Ταλαιπωρούμε από παλινδρόμηση και σπαστική κολίτιδα, και δεν μπορώ να χάσω τα περιττά κιλά μου. Τι να κάνω;

6 Νοεμβρίου 2013

Αναγνώστρια μας έθεσε το αξής ερώτημα:

"Γειά σας, είμαι 33 ετών 170 ύψος και ζυγίζω 100 κιλά. Έχω προσπαθήσει να χάσω κιλά αλλά δυστυχώς δεν τα καταφέρνω. Εδώ και 2 χρόνια ταλαιπωρούμε με παλινδρόμηση και σπαστική κολίτιδα και δεν ξέρω τι διατροφή μπορώ να ακολουθήσω ώστε να μπορέσω να χάσω τα περιττα κιλά μου. Λαχανικά εκτός καρότο, κολοκύθι βρασμένα δεν μπορώ να καταναλώσω και από φρούτα μόνο μπανάνα. Ολικής αλέσεως προϊόντα δύσκολο. Από κρέας κοτόπουλο. Ακόμη και τα ψάρια με πειράζουν. Ειλικρινά έχω διχαστεί. Ελπίζω στην βοήθεια σας. Σας ευχαριστώ"

Την απάντηση μας έδωσε η κ. Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος:

Αγαπητή αναγνώστρια,

Σύμφωνα με το Δείκτη Μάζας Σώματός σας (34,6 kg/m2) απαιτείται άμεσα να προχωρήσετε σε μια προσπάθεια απώλειας βάρους, η οποία είναι βέβαιο ότι θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και στην υποχώρηση και ανακούφιση των συμπτωμάτων που βιώνετε από τη δυσλειτουργία του γαστρεντερολογικού σας συστήματος.

Είναι αντιληπτό πως η διαμόρφωση διαιτολογίου για ασθενείς με σύνδρομο ευερέσθιτου εντέρου (σπαστική κολίτιδα) είναι πολυσύνθετη και δύσκολη για τους ίδιους καθότι αποκλείονται πολλές τροφές οι οποίες φυσιολογικά προτείνονται σε ένα πρόγραμμα ισορροπημένης διατροφής. Ωστόσο σε συνεργασία με έναν έμπειρο κλινικό διαιτολόγο μπορείτε να σχεδιάσετε ένα πλήρως εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής το οποίο όχι μόνο θα καλύπτει τις ανάγκες σας σε θρεπτικά συστατικά αλλά θα σας βοηθήσει να χάσετε το περιττό βάρος υγιεινά και να βελτιώσετε την ποιότητα της καθημερινότητας σας, μετριάζοντας τα ενοχλητικά γαστρεντερολογικά συμπτώματα.

Δυστυχώς, στο κείμενο σας δε μας αναφέρετε συγκεκριμένα το είδος, τη συχνότητα και την ένταση των συμπτωμάτων που αντιμετωπίζετε (μετεωρισμός, κοιλιακό άλγος, δυσκοιλιότητα ή διάρροια κτλ) ώστε να σας δοθεί πιο συγκεκριμένη καθοδήγηση, σε κάθε περίπτωση ωστόσο κρίνεται απαραίτητο να συμβουλευτείτε παράλληλα με διαιτολόγο και έναν έμπειρο γαστρεντερολόγο που θα σας παράσχει ολοκληρωμένη καθοδήγηση σχετικά με το είδος των εξετάσεων ή/και της φαρμακευτικής αγωγής στα οποία θα πρέπει να υποβληθείτε.

Σε κάθε περίπτωση, μπορείτε να ακολουθήσετε κάποιες γενικές οδηγίες που παρατίθενται παρακάλω και θα σας φανούν χρήσιμες στη μείωση των ενοχλητικών συμπτωμάτων αλλά και στο σχεδιασμό ενός προγράμματος απώλεια βάρους:

*Αποφύγετε τα μεγάλα και λιπαρά γεύματα. Ελαττώστε το μέγεθος των μερίδων σας και καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα.

*Αποφύγετε το τηγάνισμα και επιλέξτε εναλλακτικούς τρόπους μαγειρέματος όπως ψήσιμο ή βράσιμο.

*Αναλόγως με το είδος των συμπτωμάτων (διάρροια ή δυσκοιλιότητα) θα πρέπει να ρυθμίσετε την ποσότητα φυτικών ινών στο διαιτολόγιο σας. Σε περιπτώσεις περιστατικών διάρροιας, οι φυτικές ίνες θα πρέπει να ελαττωθούν ενώ αντιθέτως σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας θα πρέπει να αυξήσετε την ποσότητα φυτικών ινών που καταναλώνετε παίρνοντάς τες ωστόσο από πηγές καλά ανεκτές από εσάς.

*Κρατήστε ένα λεπτομερές ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων ώστε να εντοπίσετε τις τροφές που σας προκαλούν έντονα συμπτώματα και ενδεχόμενες δυσανεξίες. Έτσι, σε συνεργασία με το διαιτολόγο σας θα μπορέσετε να σχεδιάσετε ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής για απώλεια βάρους που θα σας είναι εύκολο να ακολουθήσετε.

*Όσον αφορά τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, θα πρέπει επίσης να προσέξετε ώστε να μην ξαπλώνετε αμέσως μετά την κατανάλωση των γευμάτων ενώ πρέπει παράλληλα να μεριμνήσετε ώστε σε θέση κατάκλισης το άνω μέρος του κορμού να βρίσκεται περίπου 20cm υψηλότερα από το κάτω.Επιπροσθέτως πρέπει να αποφεύγετε τα πολύ στενά ρούχα ή τις σφιχτές ζώνες και στο μαγείρεμα να μη χρησιμοποιείται πολλά μπαχαρικά ή όξινες τροφές (λεμόνι, ξύδι, ντομάτα)

*Αποφύγετε την κατανάλωση ροφημάτων όπως καφές, τσάι, αλκοολούχων και ανθρακούχων ποτών.

*Σε κάθε περίπτωση, ελαττώστε ή διακόψτε το κάπνισμα

*Προσπαθήστε να ελαττώσετε το stress της καθημερινότητας σας καθώς δρα καταλυτικά στην αύξηση των ενοχλήσεων και της έντασής τους.

*Τέλος, μην παραλείψετε να εισάγετε φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας, ξεκινώντας από ήπιας έντασης αερόβιες δραστηριότητες (γρήγορο περπάτημα, χορός, άθλημα της επιλογής σας) και σταδιακά αυξάνοντας την ένταση και τη διάρκειά τους. Η άσκηση θα σας βοηθήσει σημαντικά στην προσπάθεια απώλειας βάρους ενώ παράλληλα θα συμβάλλει αισθητά στη βελτιώση των ενοχλητικών συμπτωμάτων.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ