Γυναικείος ανταγωνισμός: Όταν οι γυναίκες θέλουν τον ίδιο άνδρα

25 Οκτωβρίου 2013

Οι γυναίκες, οι άνδρες και τα πολυτελή αντικείμενα

Θα μπορούσαν οι ακριβές τσάντες και τα ακριβά παπούτσια μιας γυναίκας να λειτουργήσουν ως μήνυμα προς τις άλλες γυναίκες, έτσι ώστε να μείνουν μακριά από τον αγαπημένο της σύντροφο; Μια πρόσφατη μελέτη η οποία θα δημοσιευτεί μέσα στους προσεχείς μήνες από έγκυρο επιστημονικό περιοδικό, ισχυρίζεται ότι οι γυναίκες είναι πολύ πιθανό να αγοράζουν ακριβά προϊόντα σχεδιαστών σαν μια προσπάθεια να προειδοποιήσουν τις άλλες γυναίκες ότι ο σύντροφος τους είναι πιστός και αφοσιωμένος στις ίδιες.

Το άρθρο επιμελήθηκε ο Π. Δρέττας, Χειρουργός, Ουρολόγος-Ανδρολόγος, Δ/ντής του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών

Μπορεί λοιπόν να φαίνεται παράλογο το ποσό που διαθέτουν κάθε χρόνο οι αμερικανίδες για προϊόντα πολυτελείας, το οποίο αγγίζει τα 250 δισεκατομμύρια δολάρια και αντιστοιχεί στην αγορά τριών καινούργιων, ακριβών τσαντών από τη μέση αμερικανίδα, αλλά φαίνεται πως η αγοραστική αυτή συμπεριφορά λειτουργεί σαν μια προσπάθεια να  προστατέψουν  τις σχέσεις τους.

Για να φτάσουν σε αυτό το συμπέρασμα, οι ερευνητές διεξήγαγαν 5 πειράματα στα οποία συμμετείχαν 649 γυναίκες διαφόρων ηλικιών.

Σε μια πρώτη φάση  ζητήθηκε στις γυναίκες να χαρακτηρίσουν τη σχέση μιας γυναίκας που έβλεπαν σε ένα πάρτι με το σύντροφο της, με βάση την ποιότητα της ένδυσης και της υπόδησης της. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι συμμετέχουσες θεωρούσαν πιο πιθανό να βρίσκονται σε μια σταθερή σχέση αφοσίωσης οι γυναίκες των οποίων η εμφάνιση χαρακτηριζόταν από πολυτελή προϊόντα. Ανέφεραν μάλιστα ότι οι ίδιες ήταν λιγότερο πρόθυμες να φλερτάρουν με τις συντρόφους αυτών των γυναικών. Παράλληλα, δε βρέθηκε να επηρεάζει τις αντιλήψεις και τις πεποιθήσεις το ποιος είχε πληρώσει για τα πολυτελή προϊόντα. Όλες οι συμμετέχουσες πίστευαν ότι το κυνήγι του ακριβού, αναγνωρισμένου , πολυτελούς αγαθού σχετιζόταν σε κάθε περίπτωση με το σύντροφο.

Σε ένα άλλο πείραμα ζητήθηκε από τις συμμετέχουσες που είχαν σταθερή σχέση να περιγράψουν μια άλλη γυναίκα η οποία φλέρταρε με το σύντροφό τους με σκοπό να προκαλέσει ζήλεια. Έπειτα σε μια φαινομενικά άσχετη δοκιμασία, ζητήθηκε από όλες τις συμμετέχουσες  να ζωγραφίσουν το λογότυπο ενός σχεδιαστή. Αυτές που είχαν περάσει την πρώτη δοκιμασία της ζήλειας σχεδίασαν πολύ μεγαλύτερα λογότυπα από τις υπόλοιπες. Φαίνεται λοιπόν πως στα μάτια των γυναικών οι επώνυμες φίρμες λειτουργούν σαν ασπίδα προστασίας των σχέσεων.

Τα ίδια αποτελέσματα πρόεκυψαν και όταν το πείραμα διεξάχθηκε σε γυναίκες που δεν ήταν σε σχέση. Φαίνεται ότι στην περίπτωση αυτή τα πολυτελή προϊόντα λειτουργούσαν ως σινιάλο που προειδοποιεί τις άλλες γυναίκες να μείνουν μακριά από τους μελλοντικούς συντρόφους τους. Οι ερευνητές όμως επισημαίνουν ότι η παραπάνω υπόθεση χρειάζεται περεταίρω διερεύνηση.

Σε ένα άλλο πείραμα δόθηκε στις συμμετέχουσες από 5 δολάρια στη καθεμία από τα οποία μπορούσαν να ξοδέψουν όσα ήθελαν για να αγοράσουν λαχνούς του ενός δολαρίου για να κερδίσουν μια δωροεπιταγή 200 ευρών για 8 διαφορετικά επώνυμα καταστήματα. Έπειτα δημιούργησαν μια συνθήκη ζήλιας, όπως σε προηγούμενα πειράματα και παρατήρησαν ότι όσες ζήλευαν ήταν πρόθυμες να πληρώσουν έως και 32% περισσότερο, προκειμένω να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να κερδίσουν τη δωροεπιταγή. Ήταν επίσης αυτές που έδειχναν μεγαλύτερη προτίμηση στις πιο ακριβές τσάντες, τα πολυτελή αυτοκίνητα, κινητά τηλέφωνα τελευταίας τεχνολογίας και τα επώνυμα παπούτσια.

Προηγούμενη μελέτη έχει δείξει ότι οι άνδρες αγοράζουν πιο ακριβά προϊόντα με σκοπό να δείξουν τον πλούτο τους και να προσελκύσουν σεξουαλικές συντρόφους. Μετά τα αποτελέσματα της νέας μελέτης, οι ερευνητές πιστεύουν ότι οι γυναίκες επιδεικνύοντας τα ακριβά αγαθά τους προσπαθούν να επιδείξουν την υπεροχή τους στις άλλες γυναίκες και όχι στους άνδρες. Δεν προσπαθούν δηλαδή να προσελκύσουν πιθανούς σεξουαλικούς συντρόφους, αλλά υποσυνείδητα λειτουργούν ώστε να κρατήσουν μακριά τον ανταγωνισμό. Άλλωστε, την πραγματική αξία μιας τσάντας μπορεί μάλλον πιο εύκολα να τη διακρίνει μια γυναίκα και όχι ένας άνδρας.

Ο συγγραφέας της μελέτης μάλιστα ισχυρίζεται ότι είναι πιθανό οι γυναίκες που δεν έχουν την ανάγκη να επιδεικνύουν μια εμφάνιση με πολυτελή επώνυμα προϊόντα, να αισθάνονται πιο ασφαλείς στη σχέση τους .

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ