Λιγότερο αλάτι, λιγότεροι καρκίνοι στο στομάχι!

7 Ιουνίου 2013


Ο περιορισμός του άλατος σε τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα, όπως το μπέικον, το ψωμί και τα δημητριακά για πρωινό, μπορεί να ελαττώσει τον κίνδυνο αναπτύξεως καρκίνου στο στομάχι, αναφέρει το Παγκόσμιο Ταμείο Έρευνας του Καρκίνου (WRCF).

Σύμφωνα με υπολογισμούς του, ο ένας στους επτά καρκίνους του στομάχου στη Δύση θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν ο κόσμος περιόριζε την κατανάλωση άλατος στα επίπεδα που συνιστώνται για καλή υγεία.

Το πολύ αλάτι είναι σημαντικός παράγοντας κινδύνου για υπέρταση και μπορεί να οδηγήσει σε καρδιοπάθεια και εγκεφαλικό. Ωστόσο, έχει σχετιστεί και με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου.

Το ημερήσιο συνιστώμενο όριο είναι τα 6 γραμμάρια (ένα κοφτό κουταλάκι του καφέ αλάτι ή 2.400 mgνατρίου) για όλα τα άτομα ηλικίας άνω των 2 ετών δίχως προβλήματα όπως η υπέρταση ή η νεφροπάθεια, αλλά η μέση κατανάλωση στη Δύση υπερβαίνει τα 8,6 γραμμάρια την ημέρα.

Στην Ελλάδα, μελέτες του Πανεπιστημίου Κρήτης έχουν δείξει πως καθημερινά τρώμε πάνω από 10 γραμμάρια.

Οι ειδικοί του WRCF υπολόγισαν ότι το τουλάχιστον 14% των ετήσιων κρουσμάτων καρκίνου του στομάχου θα μπορούσαν να αποφευχθούν, εάν όλοι περιόριζαν το αλάτι τους στα 6 γραμμάρια την ημέρα ή λιγότερο.

«Ο καρκίνος του στομάχου είναι δύσκολος στην αντιμετώπισή του, διότι τα περισσότερα κρούσματα ανιχνεύονται όταν η νόσος είναι ήδη προχωρημένη», δήλωσε η κυρία Κέιτ Μεντόζα, επικεφαλής Πληροφόρησης για την Υγεία στο WRCF.

«Αυτό σημαίνει ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να κάνουμε αλλαγές στον τρόπο ζωής, οι οποίες θα συμβάλλουν στην πρόληψη της νόσου – και ο περιορισμός της κατανάλωσης άλατος είναι η πρώτη και πιο σημαντική, ακολουθούμενη από την αύξηση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών».

Σύμφωνα με τους ειδικούς, το περισσότερο από το αλάτι που τρώμε δεν είναι το επιτραπέζιο που προσθέτουμε στο φαγητό και τη σαλάτα μας, αλλά το «κρυφό» που ήδη υπάρχει στα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Στην χώρα μας, λ.χ., το 40% της ημερήσιας κατανάλωσης άλατος προέρχεται από το ψωμί που αγοράζουμε.

Πολύ αλάτι, εξάλλου, δεν περιέχουν μόνο τα αλμυρά τρόφιμα του εμπορίου, όπως τα πατατάκια, αλλά και τρόφιμα πολύ πιο υγιεινά, όπως τα δημητριακά για πρωινό.

Πηγή: Ta nea online
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ