Θες να νιώσεις ηρεμία και ξεκούραση; Υπάρχει ένας τρόπος...

5 Νοεμβρίου 2013

Για να ξεφύγουμε από τις αλλεπάλληλες δραστηριότητες, τα ραντεβού και τις δουλειές που επείγουν είναι χρήσιμο να βάζουμε ανάμεσά τους κάποιο διάλειμμα. Έτσι και αλλιώς το σώμα μας αποσπά πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας ασυναίσθητα την προσοχή μας από κάποια εργασία όταν κλείνουμε λίγο τα μάτια και ονειρευόμαστε για δευτερόλεπτα ή όταν αφαιρούμαστε για λίγο, ώστε να προσφέρει ένα μικρό διάλειμμα στο κουρασμένο πνεύμα μας. Μερικοί όμως είμαστε τόσο πολύ πιεσμένοι που είναι αδύνατον να χαλαρώσουμε με τα σύντομα αυτά διαλείμματα. Τι πρέπει να κάνουμε τότε;

Γράφει ο ψυχοθεραπευτής Gabi Hoddbauer

Στην περίπτωση αυτή υπάρχουν δυο επιλογές. Είτε θα αντιμετωπίσετε συνειδητά τη συνεχώς αυξανόμενη εξάντληση με προγραμματισμένα διαλείμματα είτε θα αναγκάσετε το σώμα σας να αντιδράσει με δυσάρεστα χτυπήματα σαν αντίδραση ότι το έχετε παραμορφώσει. Μιλάμε λοιπόν για πονοκεφάλους, πιασίματα των μυών, πόνους στην πλάτη κόπωση και έλλειψη συγκέντρωσης προκειμένου να σας πείσει το σώμα σας να σταματήσετε. Αν παραβλέψετε και αυτά τα μηνύματα είναι πιθανόν να αρρωστήσετε ακόμα πιο βαριά και να αρχίσετε να βυθίζετε στη θλίψη.

Τι πρέπει να κάνετε όταν η σωματική σας νοημοσύνη σας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.

Παρατήστε τα για λίγο όλα. Αγνοήστε το τηλέφωνο που χτυπάει ή αφήστε να το σηκώσει κάποιος άλλος συνάδελφός σας. Ξεχάστε τη δουλειά, είτε πρόκειται για το χάος που επικρατεί στο σπίτι είτε πρόκειται για το χάος στο γραφείο. Πάρτε μια βαθιά αναπνοή, ηρεμήστε και συγκεντρωθείτε κυρίως στον τρόπο που θα εκπνεύσετε. Σκεφτείτε εκπνέοντας ότι διώχνετε κάθε αρνητική σκέψη.

Απομακρυνθείτε από τον χώρο της κούρασης. Μη διστάσετε να βγείτε από το γραφείο ή από το σπίτι. Συνεχίστε να συγκεντρώνεστε στην αναπνοή σας ή προσπαθήστε να αντιληφθείτε κάτι καινούργιο στον χώρο που βρίσκεστε τώρα. Κοιτάξτε τον κόσμο, τη φύση οτιδήποτε μπορεί να σας αποσπάσει την προσοχή. Βρείτε ένα σημείο όπου μπορείτε να αναπαυθείτε και να απολαύσετε την ηρεμία.

Σε πολλές περιπτώσεις αυτά τα μικρά και ευχάριστα διαλείμματα δεν αρκούν. Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό την ώρα ακριβώς που αισθάνεσθε ότι δεν υπάρχει χρόνος προγραμματίστε μεγαλύτερα διαλείμματα, κανονίστε ραντεβού… με τον ίδιο σας τον εαυτό. Τι εννούμε; Εκείνη τη στιγμή θα πρέπει να αποφασίσετε με ποιο τρόπο θα χαρίσετε χρόνο στον εαυτό σας. Μπορείτε να γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο όπου θα πηγαίνετε μια φορά την εβδομάδα; Μπορείτε να κανονίσετε μια συνάντηση με φίλους που θα σας χαλαρώσει; Τι είναι αυτό που θα μπορούσε να μειώσει την ένταση και να φτιάξει την ψυχολογία σας;

Πολύ σημαντικό οτιδήποτε προγραμματίσετε να μην το αφήσετε για το τέλος της ημέρας. Έχει παρατηρηθεί ότι είναι πολύ πιθανόν με αυτόν τον τρόπο να το ακυρώσετε και να αφεθείτε στην κούραση και την μονοτονία.

Αφουγκραστείτε το σώμα σας. Τι είναι αυτό που σας ξεκουράζει; Αν δείτε ότι το σώμα σας διαμαρτύρεται με τη δραστηριότητα που επιλέξατε, αν η κούραση επιμένει τότε δοκιμάστε κάτι άλλο που θα σας ταιριάζει καλύτερα. Μην παραμελείτε σε αυτές τις καταστάσεις τους φίλους και την οικογένειά σας. Η παρουσία τους θα είναι πολύτιμη. Πάρτε μαζί στις δραστηριότητες που θα διοργανώσετε τον σύντροφό σας. Προσπαθήστε εκείνη την λίγη ώρα να αφοσιωθείτε σε αυτόν ή στη σχέση σας. Ακούστε τους με προσοχή. Μπορεί να μάθετε πράγματα που δε γνωρίζατε ούτε για τη δική σας ζωή ούτε για τη ζωή των άλλων. Χαρείτε τις στιγμές όποια και αν είναι τα προβλήματά σας.

Θα νιώσετε να αναζωογονείται η διάθεσή σας επομένως και η δύναμή σας να αντιμετωπίζετε με περισσότερη ευχέρεια τις δύσκολες καταστάσεις, να τα χειρίζεσθε πιο δημιουργικά και να περνάτε τις περιόδους της πίεσης και της φόρτισης πολύ πιο χαλαρά από ότι αν θεωρείτε ανεπίτρεπτο να προσφέρετε ένα διάλειμμα στον εαυτό σας.

Υπάρχουν και άνθρωποι που τρέφονται με το άγχος που δε γνωρίζουν  τι σημαίνει ανάπαυλα και χαλάρωση. Μπορεί πράγματι να σφύζετε από ενέργεια μόνο σε περιόδους πίεσης με διαρκώς αυξανόμενες απαιτήσεις. Αν μόνο έτσι νιώθετε καλά και ο οργανισμός σας δεν προβάλλει καμιά ένσταση τότε δεν χρειάζεται να πιεστείτε ια να ηρεμήσετε. Κάτι τέτοιο μπορεί να σας προσφέρει μεγαλύτερη αποδιοργάνωση.

Εδώ όμως υπάρχει μια εύλογη απορία. Μήπως μάθατε να τρέφεστε με την πίεση και δεν δίνετε σημασία στο σώμα σας που διαμαρτύρεται; Μήπως σπρώχνετε στο ασυνείδητο τα μηνύματα που το σώμα σας σας στέλνει καθημερινά και δεν μπορείτε πια να τα αναγνωρίσετε; Θα συμβουλεύαμε όσους λειτουργούν συνέχεια στο «κόκκινο» να μάθουν να σκύβουν κάπου κάπου μέσα τους, να αφουγκράζονται τοις πραγματικές τους ανάγκες. Να ακούν τον εαυτό τους πιο προσεκτικά: Σίγουρα, θα έχει κάτι πολύ ενδιαφέρον να τους πει.  

 

Ευχαριστούμε τις εκδόσεις Θυμάρι για την ευγενική παραχώρηση του υλικού. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΜΑΡΙ***** ****
23:43 Πέμπτη 5/06/2014
ποναει το κεφαλι μου και εχω 1810πιεση
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ