Θέλω να διώξω τα κιλά που πήρα μετά την εμμηνόπαυση

6 Νοεμβρίου 2013

Αναγνώστρια μας έθεσε το εξής ερώτημα:

"Είμαι 52 χρονών και πήρα 5 κιλά μετά την εμμηνόπαυση. Πως μπορώ να τα χάσω? Ευχαριστώ."

Την απάντηση μας έδωσε η κ. Φιλίππου Αμαλία, Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος:

Αγαπητή αναγνώστρια,

Η έναρξη της εμμηνόπαυσης στις γυναίκες έχει συνδεθεί με αύξηση του βάρους τους, ωστόσο η ορμονικές μεταβολές που λαμβάνουν χώρα την περίοδο αυτή στο σώμα μιας γυναίκας επηρεάζουν κυρίως την κατανομή του λίπους στο σώμα και όχι την αύξηση του βάρους. Λόγω της απουσίας οιστρογόνων, μετά την εμμηνόπαυση, είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί η περιφέρεια μέσης σας, να αυξηθεί δηλαδή το σπλαχνικό λίπος παρά να βάλετε λίπος σε μηρούς ή άλλα σημεία του σώματός σας. Αυτή η κατάσταση ελλοχεύει σημαντικούς κινδύνους για την υγεία σας καθώς το σπλαχνικό λίπος συνδέεται με σοβαρά νοσήματα όπως καρδιαγγειακά και διαβήτης τύπου 2.

Όσον αφορά την αύξηση του βάρους που συχνά παρατηρείται σε αυτές τις ηλικίες, οφείλεται πρωτίστως στη φυσιολογική πτώση του μεταβολικού ρυθμού στην οποία υπόκειται ο οργανισμός μας με την πάροδο των χρόνων καθώς επίσης και στη μείωση των επιπέδων της φυσικής μας δραστηριότητας  όσο μεγαλώνουμε.

Συμπερασματικά, η προσπάθεια διατήρησης ενός υγιούς φυσιολογικού βάρους την κρίσιμη αυτή περίοδο στη ζωή μιας γυναίκας κρίνεται πολύ σημαντική. Ωστόσο, λόγω της αυξημένης απώλειας οστικής μάζας που προκαλείται από τα μειωμένα επίπεδα οιστρογόνων, θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτική στο πρόγραμμα της διατροφής που ακολουθείτε και να αποφύγετε πολύ στερητικές δίαιτες που θα επιδεινώσουν την κατάσταση αυξάνοντας τον κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής προσεκτικά σχεδιασμένο από το διαιτολόγο σας με βάση της αυξημένες απαιτήσεις του οργανισμού σας την περίοδο αυτή, μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε την απώλεια των παραπανίσιων κιλών εύκολα και ακίνδυνα, προασπίζοντας την υγεία και ευρωστία του οργανισμού σας για τα επόμενα χρόνια.Παράλληλα, δε θα πρέπει να παραβλέψετε τον ουσιαστικό ρόλο που διαδραματίζει η άσκηση όχι μόνο στην αύξηση του μεταβολικού ρυθμού και στην απώλεια των περιττών κιλών αλλά κυρίως στην διατήρηση της υγείας των οστών σας. Αυξήστε τη φυσική σας δραστηριότητα εντάσσοντας στην καθημερινότητά σας ασκήσεις αντιστάσεων αλλά και αερόβιες ασκήσεις.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ