Ψυχολογικό κόλπο: Aυτά τα ρούχα βοηθούν πολύ όταν κάνεις δίαιτα

26 Νοεμβρίου 2013

Αναγνώστριά μας ρωτά:

"Λοιπόν καλησπέρα απο μένα. Αυτην την περιοδο νιωθω απιστευτα χαλια και θα ηθελα καποιος να με βοηθήσει. Έχω πρόβλημα περιττών κιλών: Το καλοκαίρι από 72 κιλά κατάφερα να κατέβω στα 65 αλλά μόλις γύρισα από τις διακοπές έβαλα κατευθείαν ξανά τα κιλά και με το παραπάνω. Προσπαθώ απεγνωσμένα να τα χάσω αλλά συνέχεια αποτυχαίνω νιωθω τόσο άβολα σε σημείο να μην βγαίνω έξω γιατί πλέον δεν με χωράν τα ρούχα μου Τι θα πρέπει να για να βρω την χαμένη μου ψυχολογία για να ξαναρχισω δίαιτα;" 

Στο ερώτημά σας απάντησε Δημήτρης Κατσαρός 

Αυτό που λέει η αναγνώστρια με τα ρούχα είναι ένα συχνό παράπονο των γυναικών που νιώθουν ότι έχουν παχύνει. Στην πραγματικότητα τα ρούχα εκείνα που δεν μας χωράνε αντιπροσωπεύουν κάποιον που δεν μας αποδέχεται δεν μας χωράει, δεν μας αγκαλιάζει. Είναι ένας τρόπος να πάρουμε από επάνω μας το γεγονός ότι δεν αποδεχόμαστε τον εαυτό μας, προβολή λέγεται αυτός ο μηχανισμός στην ψυχολογία. Αλλά επειδή τις περισσότερες φορές προσπαθούμε να καλύψουμε αυτόν τον θυμό που νιώθουμε και να προστατέψουμε και τους άλλους από αυτόν τον θυμό. Ξεσπάμε σε κάτι που είναι απρόσωπο όπως τα ρούχα.

Το άγχος με τα περιττά κιλά όμως μπορεί να έχει να κάνει και με κάποιον που μας αγκαλιάζει και μας πνίγει. Όπως τα μικρά παιδιά που τα αγκαλιάζουμε ασφυκτικά και εκείνα σκέφτονται πότε θα με αφήσει να φύγω, να πάω να τρέξω να παίξω κάπου… Σε αυτή την περίπτωση που η κυρία έχασε τα κιλά τα ξαναπήρε, προσωπικά βλέπω την προηγούμενη απώλεια κιλών πως την αντιμετώπιζε σαν ένα βραβείο που την επόμενη σεζόν θα ανήκει σε κάποιον άλλο και εκείνη θα επιστρέψει στις ανάγκες που είχε. Μέσα από το φαγητό μασάει τα συναισθήματά της. Θέλει να ρουφήξει και κάποια συναισθήματα που της λείπουν. Τι είναι αυτό που της λείπει; Να σκεφτεί πώς θα αλλάξει αυτή την κατάσταση γιατί όπως γνωρίζουμε τίποτα δεν είναι μόνιμο. Αν πάρει αυτό που θέλει με άλλο τρόπο ίσως φύγει η ύλη από πάνω της.

Και κάτι πολύ σημαντικό για όλους όσους κάνουν δίαιτα. Να αγοράζουμε ένα ρούχο που μας αρέσει πολύ αλλά στο νούμερο μας. Που να αντιστοιχεί στα κιλά που είμαστε αυτή τη στιγμή. Μια μπλούζα ας πούμε που να την κάνει να νιώθει όμορφα με το σώμα της, όχι να αλλάξει ολόκληρη την γκαρνταρόμπα της. Είναι πολύ σημαντικό αυτό για να νιώσει καλύτερα με το σώμα της αυτή τη στιγμή και να συνεχίσει την προσπάθειά της να αποκτήσει το σώμα που θέλει, να μην φορά τα παλιά στενά ρούχα πάντα και να αισθάνεται άβολα.

Απάντησε και η κ. Αμαλία Φιλίππου, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος:


Αμαλία Φιλίππου

Δυστυχώς δεν έχω πολλά στοιχεία για το βάρος σας ώστε η απάντησή μου να είναι πιο ολοκληρωμένη. Ωστόσο, αυτό που αποκομίζει κανείς έντονα διαβάζοντας το μήνυμά σας είναι μια αίσθηση απογοήτευσηςμελαγχολίας και χαμηλής αυτοπεποίθησης. Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η εμφάνισή μας αποτελεί σε σημαντικό βαθμό, ρυθμιστή της διάθεσης μας. Και δυστυχώς το σύστημα αυτό είναι αυτοανατροφοδοτούμενο δημιουργώντας ένα φαύλο κύκλο: Όταν δεν είμαστε σε καλή διάθεση, συχνά υιοθετούμε συμπεριφορές που βλάπτουν το σώμα μας, τρώμε περισσότερο, τρώμε γλυκά και junk food, χάνουμε την ενέργεια μας, δεν έχουμε όρεξη για άσκηση και τελικά βαλτώνουμε σε μια κατάσταση που συνεχώς επιδεινώνεται. Τα αποτελέσματα αρχίζουν να φαίνονται στο σώμα μας και αυτό με τη σειρά του μας προκαλεί ακόμα πιο δυσάρεστη διάθεση και ο κύκλος ξαναξεκινά.
 
Τι πρέπει να κάνει κανείς για να βγει από αυτήν την κατάσταση;
Η απάντηση απλή και συνάμα πολύ δύσκολη...
Αλλάξτε τις καταστάσεις που σας στεναχωρούν! Είναι στο χέρι σας!
Πάρτε χαρτί και μολύβι και φτιάξτε μόνοι σας μια «ζυγαριά αποφάσεων». Γράψτε σε μία στήλη όλα τα οφέλη που θα αποκομίσετε αλλάζοντας τις κακές σας συνήθειες (θα βάλω ξανά το αγαπημένο μου ρούχο, θα αποκτήσω αυτοπεποίθηση, θα βελτιώσω την υγεία μου, θα βελτιώσω τις σχέσεις μου με το/τη σύντροφό μου, θα βγαίνω με τους φίλους μου).
 
Τώρα φτιάξτε δίπλα μια δεύτερη στήλη με όλες εκείνες τις συμπεριφορές που σας δυσκολεύουν και σας εμποδίζουν να αλλάξετε (τρώω μεγάλες μερίδες, παραγγέλνω συνέχεια απ’έξω, καταναλώνω πολλά γλυκά, δεν ασκούμαι καθόλου κτλ).
 
Βάλτε τα μπροστά σας και αποφασίστε μόνοι σας αν τα εμπόδια αυτά που γράψατε είναι τόσο ισχυρά ώστε να σας κρατήσουν μακριά από μια πιο ευτυχισμένη ζωή, ένα υγιές σώμα και μια καλύτερη ψυχολογία. Ένας κλινικός διαιτολόγος θα σας βοηθήσει να βάλετε μαζί μικρούς, μετρήσιμους και εφικτούς στόχους που θα σας οδηγήσουν με σταθερά βήματα στην επιτυχία. 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ