Εύκολοι τρόποι να διώξεις το στρες από τη ζωή σου

27 Δεκεμβρίου 2013

 

Μάθετε πως να διαχειρίζεστε και να μειώνετε το στρες.

 

Το στρες είναι ένα φυσιολογικό αλλά και αναπόφευκτο κομμάτι της ζωής μας. Στην ουσία είναι η αντίδραση που έχει το σώμα μας σε οποιαδήποτε αλλαγή μας επιβάλει να προσαρμοστούμε στις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας. "Το ανθρώπινο σώμα είναι "φτιαγμένο" να βιώνει το στρες και να προσαρμόζεται με αυτό».

 

Από την DrSynthiaThaik, καρδιολόγο, συγγραφέα και αρθρογράφο του περιοδικού Psychologytoday

 

Το σώμα μας αντιδρά στις αλλαγές που συμβαίνουν γύρω μας είτε αισθηματικά είτε διανοητικά, ακόμα και βιολογικά με σημάδια που μπορούν να γίνουν άμεσα ορατά όπως πονοκέφαλοι, στομαχικές διαταραχές, αυξημένη πίεση και αϋπνίες. Παρόλα αυτά ο καθένας μας είναι "προγραμματισμένος" να αντιδρά στο στρες με διαφορετικούς τρόπους.

 

Το στρες δεν είναι εξ ολοκλήρου καταστροφικό. Όταν μιλάμε για "φυσιολογικά- λογικά" επίπεδα μας βοηθάει να παραμένουμε σε εγρήγορση και στο να μπορούμε να αντεπεξέλθουμε σε καταστάσεις κινδύνου. Όταν βιώνουμε έντονες η ακόμα και τρομαχτικές καταστάσεις, το σώμα μας

παράγει αδρεναλίνη και κορτιζόνη. Αυτές οι ορμόνες έχουν την ιδιότητα να αυξάνουν τους χτύπους της καρδιάς καθώς και τα επίπεδα του ζακχάρου στο αίμα, ιδιότητες οι οποίες, στις συγκεκριμένες αυτές καταστάσεις, μπορούν να κάνουν την διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου. Η παραγωγή όμως

των ορμονών αυτών μπορεί να προκαλέσει ζημιά σε αρτηρίες αλλά και ζωτικά όργανα και   μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες για εμφάνιση διαβήτη.

 

Υπάρχουν 5 απλοί τρόποι να διαχειριστείτε το άγχος σας.

 

-Δεχτείτε τα πράγματα στη ζωή που δεν μπορείτε να αλλάξετε η να επέμβετε σε αυτά. Με άλλα λόγια μην πνίγεστε σε μια κουτάλια νερό. Δεν υπάρχει λόγος να νευριάζετε, να θυμώνετε ή να απελπίζεστε για γεγονότα τα οποία δεν μπορείτε να επηρεάσετε. Δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα αν ο καιρός σήμερα είναι χάλια η για την κίνηση που έχει στο δρόμο για τη δουλειά σας, οπότε χαλαρώστε και προσπαθήστε να το δείτε σαν μια αναποδιά που έτσι και αλλιώς είναι μέσα στο παιχνίδι της ζωής.

 

-Αποκτήστε φυσική δραστηριότητα.

Πηγαίνετε μια βόλτα. Το περπάτημα είναι μια φοβερή και εύκολη άσκηση που ο καθένας, ανεξαρτήτως ηλικίας, μπορεί να κάνει και βοηθάει στην κυκλοφορία του αίματος καθώς και στο αναπνευστικό. Επίσης απελευθερώνει ενδορφίνες, οι οποίες παράγουν αισθήματα ευφορίας και ενισχύουν  το ανοσοποιητικό σύστημα. Το περπάτημα επίσης σας επιτρέπει να ξεφύγετε από τα προβλήματα σας επιτρέποντας σας έτσι να καθαρίσετε το κεφάλι σας και να δείτε σφαιρικά τα προβλήματα σας έτσι ώστε να σκεφτείτε καθαρότερα για μια λύση.

 

-Αντιμετωπίστε τις αγχώδεις καταστάσεις με χιούμορ.

Τις περισσότερες φορές μια "αγχωτική κατάστασή"  μπορεί να "αφοπλιστεί" με το απλά να γελάσετε να προσπαθήσετε να την απομυθοποιήσετε τη σοβαρότητα της κατάστασης. Γελάστε με τα λάθη σας με τις παραλείψεις ή τις απερισκεψίες. Όλοι κάνουμε λάθη γιατί να υπερβάλλουμε τόσο πολύ; Προφανώς αυτό είναι πολύ εύκολο να το λες πάρα να το κάνεις, αλλά την επόμενη φορά που θα νιώσετε πίεση η άγχος προσπαθήστε να δείτε την αστεία πλευρά της κατάστασης αυτής. Θα εκπλαγείτε από το πόσο θα μειωθούν τα επίπεδα του άγχους σας αν επιλέξετε να επικεντρωθείτε στα θετικά παρά στα αρνητικά στοιχεία της.

 

-Δοκιμάστε τεχνικές χαλάρωσης.

Πρόσφατη έρευνα του Harvard Medical School αποκαλύπτει ότι τα άτομα που έχουν δοκιμάσει τεχνικές χαλάρωσης όπως ο διαλογισμός και η γιόγκα όχι μόνο είχαν χαμηλότερα επίπεδα άγχους, αλλά και μεγαλύτερη αντοχή σε σωματικές ασθένειες. Πολλοί είναι οι ψυχολόγοι που συστήνουν ως μια εξαιρετική τεχνική χαλάρωσης τον έλεγχο της αναπνοής, βαθιές μεγάλες ανάσες από το στομάχι και αργές εκπνοές. Ένας ειδικός ψυχολόγος μπορεί να σας διδάξει την τεχνική της αναπνοής που σε απελευθερώνει από το άγχος.

 

-Τρώω καλύτερα, Κοιμάμαι καλύτερα.

Μια φτωχή δίαιτα που στερεί από τον οργανισμό πολύτιμες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά σε συνδυασμό με κακό νυχτερινό ύπνο αυξάνει τα επίπεδα του άγχους. Τρώγοντας υγιεινές τροφές, όπως φρούτα και λαχανικά, τροφές ολικής άλεσης δίνεις στο σώμα σου όχι μόνο βιταμίνες αλλά την ενέργεια και τα συστατικά που έχει ανάγκη για να αντεπεξέλθει με το άγχος. Ένας καλός βραδινός ύπνος υπόσχεται θαύματα στην διάθεση σου και αυξάνει την ικανότητά σου να αντιμετωπίσεις τη δύσκολη  καθημερινότητα.

 

Εν κατακλείδι, το άγχος όπως αναφέραμε και στον πρόλογο είναι αναπόφευκτο και σε κάποιες περιπτώσεις αναγκαίο αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι και διαχειρίσιμο. Φροντίστε το σώμα σας, σκεφτείτε τις καταστάσεις που σας δημιουργούν άγχος, μάθετε να τις  διαχειρίζεστε και δείτε ορατά αποτελέσματα στην καθημερινότητα σας.

 

 

 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ