστικά λάθη και αντικαταστήστε τα με  λογικές απαντήσεις. Θα ανακαλύψετε ότι έτσι θα μπορέσετε να ελέγξετε μερικώς την απογοήτευσή σας και να επιταχύνετε την επαναφορά της τόσο σημαντικής αυτοεκτίμησή σας πολύ πιο γρήγορα από ότι περιμένατε.

Το κλειδί για την συναισθηματική σας ισορροπία είναι η συνειδητοποίηση ότι μόνο οι σκέψεις σας μπορούν να επηρεάσουν τη διάθεσή σας. Αν είστε εξαρτημένοι από την αποδοχή των άλλων έχετε την άσχημη συνήθεια να ανάβετε τον εσωτερικό σας διακόπτη μόνο αφού κάποιος σας φωτίσει πρώτα με το δικό του φως. Και το λάθος είναι ότι συγχέετε την αποδοχή των άλλων με τη δική σας αυτοαποδοχή, γιατί συμβαίνουν σχεδόν ταυτόχρονα. Το γεγονός ότι κάποιες φορές ικανοποιείστε με τους επαίνους και τα κοπλιμέντα αποδεικνύει ότι ξέρετε πώς να αποδέχεστε τον εαυτό σας! Αλλά αν είστε εθισμένοι στην αποδοχή έχετε αναπτύξει την συνήθεια να αποδέχεστε τον εαυτό σας μόνο αφού σας αποδεχτεί πρώτα κάποιος τον οποίο σέβεστε.

Να ένας απλός τρόπος να εγκαταλείψει αυτή τη συνήθεια. Κάθε μέρα να παρατηρείτε και να καταγράφετε τα θετικά πράγματα πάνω σας. Μπορείτε να θυμάστε ακόμα και πράγματα θετικά που έχετε κάνει στο παρελθόν. Στην αρχή μπορεί να χρειαστεί να πιέσετε τον εαυτό σας ώστε να εντοπίσετε τα καλά στοιχεία. Πάντως αξίζει τον κόπο να επιμείνετε και είμαι σίγουρος ότι σε λίγες μέρες η βελτίωσή σας θα είναι όλο και περισσότερο εμφανής. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ