Ποιες τροφές μας φτιάχνουν τη διάθεση;

3 Δεκεμβρίου 2012
Ο κ, Ευάγγελος Ζουμπανέας, κλινικός διαιτολόγος- διατροφολόγος, αποκαλύπτει με ποιες μπουκιές έχουμε εξασφαλίσει χαλαρή και ωραία διάθεση για πολλές πολλές ώρες.

Η καλή διάθεση περνάει από το πιάτο μας;

Βεβαίως, μάλιστα είναι πολλές οι έρευνες που τεκμηριώνουν ότι η ψυχική διάθεση επηρεάζεται άμεσα από τον τρόπο διατροφής.

Υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές, και ποιες είναι αυτές;

Από τις πιο γνωστές και διαδεδομένες είναι η σοκολάτα. Η σοκολάτα περιέχει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ πρόδρομος της σεροτονίνης, της ουσίας  που προάγει την καλή διάθεση και την ευχαρίστηση. Επιπλέον, επειδή η σοκολάτα έχει πολύ μαγνήσιο,  βοηθάει στη χαλάρωση των μυών ενώ η μικρή περιεκτικότητα σε καφεϊνη που έχει, δίνει ενέργεια.

Συνιστάται δηλαδή άφοβα η κατανάλωσή της;

Όπως όλα τα τρόφιμα, με μέτρο . Η σοκολάτα είναι ένα εξαιρετικό προϊόν, αλλά δεν πρέπει να  καταναλώνεται περισσότερο από 10 – 20 γραμ.την ημέρα. Το ιδανικό είναι βεβαίως να καταναλώνεται σε συνδυασμό με ένα φρούτο για παράδειγμα, με λίγους ξηρούς καρπούς, ώστε να προφυλάξουμε τον οργανισμόαπό τον κίνδυνο του εθισμού σε αυτή.

Δηλαδή,κινδυνεύουμε να εθιστούμε στη σοκολάτα;

Ακριβώς, η συχνή ή σε μεγάλες ποσότητες κατανάλωσή της μπορεί να έχει ως συνέπεια τη δημιουργία τροφοεξάρτησης και μπορεί να λειτουργεί λίγο εθιστικά για τον οργανισμό. Όταν όμως εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής σε συνδυασμό με κάτι άλλο που είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, μειώνεται ή και αποτρέπεται ο κίνδυνος του εθισμού.

Ποια άλλη τροφή εκτός από την σοκολάτα βοηθά στην ευεξία;

Τροφές που προάγουν αυτήν την ουσία, δηλαδή τον νευροδιαβιβαστή σεροτονίνης, είναι επίσης το γιαούρτι, το τυρί cottage, η μπανάνα, τα καρύδια. Αλλά πάντα συνδυασμένες σωστά, ποτέ μόνες τους.
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ανεστάλη η απεργία της ΠΝΟ
Τα νέα της ημέρας
10:17 Ανεστάλη η απεργία της ΠΝΟ