Όταν το παιδί κλαίει συνέχεια και απαιτεί: Μάθε να λες όχι!

26 Νοεμβρίου 2013

Τι πρέπει να κάνετε όταν ένα παιδί (ηλικίας 6-8 ετών κλαίει συνέχεια και απαιτεί. Τι συμβαίνει;

Όταν ένα παιδί κλαίει συνέχεια και με το παραμικρό μπορεί να συμβαίνουν 3 πιθανότητες.

Γράφει η  Συμβουλευτική Ψυχολόγος Dr. Τζίνα Θανοπούλου, Ph.D. ,Ed. M Harvard University

Διευθύντρια του Κέντρου Συμβουλευτικής Μαθησιακών Δυσκολιών του ISAInternational School of Athens

Το παιδί έχει όντως κάποια ανάγκη ρεαλιστική που δεν έχει γίνει αντιληπτή από τους γονείς ή αυτοί το έχουν αγνοήσει αυτό και τις ανάγκες του γιατί ήταν απασχολημένοι. Κάτι μπορεί να τους έχει ξεφύγει. Το παιδί προσπαθεί με αυτόν τον τρόπο να ακουστεί και να προκαλέσει την προσοχή ώστε να καλύψει της ανάγκες του. Άρα οι γονείς πρέπει σε αυτή να ενεργοποιηθούν και να προσπαθήσουν να κατανοήσουν τι συμβαίνει και να προσπαθήσουν να καλύψουν τις ανάγκες του παιδιού τους.

Το παιδί μπορεί να είναι υπερευαίσθητο ή έχει ένα διαφορετικό ψυχισμό ή κάποια ιδιαιτερότητα στον ψυχισμό ή και στην υγεία που δεν έχουν αντιληφθεί οι γονείς. Το κλάμα μπορεί να λειτουργήσει σαν συναγερμός ώστε οι γονείς να αντιληφθούν ότι κάτι δεν πάει καλά και να το πάνε σε γιατρό ή έναν άλλο ειδικό ώστε να βοηθήσει και να εξετασθούν όλες οι πιθανότητες.

Το παιδί ανάλογα με την ηλικία του και εξελικτική του φάση ιδιαίτερα αν είναι σε ηλικία 5-6-7 ετών με το έντονο κλάμα και ιδιαίτερα αν δεν υπάρχει λόγος όπως είπαμε πριν προσπαθεί να προκαλέσει την προσοχή των γονιών όχι εξαιτίας κάποιας ρεαλιστικής ανάγκης αλλά γιατί έχει αναπτύξει το κεκτημένο δικαίωμα. Το παιδί έχει μάθει να λειτουργεί με κακομαθημένο τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του Έχει μάθει να έχει όλη την προσοχή στο πρόσωπό του και να απαιτεί παράλογα πράγματα και θεωρεί δεδομένο ότι θα του καλυφθούν πάντα με κάθε τρόπο οι ανάγκες του.

Αυτό είναι λάθος για την υγιή, ισορροπημένη ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού αι οι γονείς φταίνε σε αυτό γιατί προφανώς από πολύ νωρίς για διάφορους λόγους του κάλυπταν όλες τις απαιτήσεις του, υλικές πρακτικές, συναισθηματικές κτλ χωρίς διάκριση και χωρίς να υπάρχει οριοθέτηση, με αποτέλεσμα το παιδί να μην έχει μάθει και αυτό να οριοθετεί τις ανάγκες του, να μην αποδέχεται το «όχι».

ΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΑΓΚΗ ΔΕΝ ΤΟΥ ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΒΑΖΕΙ ΤΑ ΚΛΑΜΑΤΑ, ΣΑΝ ΣΗΜΑΔΙ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑΣ, ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΜΑΘΕΙ ΟΤΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΧΑΤΗΡΙ. ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΛΑΘΟΣ ΜΥΝΗΜΑΤΑ !!!

Με αυτόν τον τρόπο το παιδί γίνεται ανασφαλές, κακομαθημένο και μη ισορροπημένο, με παράλογες απαιτήσεις, άσχημη συμπεριφορά που αργότερα θα έχει αρνητικά αποτελέσματα στην κοινωνική του ζωή.

Πηγαίνοντας στο σχολείο η συμπεριφορά αυτή σίγουρα θα ενοχλεί τα άλλα παιδιά και θα φτάσει σε σημείο να μην το κάνουν παρέα και θα καταλήξει να περιθωριοποιηθεί και τελικά να είναι μοναχικό. Το αποτέλεσμα στην κοινωνικοποίησή του θα είναι άσχημο επίσης άσχημο θα είναι και στην συναισθηματική του ασφάλεια, ισορροπία και εξέλιξη.  

Με αυτόν τον τρόπο το παιδί δεν θα αναπτύξει τη συναισθηματική του νοημοσύνη όπου αναπτύσσεται με καλλιέργεια των ορίων, της υπομονής της ανοχής της μη αυτόματης κάλυψης των αναγκών του, της υιοθέτησης υπακοής και σεβασμού των άλλων, του χώρου και του τόπου, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, το ενδιαφέρον για τα συναισθήματα των άλλων .

Οι γονείς πρέπει να καταλάβουν ότι η αγάπη για το παιδί τους δεν εκδηλώνεται μόνο με τη συνεχή κάλυψη των αναγκών τους αλλά με αγάπη που έχει όρια. Πρέπει να το αγαπούν να το προσέχουν και να το προστατεύουν, να το ακούν και να καλύπτουν τις ανάγκες του αλλά όχι ε συνεχή και παράλογο τρόπο που τελικά θα το κάνουν δυστυχή.

Οι γονείς πρέπει να διδάξουν στο παιδί τους να έχει υπομονή όρια στις απαιτήσεις του, να είναι υποχωρητικό σε κάποιες καταστάσεις και να μην απαιτεί πάντα και να γίνεται πάντα το δικό του αλλά να επιτρέπει και μερικές φορές να γίνεται η επιθυμία του άλλου.

Να δέχεται το όχι, να καλλιεργήσει ενσυναίσθηση να μάθει να μπαίνει στη θέση των άλλων και να καλλιεργήσει το ενδιαφέρον και την αγάπη για τον συνάνθρωπο και όχι μόνο για τον εαυτό του.

ΕΤΣΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΑΞΙΟ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ, ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ, ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΕΥΤΥΧΙΑΣ & ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ.  

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Edgar Wallace
Η Σκέψη της ημέρας
3:17 Edgar Wallace