Αλλάζει η προσωπικότητα μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο;

29 Οκτωβρίου 2013

Αναγνώστριά μας ρωτά:

Ο σύντροφος μου εχει πάθει πριν από ένα χρόνο οξύ ισχαιμικό εγκεφαλικό ένα μήνα μετά εμφάνισε έντονο άγχος και όπως έχει αξιολογήσει από τους ειδικούς ψυχιάτρους είναι μετατραυματικό σοκ. Ακολουθεί εδώ και 10 μήνες φαρμακευτική αγωγή. Η κατάσταση έχει βελτιωθεί κάπως αλλά ακόμη τα πράγματα ειναι ιδιαίτερα δύσκολα. Δηλαδή, ακόμη αισθάνεται πανικό και έντονο στρες καθόλη τη διάρκεια της μέρας. Έχετε να προτείνετε κάτι από πλευράς φαρμακευτικής αγωγής; Η ηλικία του συντρόφου μου ειναι 33. Ευχαριστώ

Αγαπητή αναγνώστρια, απευθύναμε το ερώτημά σας στην Καθηγήτρια Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κυρία Νάντια Δερμιτζάκη- Μπεργιαννάκη. 

Από όσα μας λέει η αναγνώστρια, ίσως δεν πρόκειται για μετατραυματικό σοκ αλλά μάλλον για κάποια διαταραχή προσαρμογής μετά το εγκεφαλικό. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι μια ειδική διάγνωση. Είναι πολύ πιθανόν να παρατηρείται και μια αλλαγή της προσωπικότητας μετά από το εγκεφαλικό. Πολλοί ασθενείς παρουσιάζουν αλλαγές στην συμπεριφορά όπως, ευερεθιστότητα ακόμα και παρανοικές ιδέες.

Aυτό που θα πρότεινα είναι μια επίσκεψη στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο. Λειτουργεί μια Μονάδα Μετατραυματικών Διαταραχών, η οποία λειτουργεί και δωρεάν για όσους ενδεχομένως δεν έχουν χρήματα.(Το τηλέφωνο 2107289250 της γραμματείας για να κλείσετε ραντεβού- λειτουργεί από τις 8 το πρωί μέχρι τη 1 το μεσημέρι). Απαιτείται μια καλή διάγνωση και θα πρέπει η αναγνώστρια να γνωρίζει ότι εκτός από τη φαρμακευτική αγωγή που θα δοθεί είναι πολύ πιθανόν να χρειαστεί να συνδυαστεί με ψυχοθεραπεία. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ