Το άσπρο ρύζι ανεβάζει το σάκχαρο!

10 Ιουνίου 2013


Την επόμενη φορά που θα φτιάξετε πιλάφι χρησιμοποιήστε καφέ ρύζι, γιατί μία νέα μελέτη δείχνει πως μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης τύπου 2 διαβήτη, σε αντίθεση με το λευκό ρύζι .

Το καφέ ρύζι είναι δημητριακό ολικής άλεσης- ουσιαστικά πρόκειται για την «πηγή» του λευκού ρυζιού που δεν έχει ακόμη υποβληθεί σε επεξεργασία ώστε να αφαιρεθεί το πιτυρούχο περίβλημά του, το οποίο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά.

Το καφέ ρύζι έχει επίσης χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη απ΄ ό,τι το λευκό. Με άλλα λόγια, όταν το καταναλώνουμε δεν αυξάνει απότομα και πολύ τα επίπεδα του σακχάρου (άρα και της ινσουλίνης) στο αίμα, αλλά αργά και σταθερά.

Τη νέα μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, οι οποίοι διαπίστωσαν πως όσοι καταναλώνουν δύο ή περισσότερες μερίδες καφέ ρύζι την εβδομάδα ο κίνδυνος να εμφανίσουν τύπου 2 διαβήτη μειώνεται 10% σε σύγκριση με όσους το τρώνε σπανιότερα από μία φορά τον μήνα. Επιπλέον, όσοι καταναλώνουν συστηματικά (5 φορές την εβδομάδα ή συχνότερα) λευκό ρύζι έχουν 20% περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν τύπου 2 διαβήτη, σε σύγκριση με όσους το καταναλώνουν σπανιότερα από μία φορά τον μήνα.

Σωτήρια αντικατάσταση Αναλύοντας περαιτέρω τα ευρήματά τους για να δουν τι συμβαίνει όταν αντικαθιστά κάποιος το λευκό ρύζι με καφέ, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως το όφελος είναι ακόμα μεγαλύτερο: αντικαθιστώντας 2 μερίδες λευκό ρύζι την εβδομάδα με 2 μερίδες καφέ ρύζι, ο κίνδυνος να εμφανίσει κάποιος διαβήτη μειώνεται κατά 16% (μια μερίδα ισοδυναμεί με ένα φλιτζάνι του τσαγιού βρασμένο ρύζι).

Η νέα μελέτη, στην οποία αναλύθηκαν στοιχεία από σχεδόν 98.000 εθελοντές, δεν είναι η πρώτη που ενοχοποιεί επεξεργασμένα τρόφιμα όπως το λευκό ρύζι για την ανάπτυξη τύπου 2 διαβήτη. Μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2007 σε Κινέζες από τη Σαγκάη έδειξε ότι οι μεσήλικες γυναίκες οι οποίες καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες λευκού ρυζιού και άλλων επεξεργασμένων υδατανθράκων διατρέχουν πολύ υψηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν διαβήτη απ΄ ό,τι οι συνομήλικές τους οι οποίες καταναλώνουν μικρότερες ποσότητες.

Ωστόσο, «η μελέτη του Χάρβαρντ είναι μία από τις πρώτες που συγκρίνει την κατανάλωση καφέ και λευκού ρυζιού σε μια χώρα της Δύσης, όπου το ρύζι δεν αποτελεί την κυριότερη τροφή», λέει ο ερευνητής δρ Κι Σουν, από το Νοσοκομείο Βrigham and Women΄s στη Βοστώνη, το οποίο συνεργάζεται με το Χάρβαρντ. «Σχεδόν όλες οι προγενέστερες, διερευνούσαν μαζί την κατανάλωση καφέ και λευκού ρυζιού».

«Η ουσία της μελέτης μας είναι ότι αποδείξαμε πως η κατανάλωση λευκού ρυζιού, ακόμα και αν είναι χαμηλή, σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη» συνεχίζει ο δρ Σουν. «Πραγματικά συνιστώ σε όλους να αντικαταστή- σουν το λευκό ρύζι που τρώνε με την ίδια ποσότητα καφέ ρυζιού ή οποιουδήπο- τε άλλου δημητριακού ολικής άλεσης».

Η μελέτη

Ο δρ Σουν και οι συνεργάτες του κατέγραψαν την κατανάλωση καφέ και λευκού ρυζιού από 39.765 άντρες και 57.463 γυναίκες που συμμετέχουν σε δύο μακροχρόνιες αμερικανικές μελέτες (διαρκούν και οι δύο εδώ και δεκαετίες). Η ηλικία των εθελοντών και των εθελοντριών κυμαινόταν από 26 έως 87 ετών.

Ολοι τους είχαν συμπληρώσει ειδικά ερωτηματολόγια όταν πρωτοδήλωσαν συμμετοχή στη μελέτη- άλλοι το 1984, άλλοι το 1986 και άλλοι το 1991. Εκτοτε, κάθε τέσσερα χρόνια παρείχαν νέες πληροφορίες για τη διατροφή και τον τρόπο ζωής τους. Η τελευταία φορά που συμπλήρωσαν τα ερωτηματολόγια ήταν το 2006.

Επιπλέον είχαν δώσει πληροφορίες για το ιατρικό ιστορικό τους.

Ως το 2006 περισσότεροι από 10.000  άντρες και γυναίκες είχαν διαβήτη τύπου 2. Το ερώτημα είναι πώς μπορεί να προστατεύει το καφέ ρύζι από τον διαβήτη. Ο δρ Σουν εκτιμά πως υπάρχουν αρκετές πιθανές εξηγήσεις: εκτός του ότι δεν ανεβάζει πολύ και απότομα το σάκχαρο, με αποτέλεσμα να μην αναπτύσσεται εύκολα αντοχή στην ινσουλίνη, το καφέ ρύζι περιέχει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά (όπως το μαγνήσιο) που στερείται το λευκό, αφού δεν διαθέτει το θρεπτικό περίβλημά του. Περιέχει πολύ περισσότερες φυτικές ίνες- και προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει πως μαγνήσιο και ίνες προστατεύουν από τον διαβήτη.

Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ Ένθετο Υγεία
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ