Η μεσογειακή διατροφή ασπίδα στον καρκίνο!

1 Μαΐου 2013


Η διατροφή κατέχει σημαντική θέση στη πρόληψη νοσημάτων, στη θεραπεία, στον περιορισμό των υποτροπών και στη γενική υγεία του οργανισμού. Επίσης, αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην αιτιολογία και αντιμετώπιση πολλών σημαντικών αιτιών θανάτου και διαταραχών των συγχρόνων κοινωνιών, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η παχυσαρκία, η υπέρταση,η αναιμία, η οστεοπόρωση, ο διαβήτης και ο καρκίνος .


Γράφει η Διαιτολόγος- Διατροφολόγος Χριστίνα Κωστάρα

Μελέτες δείχνουν ότι η σωστή και ισορροπημένη διατροφή, με μηχανισμό άγνωστο ακόμα στους επιστήμονες, μπορεί να τροποποιήσει την εξέλιξη του καρκίνου σε οποιοδήποτε στάδιο, συμπεριλαμβάνοντας τον καρκινικό μεταβολισμό, την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων και των κακοήθων όγκων καθώς και την κυτταρική άμυνα.

Ποιοι είναι οι διατροφικοί παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του καρκίνου;

Οι διατροφικοί παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη καρκίνου είναι: η ανθυγιεινή διατροφή,έλλειψη φυσικής δραστηριότητας, το αυξημένο σωματικό βάρος (παχυσαρκία), υψηλή κατανάλωση αλκοόλ και κάπνισμα. Οι παράγοντες αυτοί αποτελούν τους πιο συνηθισμένους τροποποιήσιμους παράγοντες κινδύνου. Οι μη τροποποιήσιμοι παράγοντες κινδύνου θεωρούνται η ηλικία και η κληρονομικότητα, ενώ οι λοιποί ενδιάμεσοι παράγοντες κινδύνου είναι η ύπαρξη κάποιας άλλης πάθησης (πιθανά χρόνια) ή διαταραχής όπως υπέρταση, σακχαρώδης διαβήτης, αυξημένα επίπεδα λιπιδίων στο αίμα,καρδιαγγειακά νοσήματα, εγκεφαλικό επεισόδιο και χρόνια αναπνευστικά νοσήματα.

 Πώς μπορεί να μειωθεί ο κίνδυνος ανάπτυξης καρκίνου;

Σύμφωνα με τους Διεθνείς Οργανισμούς Υγείας καθώς και τις Διεθνείς Διαιτητικές Συστάσεις 2005, για την μείωση κινδύνου ανάπτυξης καρκίνου ενδείκνυται η κατανάλωση ποικιλίας τροφίμων, με έμφαση στην κατανάλωση τροφών φυτικής προέλευσης 5 ή περισσότερες μερίδες φρούτων και λαχανικών, προϊόντα ολικής άλεσης, περιορισμός κατανάλωσης κόκκινου κρέατος)

Η Μεσογειακή Διατροφή έχει διαπιστωθεί από πληθώρα ερευνών ότι τηρεί αυτές τις προδιαγραφές και θεωρείται το πλέον προτεινόμενο μοντέλο διατροφής μιας τα συστατικά της ενισχύουν την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού, διεγείρουν τους μηχανισμούς απόδοσης του ήπατος και ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Αν θέλετε να ακολουθήσετε τους κανόνες της μεσογειακής διατροφής θα πρέπει να καταναλώνετε:

-Λιγότερο ζωικά προϊόντα  (ιδιαίτερα κρέας) και περισσότερα ψάρια που είναι πλούσια σε σε ω-3 λιπαρά οξέα.

-Φρέσκα, εποχιακά προϊόντα  τοπικής παραγωγής, ελάχιστα επεξεργασμένα.

-Άφθονη κατανάλωση φυτικών  τροφών: Aκατέργαστα δημητριακά και προϊόντα δημητριακών, όσπρια, πατάτα,  λαχανικά (ιδιαίτερα άγρια χόρτα) φρέσκοι ξηροί καρποί και σπόροι.

-Ελαιόλαδο και ελιές ως  κύρια πηγή λιπαρών.

-Γαλακτοκομικά προϊόντα  καθημερινά σε μικρές έως μέτριες ποσότητες.

-0- 4 αυγά την εβομάδα.

-Μικρές έως μέτριες  ποσότητες κρασιού κυρίως με τα γεύματα.

Οι περισσότερες από τις παραπάνω ουσίες έχει αποδειχθεί ότι σχετίζονται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου,συμπεριλαμβανομένου και του καρκίνου του μαστού. Ας μη ξεχνάμε όμως και το πόσο σημαντικό είναι να ασκούμαστε καθημερινά, να διατηρούμε το βάρος και κυρίως, το λίπος μας, σε φυσιολογικά επίπεδα και να καταναλώνουμε με μέτρο, αλκοολούχα ποτά και ροφήματα.

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ