Φάγατε πολύ και νιώθετε δυσπεψία; 7 Πρακτικές συμβουλές για να ανακουφιστείτε

31 Δεκεμβρίου 2013

Η διαδικασία της πέψης είναι πολύ σημαντική και χρειάζεται τον χρόνο της. Αν προσέχουμε και είμαστε συνεργάσιμοι, η δυσπεψία θα μείνει μακριά μας.

Η δυσπεψία είναι επίμονος πόνος ή δυσφορία που εκδηλώνεται στην περιοχή πάνω από τον αφαλό, στην περιοχή του στομάχου. Είναι καλό να γνωρίζουμε πώς να προλάβουμε την δυσπεψία, γιατί είναι μια δυσάρεστη κατάσταση που «χαλάει» τη διάθεσή μας.

Μπορούμε λοιπόν, εάν γνωρίζουμε ότι έχουμε ευαισθησία στο στομάχι, να κάνουμε τα εξής:

1. Να πίνουμε ένα ποτήρι ζεστό νερό με μια κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού πριν από κάθε γεύμα. Το λεμόνι προλαμβάνει την όξινη δυσπεψία και δρα σαν φυσικό μαλακτικό και προστατευτικό του στομάχου

2. Ρίξτε 3 κουταλάκια του γλυκού σπόρους μάραθου σε 3 ποτήρια νερό. Αφήστε όλο το βράδυ για να αφομοιωθούν τα αιθέρια έλαια του βοτάνου από το νερό. Την επομένη σουρώστε και πιείτε μέχρι 3 φλιτζάνια την ημέρα σε περίπτωση δυσπεψίας. Μπορείτε αν θέλετε να προσθέσετε και λίγο μέλι.

3. Σε ένα ποτήρι ζεστό νερό προσθέστε 4-5 σπόρους κύμινο, λίγο κόλιανδρο (σπόρους ή φύλλα) και μια πρέζα τζίντζερ σε σκόνη. Αφήστε για μισή ώρα, σουρώστε και πιείτε το με λίγο μέλι. Θα ανακουφιστείτε άμεσα από τα συμπτώματα της δυσπεψίας και του τυμπανισμού.

4. Μπορείτε να μασήσετε μια φυσική, ακατέργαστη χιώτικη μαστίχα για 10 – 15 λεπτά ή να πιείτε ένα ποτήρι νερό με λίγη σκόνη μαστίχας. Εξίσου δραστικό και αποτελεσματικό είναι και το λικέρ μαστίχας. Η χιώτικη μαστίχα είναι γνωστή για τη δράση της στο πεπτικό σύστημα. Όποιον τρόπο και αν επιλέξετε, θα εκπλαγείτε με τα άμεσα αποτελέσματα.

5. Το πορτοκάλι και το σταφύλι σε συνδυασμό ή το καθένα μόνο του προλαμβάνουν τη δυσπεψία και τον ερεθισμό του πεπτικού συστήματος, αν καταναλωθούν αμέσως μετά το φαγητό. Απολαύστε τα, πάντα με μέτρο για να αποφύγετε τη δύσκολη χώνεψη.

6. Ένα απαλό μασάζ στην περιοχή του στομάχου με αμυγδαλέλαιο και αιθέριο έλαιο σκόρδου, θα αποδειχθεί ένας πολύ καλός φυσικός τρόπος ανακούφισης. Μπορεί η μυρωδιά του σκόρδου να μην είναι η ιδανική, αλλά τα αποτελέσματα θα σας αποζημιώσουν.

7. Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι:

-Πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 2 ώρες για να ξαπλώσουμε.

-Την ώρα του φαγητού πρέπει να φοράμε άνετα ρούχα. Μεγάλη προσοχή στις σφιχτές ζώνες, που πιέζουν το στομάχι.

-Να μασάμε καλά την τροφή μας και να τρώμε με ηρεμία, χωρίς ένταση και στρες.

-Να μην βιαζόμαστε, να μην κάνουμε απότομες κινήσεις, να μην σηκώνουμε βαριά αντικείμενα.

-Να μην σκύβουμε απότομα αμέσως μετά το φαγητό.

-Να μην καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες αλκοόλ

Αν εκδηλώσετε για πρώτη φορά δυσπεψία μετά την ηλικία των 40 ετών ή αν εκδηλώσετε ένα είδος δυσπεψίας που δεν σας είναι γνώριμο, καλό είναι να συμβουλευθείτε τον γιατρό σας.

ΠΗΓΗ: infospoudes.gr

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Οscar Wilde
Η Σκέψη της ημέρας
12:42 Οscar Wilde