Ποιες τροφές και ποια ποτά πυροδοτούν το άγχος;

11 Νοεμβρίου 2013

Η κατανάλωση αλκοόλ καλό θα είναι να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή. Το αλκοόλ μας δίνει αρχικά την αίσθηση της χαλάρωσης αλλά αν πιούμε περισσότερο από όσο πρέπει θα προκαλέσει διέγερση και θα κουράσει το σώμα μας που θα προσπαθεί να το αποβάλλει.

Γράφει η εκπαιδευτική συμβουλευτική ψυχολόγος, Δρ Καλλιόπη Εμμανουηλίδου.

Μάλιστα το αλκοόλ όπως και τα ναρκωτικά προσκολλάται στους υποδοχείς του εγκεφάλου που απευθύνονται στους νευροδιαβιβαστές με αποτέλεσμα να αποκτάται μειωμένη ευαισθησία προς αυτούς.

Επίσης, ο καφές χρειάζεται προσοχή στην κατανάλωση. Η καφεΐνη είναι γνωστή διεγερτική ουσία αι δεν θα πρέπει να καταναλώνεται τις προχωρημένες απογευματινές ώρες ούτε φυσικά το βράδυ. Η καφεΐνη μπορεί να οδηγήσει και σε απώλεια του ελέγχου για λεπτές κινήσεις. Ποσά μεγαλύτερα από 2000mg μπορούν να προκαλέσουν αϋπνία, τρέμουλο και γρήγορη αναπνοή.

Εκτός από τον καφέ, καφεΐνη περιέχουν και τα αναψυκτικά τύπου κόλα η σοκολάτα αλλά και το τσάι. Γενικά, καλό θα είναι να μην υπερβαίνουμε τα δυο φλιτζάνια την ημέρα ν νιώθουμε άγχος γιατί ζορίζει πολύ το νευρικό μας σύστημα και επιτείνει τα συναισθήματα άγχους.

Τέλος συνίσταται να αποφεύγουμε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη (πολλές φορές η ζάχαρη είναι κρυμμένη σε τρόφιμα που δεν το είχαμε φανταστεί όπως πχ στα αλμυρά κράκερς! Καθώς προκαλούν απότομες αυξομειώσεις του σακχάρου στο αίμα και αυξομειώσεις στη διάθεση (κυκλοθυμισμό, απότομη πτώση της διάθεσης κτλ.)

 

Aπόσπασμα από το βιβλίο της συνεργάτιδός μας : Γυρίζω σελίδα στο Άγχος, εκδόσεις Πατάκη

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ