Ύπνος: Ο καλύτερος σύμμαχος της Αντιγήρανσης!

23 Οκτωβρίου 2013

Ακούμε καθημερινά για τον χρυσό κανόνα του “οχτάωρου ύπνου”, παρόλο που οι ώρες ανάπαυσης σήμερα, δεν ξεπερνούν κατά μέσο όρο τις 7!

Κι όμως η σημασία του ύπνου είναι ουσιαστική τόσο για την ψυχή και το σώμα, όσο και για το δέρμα μας.

Ο ύπνος αποτελεί πηγή νεότητας, αφού κατά τη διάρκεια του βραδινού ύπνου ενεργοποιούνται διάφορα ένζυμα που αποκαθιστούν τις βλάβες των κυττάρων ή αντικαθιστούν τα παλιά με νέα.

Επομένως όσο εσείς κοιμάστε, ο οργανισμός σας φροντίζει να σας κάνει νεότερους.

Οι 8 ώρες καθημερινού ύπνου βοηθούν το οργανισμό να χαλαρώσει, να παράγει κολλαγόνο και να θρέψει το δέρμα, αφού κατά το πρώτο μισό της νύχτας η υπόφυση παράγει στο στάδιο του βαθύ ύπνου την αυξητική ορμόνη, που αποτελεί το καλύτερο σωματικό μέσο αντιγήρανσης.

Από την άλλη πλευρά, ο ανεπαρκής ύπνος, εκτός από την μείωση της ενέργειας και της εργασιακής παραγωγικότητας, προκαλεί σοβαρή βλάβη και στο δέρμα, εμφανίζοντας χλομάδα, μαύρους κύκλους και ανικανότητα για επιδιορθώσεις της φθοράς της επιδερμίδας και ανανέωσής της.

Φυσικά, λόγω του σύγχρονου τρόπου ζωής όλο και περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν από διαταραχές του ύπνου, χωρίς να απολαμβάνουν την αναζωογόνηση που μπορεί να τους προσφέρει.

Αντιλαμβάνοντας λοιπόν την ουσιαστική ανάγκη του ανθρώπου για ξεκούραση και χαλάρωση, συγκεντρώσαμε παρακάτω όλα τα μυστικά που θα σας οδηγήσουν σε έναν πλήρη και απολαυστικό ύπνο:

  • Προσπαθήστε κάθε βράδυ να χαλαρώνετε, φτιάχνοντας ίσως έναν δικό σας τελετουργικό ύπνου.

Επιλέξτε, για παράδειγμα, να ακούσετε μια απαλή μουσική που σας αρέσει και ανάψτε αρωματικά κεριά, κάντε ένα χλιαρό μπάνιο και πιείτε ένα χαμομήλι ή τσάι με βότανα που καταπολεμούν το στρες, όπως κιτροβάλσαμο, βαλεριάνα, λυκίσκος, πασσιφλόρα και άνθη φλαμουριάς, προσθέτοντας λίγο μέλι.

  • Αποφύγετε κατά τις τελευταίες ώρες της ημέρας τον καφέ, το τσάι, το τσιγάρο, τη μαύρη σοκολάτα και τα αλκοολούχα ποτά σε μεγάλες ποσότητες, το άπαχο γάλα και το άπαχο γιαούρτι, γιατί περιέχουν διεγερτικές ουσίες που διώχνουν τον ύπνο.

Αποφύγετε τα βαριά και πικάντικα φαγητά και προτιμήστε ένα ελαφρύ δείπνο, τουλάχιστον 3 ώρες πριν τον βραδινό ύπνο.

  • Βάλτε στον πρόγραμμά σας την καθημερινή άσκηση αλλά κανονίστε να μεσολαβούν τουλάχιστον 2 ώρες μέχρι τον βραδινό ύπνο.

Για να έχετε λοιπόν έναν καλό ύπνο, αποφύγετε την έντονη άσκηση και κάντε μία απλή βόλτα.

  • Μην δουλεύετε στο υπνοδωμάτιο γιατί με αυτό τον τρόπο μεταφέρετε τα επαγγελματικά σας προβλήματα στον ύπνο σας και αποφύγετε τις έντονες και πιεστικές συζητήσεις, αρκετές ώρες πριν κοιμηθείτε.
  • Φροντίστε την ατμόσφαιρα του υπνοδωματίου σας, έτσι ώστε να έχετε έναν ήρεμο, καλά αεριζόμενο και ελεγχόμενης θερμοκρασίας και υγρασίας χώρο ύπνου.

Αν ξυπνάτε με την ανατολή του ηλίου, ενώ θέλετε και μπορείτε να κοιμηθείτε κι άλλο, κλείστε καλά τα παντζούρια από βραδύς και αντικαταστήστε σήμερα κιόλας τις απλές κλασικές κουρτίνες με κουρτίνες συσκότισης.

  • Ένας καλός ύπνος θέλει ελαφρά και ζεστά σκεπάσματα, χωρίς πολλά και βαριά ρούχα, επιλέγοντας πάντα το κατάλληλο στρώμα και κρεβάτι για τις δικές σας ανάγκες.
  • Εάν 30 λεπτά αφότου ξαπλώσατε, δεν έχετε καταφέρει να κοιμηθείτε, δοκιμάστε να αλλάξετε δωμάτιο ύπνου, αν αυτό είναι εφικτό, και μην στριφογυρίζετε στο κρεβάτι γιατί αγχώνεστε χειρότερα.
  • Εάν ο ύπνος καθυστερεί, απασχολήστε τη σκέψη σας με κάτι ευχάριστο ή αλλιώς σηκωθείτε, κάντε μία σύντομη δουλειά και ξαναπροσπαθήστε σε λίγο.

Και μην ξεχνάτε ότι ένας καλός ύπνος δεν θέλει έγνοιες!

 

 

Πηγή:www.antigiransi.com

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ