Τα τυριά με χαμηλότερα λιπαρά, καλύτερα για την υγεία

8 Ιανουαρίου 2014

Τα τυριά χαμηλών λιπαρών αποτελούν για πολλούς ένα χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθειά τους να χάσουν βάρους ή μια πιο υγιεινή επιλογή τυριών, καθώς η χαμηλότερη περιεκτικότητά τους σε λιπαρά και ιδιαιτέρως κορεσμένα, συμβάλλει στον καλύτερο έλεγχο της χοληστερόλης και την καλή υγεία της καρδιάς, ιδιαιτέρως όταν μιλάμε και για λειτουργικά τυριά που χρησιμοποιούνται για μείωση της χοληστερίνης. 


Το εν λόγω τυρί έχει διπλό πλεονέκτημα : Και είναι χαμηλό σε λιπαρά σε σχέση με λευκά τυριά όπως η φέτα και περιέχει συστατικά που συμβάλλουν στη μείωση της χοληστερίνης. 

Όπως είναι λοιπόν φυσικό, τα χαμηλών λιπαρών τυριά περιέχουν λιγότερα ολικά και κορεσμένα λιπαρά, χαμηλότερη χοληστερόλη και λιγότερες θερμίδες . Σε σχέση με το ασβέστιο που περιέχουν δεν υστερούν σε τίποτα από τα αντίστοιχα κανονικών λιπαρών . 

Πιο συγκεκριμένα, κάποια από τα τυριά με χαμηλά λιπαρά είναι τα εξής:

Κατίκι Δομοκού

Παραδοσιακό αλοιφώδες τυρί από αιγοπρόβειο γάλα. 12% λιπαρά. Καλή υφή, όξινο, με γιαουρτένια επίγευση. Μπορείτε να το προσθέσετε σε σούπες, σαλάτες, ντάκο και πίτες.

Αmarino

Από φρέσκο, βιολογικό ή μη, κατσικίσιο γάλα. Λιπαρά 12% – 14%. Ελαφρώς κοκκώδης υφή, ήπια βουτυράτη γεύση, πλούσια αρώματα. Δοκιμάστε το σε σαλάτες και πάνω σε ντάκο και ψωμί. Η μυζήθρα, το ανθότυρο και το μανούρι παρασκευάζονται από το τυρόγαλα που απομένει μετά την παρασκευή άλλων τυριών. Συνήθως λοιπόν γίνονται με αιγοπρόβειο γάλα, σκέτο ή σε μίξη με αγελαδινό. Από αυτά το πιο άπαχο είναι η μυζήθρα, ακολουθεί το ανθότυρο, στην παρασκευή του οποίου προστίθεται γάλα ή και κρέμα, και τέλος, το μανούρι, που είναι πλούσιο σε λιπαρά

Μυζήθρα

Από αιγοπρόβειο τυρόγαλα με προσθήκη αγελαδινού ή γίδινου γάλακτος, 4% – 10% λιπαρά. Ουδέτερη γεύση, εύθρυπτη υφή. Για το πρωινό, με ψωμί ολικής άλεσης και μέλι, για σαλάτες. Επίσης, σε γεμίσεις με άλλα τυριά ή γιαούρτι και σε γλυκά.

Ανθότυρο  

Από αιγοπρόβειο ή και αγελαδινό τυρόγαλα, 10 έως 18% λιπαρά ανάλογα με τον παραγωγό. Μαλακό, έντονα γαλακτώδες, με ήπια ή γλυκιά γεύση. Δοκιμάστε το σε τυρογλυκά, τυρόπιτες, μακαρόνια, σαλάτες και ομελέτες. Τα λευκά τυριά άλμης για να είναι χαμηλότερων λιπαρών, είναι ως επί το πλείστον αιγοπρόβεια. Ενώ η φέτα, δηλαδή, φτάνει τα 25% – 30% λιπαρά, τα τυριά αυτής της κατηγορίας έχουν περίπου 18% λιπαρά.

Κατσικίσιο τυρί

Από 100% φρέσκο γίδινο γάλα. 16% – 18% λιπαρά. Μοιάζει σαν να έχει όλα τα λιπαρά του. Είναι ελαφρώς αλμυρό. Σαν καλή βαρελίσια φέτα. Δοκιμάστε το με λαδερά, με μακαρονάδες και σε σαλάτες.

Αιγοπρόβειο τυρί

Από μερικώς αποβουτυρωμένο αιγοπρόβειο γάλα. 12% λιπαρά. Θυμίζει φέτα, ελαφρώς πικάντικο, σχετικά εύθρυπτο. Δοκιμάστε σε σαλάτες, σε φαγητά αλλά και ως επιτραπέζιο. Για όλους εσάς λοιπόν που θέλετε μεν να μειώσετε τα λιπαρά από τη διατροφή σας, χωρίς όμως να στερηθείτε τα αγαπημένα σας τυροκομικά προϊόντα, δοκιμάστε και αποφασίστε πιο σας ταιριάζει περισσότερο. 

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ