Τρέφονται σωστά τα παιδιά μας;

20 Νοεμβρίου 2012


Η κυρία Αστερία Σταματάκη, κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, επιστημονικός συνεργάτης της Γαστρεντερολογικής Κλινικής του Γoνεϊκού Κρατικού Νοσοκομείου Νίκαιας και του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής, μας λέει ποια είναι η σωστή και ισορροπημένη διατροφή για τα παιδιά.

Η πλειονότητα των σημερινών παιδιών παίρνουν άφθονες, πολύ περισσότερες από τις αναγκαίες για τον οργανισμό τους θερμίδες . Δεν είναι καθόλου βέβαιο όμως εάν παίρνουν και άφθονες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία μέσω της διατροφής τους.

Η αφθονία του ψυγείου και των πιάτων μας σήμερα εξασφαλίζει και καλή διατροφή για τα παιδιά μας;

Το παράδοξο των ημερών μας ,και ιδιαίτερα στη χώρα μας,είναι ότι αν και οι ενεργειακές ανάγκες υπερκαλύπτονται αρκετές φορές,  παρατηρούνται ελλείψεις σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Οι πιο κοινές ελλείψεις εντοπίζονται για τον σίδηρο, το ασβέστιο,τις βιταμίνες A, C, D, φυλλικό οξύ, ριβοφλαβίνης και θειαμίνης. Στο Δυτικό κόσμο, οι ελλείψεις αυτές αφορούν πολύ μικρό ποσοστό του πληθυσμού και σπάνια παρουσιάζουν κλινικά συμπτώματα, δεν παύουν όμως να μπορούν να περιορίσουν την ανάπτυξη και να θέσουν την υγεία του παιδιού σε κίνδυνο. Θα πρέπει ίσως να συμπληρώσουμε, ότι είναι πολύ πιθανόν οι μέρες οικονομικής κρίσης που ζούμε  να επηρεάσουν κι αυτές την κάλυψη των αναγκών κάποιων παιδιών.

Τι μας προσφέρουν οιβιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία;

Οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία είναι ουσίες ιδιαίτερα ωφέλιμες για το παιδί, ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, συμμετέχουν σε πολλές λειτουργίες του οργανισμού, είναι απαραίτητες για τη φυσιολογική σωματική και πνευματική  ανάπτυξη καθώς και για τη θωράκιση των παιδιών απέναντι σε χρόνια νοσήματα. Τα στοιχεία αυτά είναι απαραίτητο να τα λάβουμε μέσω της διατροφής μας καθώς είτε δεν μπορεί το σώμα μας να τα συνθέσει είτε παράγονται σε μικρές ποσότητες. Βεβαίως,  οι τροφές αποτελούν το καλύτερο μέσο λήψης  βιταμινών και ιχνοστοιχείων.

Πώς πρέπει να τρέφεται ένα παιδί για να καλύπτεται σε μικροθρεπτικά συστατικά;

Μια ισορροπημένη διατροφή, η οποία βασίζεται στις αρχές της Μεσογειακής Διατροφής, είναι ικανή να καλύψει όλες τις ανάγκες του παιδιού σε μικροθρεπτικά συστατικά. Η διατροφή των παιδιών πρέπει να περιέχει:

• 8-10 μερίδες δημητριακών (1 μερίδα: 1 φέτα ψωμί, ½ φλ.δημητριακών, ½ φλ. ζυμαρικά και ρύζι). Προτιμήστε προϊόντα ολικής άλεσης.

• 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών. Δυο μεγάλες σαλάτες ( μια μεγάλη σαλάτα θα πρέπει να συνοδεύει τα κυρίως γεύματα)και τουλάχιστον τρία διαφορετικά φρούτα

• 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά

• 3 μερίδες κρέατος

• για λιπαρά, προτιμείστε το ελαιόλαδο, τις μαλακές μαργαρίνες και τους ξηρούς καρπούς

• μην παραλείπετε ποτέ το πρωινό. Παιδιά τα οποία παίρνουν συστηματικά πρωινό φαίνεται να παρουσιάζουν σπανιότερα διατροφικές ελλείψεις συγκριτικά με παιδιά που δεν τρώνε το πρωί.

 

 

 

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οscar Wilde
Η Σκέψη της ημέρας
12:42 Οscar Wilde
Handelsblatt: η Ιταλία δεν είναι Ελλάδα
Τα νέα της ημέρας
12:04 Handelsblatt: η Ιταλία δεν είναι Ελλάδα
Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup
Τα νέα της ημέρας
10:34 Τι πήραμε, τι χάσαμε στο Eurogroup