Παρακολουθήστε ένα χρόνο κακοποίησης σε 1' [Βίντεο]

<div id="art_cont1">
<p>Αυτό το βίντεο είναι σκηνοθετημένο αλλά δεν θα μπορούσε παρά να είναι αληθινό, αφού το ποσοστό που υποστηρίζει ότι 1 στις 4 γυναίκες είναι θύμα κακοποίησης είναι απόλυτα αληθινό.</p>
<p>Παρακολουθήστε ένα χρόνο στη ζωή μιας κακοποιημένης γυναίκας μέσα σε ένα λεπτό.</p>
<p>Δείτε το βίντεο</p>
<p> <iframe src="http://www.youtube.com/embed/nNXbMMjzbe4?feature=player_embedded" frameborder="0" width="640" height="360"></iframe></p>
<div class="prologue">
<p>Ξεπερνούν τις 10.000 οι κλήσεις κακοποιημένων γυναικών, που έχει δεχθεί στα δύο χρόνια λειτουργίας της η τηλεφωνική γραμμή SOS 15900 της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων, για την ψυχοκοινωνική στήριξη και συμβουλευτική σε γυναίκες θύματα βίας, με ποσοστό 79% να αφορούν καταγγελίες περιπτώσεων έμφυλης βίας και 78% των καταγγελιών των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών να αφορούν ενδοοικογενειακή βία.</p>
</div>
<p>Περίπου οι μισές από τις γυναίκες που κάλεσαν οι ίδιες στο 15900 ζητώντας στήριξη, ήταν παντρεμένες και σε ποσοστό 62% μητέρες. Σε ό,τι αφορά το μορφωτικό επίπεδο και την οικονομική κατάσταση, 0,1% των γυναικών που έχουν υποστεί κακοποίηση δήλωσαν τυπικά αναλφάβητες, ενώ σε ποσοστό περίπου 40% περιέγραψαν την οικονομική τους κατάσταση ως κακή και μέτρια.</p>
<p>Αναλυτικά, <strong><span>η Τηλεφωνική Γραμμή SOS 15900</span></strong>, στο διάστημα από τις 11/3/2011 έως τις 11/3/2013 έχει δεχθεί 10.176 κλήσεις και 74 ηλεκτρονικά μηνύματα. Οι 8.040 (79%) αφορούσαν καταγγελίες περιπτώσεων έμφυλης βίας. Από αυτές 5.968 κλήσεις (74%) αφορούσαν καταγγελίες των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών, ενώ οι 2.072 κλήσεις (26%) σε καταγγελίες από τρίτα πρόσωπα, κυρίως από φίλους/-ες, γονείς, άλλους συγγενείς, αδέλφια ακόμη και γείτονες.</p>
<p>Από τις κλήσεις των ίδιων των κακοποιημένων γυναικών, οι 4.629 κλήσεις (78%) είχαν να κάνουν με ενδοοικογενειακή βία, 82 κλήσεις (1%) με σεξουαλική παρενόχληση, 88 κλήσεις (1%) με περιπτώσεις βιασμού, 7 κ(0,1%) με πορνεία, 2 κλήσεις (0,03%) με trafficking, και 709 κλήσεις (12%) αφορούσαν καταγγελία άλλων μορφών βίας.</p>
<p>Τα αιτήματα των κλήσεων αυτών ήταν: 2.583 κλήσεις (43%) για ψυχοκοινωνική στήριξη, 1.950 κλήσεις (33%) για νομική συμβουλευτική, 734 κλήσεις (12%) για νομική βοήθεια, 451 κλήσεις (8%) για αναζήτηση φιλοξενίας και 186 κλήσεις (3%) για αναζήτηση εργασίας.</p>
<p><strong>Το προφίλ των θυμάτων</strong></p>
<ul>
<li>Σχετικά με το προφίλ των γυναικών θυμάτων βίας που κάλεσαν στο 15900, από εκείνες που απάντησαν στην ερώτηση για την <strong>εργασιακή τους κατάσταση</strong> προκύπτει ότι:</li>
</ul>
<p>*28% είναι απασχολούμενες, από τις οποίες 13% αυτοαπασχολούμενες</p>
<p>*31% είναι άνεργες, από τις οποίες 15% μακροχρόνια άνεργες και</p>
<p>*13% είναι οικονομικά ανενεργές</p>
<ul>
<li>Από τις γυναίκες θύματα βίας, που απάντησαν στην ερώτηση για την <strong>οικογενειακή τους κατάσταση</strong> φαίνεται ότι:</li>
</ul>
<p>*48% είναι έγγαμες</p>
<p>*10% είναι άγαμες</p>
<p>*8% σε διάσταση</p>
<p>*5% διαζευγμένες</p>
<p>*1% χήρες</p>
<p>*3% σε συμβίωση</p>
<ul>
<li>Από τις γυναίκες που απάντησαν στην ερώτηση για την <strong>ηλικία</strong> τους φαίνεται ότι:</li>
</ul>
<p>*3% είναι από 15 έως 24 ετών</p>
<p>*25% είναι από 25 έως 39 ετών</p>
<p>*27% είναι από 40 έως 54 ετών</p>
<p>*9% είναι από 55 έως 64 και</p>
<p>*5% είναι από 65 ετών και άνω.</p>
<ul>
<li>Από τις γυναίκες που απάντησαν στην ερώτηση για <strong>το μορφωτικό τους επίπεδο</strong> φαίνεται ότι:</li>
</ul>
<p>*0,1% είναι τυπικά αναλφάβητες</p>
<p>*9% έχουν ολοκληρώσει την πρωτοβάθμια ή κατώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση</p>
<p>*10% την ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση</p>
<p>*5% τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση μη τριτοβάθμιου επιπέδου και</p>
<p>*13% την τριτοβάθμια εκπαίδευση.</p>
<ul>
<li>Από <strong>το σύνολο των γυναικών</strong> που κάλεσαν στην τηλεφωνική γραμμή προκύπτει ότι:</li>
</ul>
<p>*68% είναι Ελληνίδες</p>
<p>*8% είναι μετανάστριες</p>
<p>*0,3% ανήκουν σε μειονότητες</p>
<p>*1% είναι ΑΜΕΑ και</p>
<p>*0,3% ανήκουν στην κατηγορία των άλλων μειονεκτούντων ατόμων.</p>
<ul>
<li>Ως προς την <strong>οικονομική κατάσταση</strong>, 20% των θυμάτων την περιγράφουν ως κακή, το 19% ως μέτρια και το 11% ως καλή.</li>
</ul>
<p><strong>Η τηλεφωνική Γραμμή SOS 15900 είναι εθνικής εμβέλειας, λειτουργεί καθημερινά, όλο το 24ωρο και η κλήση χρεώνεται μία αστική μονάδα. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι απολύτως εμπιστευτικές. Παρέχεται συμβουλευτική στήριξη και στην αγγλική γλώσσα.</strong></p>
</div>
<div>Madata.gr </div>

Σχετικά άρθρα