Διατροφικές συμβουλές που θα σας κάνουν πιο γόνιμες

13 Δεκεμβρίου 2013

Όπως αποκαλύπτει έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard, αν και κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τη γονιμότητα, όπως η ηλικία και το DNA, δεν γίνεται να αλλάξουν, υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τη λειτουργία του αναπαραγωγικού μας συστήματος. Ανάμεσά τους αυτές οι πέντε αλλαγές στις διατροφικές μας συνήθειες:

Αντικαταστήστε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες με σύνθετους 
Οι απλοί υδατάνθρακες που προέρχονται από επεξεργασμένες τροφές, όπως μπισκότα, κέικ, λευκό ψωμί και ρύζι, απορροφώνται γρήγορα από τον οργανισμό και μετατρέπονται άμεσα σε σάκχαρα. Το γεγονός αυτό κινητοποιεί το πάνγκρεας να απελευθερώσει ινσουλίνη ώστε να αντιμετωπιστεί αυτή η απότομη «εισβολή» σακχάρων στο αίμα. Αντίθετα, οι σύνθετοι υδατάνθρακες (που παίρνουμε από τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης) απορροφώνται σταδιακά και συμβάλουν στο να διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου και της ινσουλίνης στο αίμα. Αυτό βοηθάει στις προσπάθειες για σύλληψη, καθώς έχει αποδειχτεί ότι όταν τα επίπεδα της ινσουλίνης είναι υψηλά, επηρεάζεται η ωορρηξία. 


Ακόρεστα λιπαρά αντί για υδρογονοποιημένα (τρανς) 
Τα τρανς λιπαρά –όπως αυτά που υπάρχουν στα τυποποιημένα σνακ, τα τηγανητά και κάποιες μαργαρίνες- αυξάνουν την αντίσταση του οργανισμού στην ινσουλίνη. Έτσι το πάγκρεας αναγκάζεται να εκκρίνει περισσότερη. Όμως τα υψηλά επίπεδα ινσουλίνης στο αίμα προκαλούν μια σειρά από μεταβολικές διαταραχές που επηρεάζουν την ωορρηξία. 


Περισσότερη φυτική και λιγότερη ζωική πρωτεΐνη 
Η πρωτεΐνη που προέρχεται από φυτικές πηγές (όσπρια, ξηροί καρποί, σπόροι κ.λπ.) προμηθεύουν τον οργανισμό με «καλά» λιπαρά, ενώ στο πλαίσιο μιας γενικά ισορροπημένης διατροφής βοηθούν στην απώλεια κιλών και την επίτευξη ενός υγιούς βάρους που αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη γονιμότητα. 

Πλήρη γαλακτοκομικά αντί για light 
«Διαπιστώσαμε ότι όσο περισσότερα χαμηλών λιπαρών γαλακτοκομικά περιλαμβάνει η διατροφή μιας γυναίκας τόσο αυξάνονται οι δυσκολίες να συλλάβει», σχολιάζει ο καθηγητής διατροφής και επιδημιολογίας στο Harvard, Γουόλτερ Γουίλετ M.D., ένας από τους επικεφαλής της έρευνας. «Αντίστοιχα, όσο περισσότερα πλήρη γαλακτοκομικά καταναλώνει, τόσο λιγότερες οι πιθανότητες να υπάρχουν προβλήματα». 

Τσάι και καφές (με μέτρο) αντί για αναψυκτικά με ζάχαρη 
Σύμφωνα με την έρευνα του Harvard, μερικά φλιτζάνια καφέ ή τσάι την ημέρα, δεν φαίνεται να έχουν ιδιαίτερες επιπτώσεις στη λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος. 

ΠΗΓΗ: imommy.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ
Τα νέα της ημέρας
11:39 Νέα επίθεση του ISIS αναμένει η ΕΕ