Με ποιες τροφές κάνουμε αποτοξίνωση;

13 Ιανουαρίου 2013


Η Διαιτολόγος- Διατροφολόγος Χριστίνα Κωστάρα, μας δίνει συμβουλές για να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να αποτοξινωθεί.



Γιατί είναι σημαντική η αποτοξίνωση;

Η ικανότητα του οργανισμού να αποτοξινώνεται είναι καθοριστικός  παράγοντας για καλή υγεία, καθώς η έκθεσή του σε τοξικούς παράγοντες όπως συντηρητικά  τροφίμων, διαλύτες, εντομοκτόνα, και άλλα τοξικά χημικά μπορεί να προκαλέσει πληθώρα προβλημάτων και παθολογικών συμπτωμάτων. To συκώτι είναι το όργανο που παίζει καταλυτικό ρόλο στις περισσότερες  μεταβολικές διεργασίες και ιδιαίτερα στην αποτοξίνωση του οργανισμού, η οποία είναι μια διαδικασία που περιλαμβάνει δύο φάσεις που διαρκούν ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε οργανισμού.

Τα θρεπτικά συστατικά που απαιτούνται για την πρώτη φάση της αποτοξίνωσης:

Μαγνήσιο. Η πρόσληψή του είναι απαραίτητη καθώς η έλλειψή του αυξάνει σημαντικά την τοξικότητα πολλών φαρμάκων.Το βρίσκουμε στο κακάο, στους ξηρούς καρπούς, στα πράσινα λαχανικά, στα  όσπρια, στο  γάλα, και στο ψωμί ολικής αλέσεως.

Ψευδάργυρος:  Κόκκινο κρέας, πουλερικά, στρείδια και επιλεγμένα θαλασσινά, εμπλουτισμένα δημητριακά, φασόλια, καρποί με κέλυφος (ξηροί καρποί), φύτρο σιταριού

Βιταμίνη C: Βρίσκεται σχεδόν σε όλα τα φρούτα, τους  χυμούς φρούτων και τα λαχανικά και ιδιαίτερα στα εσπεριδοειδή, στο ροδάκινο, στο ακτινίδιο , στις φράουλες, στα μούρα, στα  εξωτικά φρούτα, στο μπρόκολο, στις ντομάτες, στις πιπεριές, στην πατάτα, στα λαχανάκια Βρυξελλών, στο λάχανο και στο κουνουπίδι.

Οι ενεργοποιητές ενζύμων της δεύτερης φάσης αποτοξίνωσης:

  • Κραμβοειδή λαχανικά (λάχανο, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών), τρόφιμα που περιέχουν λεμονίνη (φλοιός  εσπεριδοειδών)

  • Λιποτροπικά θρεπτικά συστατικά (χολίνη, μεθειονίνη, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β12)

  • Κυστεϊνη, μεθειονίνη, ταυρίνη


Για να βοηθήσετε την αποτοξίνωση του οργανισμού σας:

-Πίνετε καθημερινά ένα ποτήρι φυσικό χυμό εσπεριδοειδών και καταναλώστε φρούτα και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C.

-Καταναλώνετε όσο πιο συχνά μπορείτε σε μεγάλη συχνότητα (σαν σαλάτα, σούπα ή σαν λαδερό) λάχανο, μπρόκολο, λαχανάκια Βρυξελλών, πράσινα λαχανικά και ιδιαιτέρως σπανάκι που είναι πλούσιο σε μαγνήσιο όσο και σε φυλλικό,  καθώς και λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη C)

-Καταναλώνετε γαλακτοκομικά προϊόντα που είναι πλούσια σε βιταμίνη Β2

-Να τρώτε πολύ συχνά τρόφιμα πλούσια σε σελήνιο, όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρι, θαλασσινά, συκώτι, χοιρινό . Η έλλειψη σεληνίου αναστέλλει την διαδικασία αποτοξίνωσης.

-Καταναλώνετε καθημερινά 30γρ. ξηρών καρπών, καθώς η μέτρια κατανάλωσή τους συμβάλλει στον έλεγχο του σωματικού βάρους

 

 
ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ! :
ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ