7 απρόσμενοι εχθροί της δίαιτάς μας!

23 Απριλίου 2013

Υπάρχουν κάποιες καθημερινές συνήθειες αλλά και τροφές που μπορεί να μας εμποδίσουν όχι μόνο να χάσουμε τα κιλά που επιθυμούμε αλλά και μπορεί ακόμα και να μας παχαίνουν! Ελάτε να γνωρίσουμε τους κρυφούς μας "εχθρούς".


1. Το στρες και η κορτιζόλη


Το άγχος σας ίσως είναι ένας από τους λόγους που δεν μπορείτε να χάσετε βάρος.  Μερικοί από εμάς έχουν την τάση να ξεσπούν στο φαγητό όταν είναι σε ένταση ή ανησυχία -ιδιαίτερα κατά τα πρώτα στάδια του στρες. Αυτό οδηγεί σε στρες που προκαλείται από κακή διατροφή και συνεπώς σε αύξηση του σωματικού βάρους. Αυτή η διαδικασία μπορεί να σας είναι ήδη γνώριμη. Αυτό που δε γνωρίζετε είναι ότι όταν είμαστε αγχωμένοι το σώμα μας απελευθερώνει μια ορμόνη, η οποία σχετίζεται με το άγχος και ονομάζεται κορτιζόλη. Αυτή η ορμόνη μπορεί να είναι υπεύθυνη για την αποθήκευση λίπους -και ιδιαιτέρα κοιλιακού λίπους.


2. Η έλλειψη ύπνου

Μήπως δουλεύετε πολλές ώρες και δεν κοιμάστε αρκετά; Για λόγους ομορφιάς θα πρέπει να παραμελήσετε λίγο τις υποχρεώσεις. Η στέρηση ύπνου επιβραδύνει το μεταβολισμό του σώματος το επόμενο πρωί άρα καίμε λιγότερες θερμίδες . Ενώ το αίσθημα κόπωσης μπορεί επίσης να μας κάνει να στραφούμε στη ζάχαρη για μια μικρή ώθηση ενέργειας, οπότε τα πράγματα γίνονται όλο και πιο δύσκολα. Βεβαιωθείτε ότι κοιμάστε περίπου 7 με 8 ώρες κάθε βράδυ.


3. Καταναλώνετε πολλούς φυσικούς χυμούς φρούτων ή smoothies.


Eίναι υγιεινοί και ωφελούν στην υγεία αλλά μην ξεχνάτε... παχαίνουν! Τα φυσικά σάκχαρα γεμίζουν αυτά τα ποτά με θερμίδες. Φροντίστε να τα συνυπολογίζετε στην ημερήσια πρόσληψη των θερμίδων σας και αν δείτε ότι αυξάνουν το σύνολο αντικαταστήστε τα με φρέσκα φρούτα.


4. Πίνετε πολύ καφέ. 


Αν και η καφεΐνη χρησιμοποιείται συνήθως ως βοήθημα στην απώλεια βάρους, μιας και η συχνή κατανάλωσή της μπορεί να είναι θερμαντική. Μη ξεχνάτε ότι έχει σημασία και το είδος του καφέ που πίνετε.  Ένας μεγάλος latte είναι πιθανό να περιέχει έως και 300 θερμίδες, και αν προσθέσουμε και μόκα, θα μπορούσε να φτάσει και τις 600 -ή αλλιώς το ένα τρίτο της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων! Μήπως να το ξανασκεφτείτε; 


5. Μήπως είστε επιρρεπείς στις αλλεργίες;


Η χρήση των αντιισταμινικών αυξάνει την όρεξή μας. Ορισμένα αντιισταμινικά είναι τόσο αποτελεσματικά στην αύξηση της πείνας που συνταγογραφούνται σε ανορεξικούς ασθενείς ως διεγερτικό της όρεξης. Ζητήστε τη συμβουλή του γιατρού σας για εναλλακτικές θεραπείες που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τις αλλεργίες . ν


6. Λάθη στο μαγείρεμα 


Ακόμα και οι καλύτερες νοικοκυρές κάνουν λάθη στο μαγείρεμα. Ποια είναι αυτά;

  • Χρησιμοποιείτε συχνά τη μαγιονέζα ως συνοδευτικό.

  • Χρησιμοποιείτε πολύ βούτυρο στο μαγείρεμα. Μήπως είναι καλύτερα να δοκιμάσετε το ελαιόλαδο;

  • Χρησιμοποιείτε πολύ τυρί και ως συστατικό των φαγητών αλλά και στο βραδινό τοστάκι που ετοιμάζετε για εσάς και για την οικογένειά σας. Ακόμα και οι μικρές ποσότητες παραπανίσιου τυριού μπορεί να κάνει το ημερήσιο θερμιδολόγιό σας να πάρει την άνω βόλτα.


7. Κάνετε συχνές και γρήγορες δίαιτες. 

Οι γρήγορες δίαιτες ή η νηστεία καίνε επίσης μυϊκή μάζα, σύμφωνα με την Claire MacEvilly, διατροφολόγο στο κέντρο ερευνών διατροφής του Cambridge. Η απώλεια της μυϊκής μάζας προκαλεί πτώση του βασικού μεταβολικού ρυθμού. Ως αποτέλεσμα αυτού, το σώμα σας θα χρειάζεται λιγότερες θερμίδες από ό, τι πριν, αυξάνοντας πιθανόν το σωματικό σας βάρος την στιγμή που θα σταματήσετε να κάνετε δίαιτα.Υιοθετείστε νέες υγιεινές διατροφικές συνήθειες, εισάγοντας τις αλλαγές σταδιακά και για μεγάλο χρονικό διάστημα, μιας και το σώμα χρειάζεται σταδιακές αλλαγές όσον αφορά τη διατροφή και την άσκηση, και αυξήστε τα επίπεδα της δραστηριότητάς σας.


ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ