Πότε πρέπει να πάμε σε διατροφολόγο;

24 Δεκεμβρίου 2012


Ο κ. Ευάγγελος Ζουμπανέας, κλινικός διαιτολόγος – διατροφολόγος, εξηγεί πότε είναι αναγκαία η επίσκεψη στον ειδικό για θέματα διατροφής.

Μπορούμε να ακολουθήσουμε μόνοι μας μια σωστή διατροφή;

Παρόλο που οι περισσότεροι πιστεύουμε ότι γνωρίζουμε τι κάνουμε λάθος στη διατροφή μας και τον τρόπο να το διορθώσουμε, αυτό δεν είναι πάντα τόσο εύκολο όσο φαίνεται. Όταν κάποιος προσπαθεί να μειώσει ή να αυξήσει το βάρος του και δεν τα καταφέρνει χρειάζεται τη βοήθεια ενός διαιτολόγου - διατροφολόγου. Ο πτυχιούχος διαιτολόγος θα δώσει τις σωστές κατευθυντήριες γραμμές για μια σωστή διατροφή. Μάλιστα, λόγω της οικονομικής κρίσης, ως κλάδος έχουμε αλλάξει στάση απέναντι στον κόσμο, προσπαθούμε να δώσουμε πιο γενικές κατευθυντήριες γραμμές, να δίνουμε προγράμματα διατροφής που να είναι ευέλικτα, να περιλαμβάνουν πολλές εναλλακτικές λύσεις και να προϋποθέτουν παρακολούθηση κάθε 15 μέρες ή κάθε μήνα.

Πού οφείλεται η επιφυλακτική στάση πολλών ανθρώπων;

Υπάρχει φόβος απέναντι στον διατροφολόγο, που πηγάζει από τον φόβο απέναντι στα περιττά κιλά και την θέληση για αλλαγή αλλά και τον φόβο για τις ενδεχόμενες συνέπειες, για το «τίμημα» της επίσκεψης. Πολλοί φοβούνται μήπως… πεινάσουν –σημειωτέον ότι είναι μεγάλος μύθος γιατί η ισορροπημένη διατροφή δεν δημιουργεί αίσθημα πείνας. Ξέρετε, υπάρχουν δυο τρόποι να μην πεινάσει κάποιος.

Ποιοι είναι αυτοί οι τρόποι;

Ο πρώτος τρόπος είναι να γεμίσει κάποιος το στομάχι του. Ο δεύτερος τρόπος επιτυγχάνει μέσα από ένα σωστό και συγκεκριμένο συνδυασμό τροφών να φτάσουν τα σωστά μηνύματα στον εγκέφαλο, μηνύματα που δείχνουν πληρότητα και μάλιστα με το μισό από ότι χωράει το στομάχι. Ένας άλλος φόβος που απαντάται συχνά σχετίζεται με την απόλαυση, με τον φόβο ότι θα χάσουν την αίσθηση της ωραίας γεύσης. Ωστόσο, η σωστή διατροφή περιλαμβάνει εξαιρετικές γεύσεις, με πολύ λίγα και απλά υλικά μπορεί να κάνει κανείς εξαιρετικά πράγματα.

Τι άλλους μύθους - φόβους καλείστε να διαλύσετε;

Αρκετοί φοβούνται να μην χάσουν τις παρέες τους. Πολλοί άνθρωποι έχουν σαν μοναδική τους διασκέδαση το φαγητό. Ωστόσο, εννοείται ότι αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, εάν έχει τηρηθεί σωστά το πρόγραμμα της διατροφής, εάν  πχ μισή ώρα πριν από την έξοδο έχουμε φάει κάποιο φρούτο, κάποιο μικρό σνακ ώστε να περιοριστεί η αίσθηση της πείνας. Επίσης, σε αυτές τις περιπτώσεις είναι κατανοητό ότι μπορεί κάποιος να τσιμπήσει και δέκα πιρουνιές από διάφορα πιάτα, ωστόσο αυτό δεν πρόκειται να του χαλάσει την διατροφή. Ένα μικρό φούσκωμα που λογικά θα υπάρχει την επόμενη μέρα, θα εκλείψει.

Ποια είναι η διατροφική συμβουλή που δίνετε;

Να παίρνουν πρωινό. Το σωστό πρωινό περιλαμβάνει δημητριακά ολικής άλεσης, γαλακτοκομικά προϊόντα και μια μικρή μερίδα φρούτου ή κάποιο λαχανικό. Αυτός ο συνδυασμός έχει καλύψει για τουλάχιστον 3 ώρες έναν άνθρωπο, και μάλιστα  με τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά. Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι λειτουργούμε με πρωτόγονα ένστικτα. Φανταστείτε ένα ζώο, όταν ξυπνάει το πρωί το πρώτο που θέλει να κάνει είναι να φάει, έτσι δεν είναι; Αν δεν βρει να φάει, αγριεύει. Το ίδιο συμβαίνει και με τον άνθρωπο, αν φάει το σωστό πρωινό δεν θα πεινάσει.

 

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ