Όσοι κάνουν κακή διατροφή κινδυνεύουν από κατάθλιψη!

5 Δεκεμβρίου 2013

Επιστήμονες από το University College του Λονδίνου έχουν ανακαλύψει πως όσοι προτιμούν τα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως τηγανητά, γλυκά και προϊόντα κρέατος, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης. Εκείνοι, όμως, που επιλέγουν περισσότερο φυσικά τρόφιμα (φρούτα, λαχανικά, ψάρια), φαίνεται να είναι προστατευμένοι από την εμφάνιση της ψυχικής νόσου.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν τις διατροφικές συνήθειες 3.500 εθελοντών, ηλικίας 40 έως 50 ετών. Οι ερευνητές, όπως έγραψαν στη «Βρετανική Επιθεώρηση Ψυχιατρικής», χώρισαν τους εθελοντές σε δύο ομάδες ανάλογα με τις διατροφικές τους συνήθειες. Μία ομάδα, δηλαδή, με όσους έτρωγαν πολλά φυσικά προϊόντα (όπως φρούτα, λαχανικά και ψάρια) και μία άλλη με όσους προτιμούσαν τα επεξεργασμένα (όπως τηγανητά, γλυκά, προϊόντα κρέατος, ζάχαρη και γαλακτοκομικά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος).

Αφού έλαβαν υπ’ όψιν όλους τους άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον κίνδυνο κατάθλιψης (μεταξύ αυτών το φύλο, η ηλικία, το μορφωτικό επίπεδο, η φυσική δραστηριότητα και οι χρόνιες νόσοι), κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ό,τι τρώμε σήμερα μπορεί να επηρεάσει στο μέλλον τις πιθανότητες ανάπτυξης κατάθλιψης.

Συγκεκριμένα, οι εθελοντές που κατανάλωναν τα περισσότερα φυσικά τρόφιμα είχαν 26% λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν κατάθλιψη έπειτα από 5 χρόνια. Από την άλλη, όσοι έτρωγαν τα περισσότερα επεξεργασμένα τρόφιμα είχαν 58% περισσότερες πιθανότητες κατάθλιψης στο μέλλον .

Με τα ευρήματα της νέας μελέτης συμφωνούν και προγενέστερες έρευνες που έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η μεσογειακή διατροφή έχει (και) αντικαταθλιπτικές ιδιότητες.

Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί με ποιον τρόπο μπορούν μερικά τρόφιμα να θωρακίζουν την ψυχική μας υγεία. Οι επιστήμονες, πάντως, πιστεύουν ότι μπορεί να παίζει κάποιο ρόλο η ανάπτυξη φλεγμονής λόγω της κακής διατροφής, καθώς η φλεγμονή έχει μερίδιο ευθύνης για πάρα πολλά χρόνια νοσήματα του καρδιαγγειακού συστήματος και θα μπορούσε να επηρεάζει και τον εγκέφαλο.

Σε κάθε περίπτωση, οι ειδικοί λένε πως ολοένα περισσότερες μελέτες συσχετίζουν τη διατροφή με την ψυχική υγεία – και δεδομένου ότι η υγεία της ψυχής και του σώματος είναι αλληλένδετες, συνιστούν να τρώμε όσο πιο υγιεινά μπορούμε, για να διαφυλάξουμε (και) την ψυχική υγεία μας.

 

Από το blog της Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής ψυχολόγου, Δρ. Καλλιόπη Εμμανουηλίδου. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ανεστάλη η απεργία της ΠΝΟ
Τα νέα της ημέρας
10:17 Ανεστάλη η απεργία της ΠΝΟ